تاریخچه ی:
دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
تفاوت با نگارش: 3
- | ! معرفی آموزش علوم اجتماعی از سال 1337 همزمان با تأسیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در گروه آموزشی علوم اجتماعی دانشکده ادبیات شروع شد و اولین دوره های رسمی آموزش عالی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد در این مؤسسه تشکیل شد . |
+ | V{maketoc} |
- | در سال 1351 با ادغام دو مؤسسه مطالعات و تحقیقات تعاون ( تأسیس 1346 ) ، دانشکدة علوم اجتماعی و تعاون به عنوان اولین دانشکده مستقل آموزش عالی علوم اجتماعی در ایران رسماً آغاز به کار کرد و اکنون با نام دانشکده علوم اجتماعی فعالیت می کند . گروه های آموزشی این دانشکده در 6 گرایش کارشناسی ، 8 گرایش کارشناسی ارشد و 4 گرایش دکتری دانشجو می پذیرد . |
+ | />! معرفی |
| |
| | | | | |
| | | |
- | {picture=fsha.jpg} |
+ | {picture=Unm.GIF} |
| | | |
| | | |
| | | | |
|
| + | آموزش علوم اجتماعی از سال 1337 همزمان با تأسیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در گروه آموزشی علوم اجتماعی دانشکده ادبیات شروع شد و اولین دوره های رسمی آموزش عالی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد در این مؤسسه تشکیل شد . در سال 1351 با ادغام دو مؤسسه مطالعات و تحقیقات تعاون ( تأسیس 1346 ) ،دانشکدة علوم اجتماعی و تعاون به عنوان اولین دانشکده مستقل آموزش عالی علوم اجتماعی در ایران رسماً آغاز به کار کرد و اکنون با نام دانشکده علوم اجتماعی فعالیت می کند .گروه های آموزشی این دانشکده در 6 گرایش کارشناسی ، 8 گرایش کارشناسی ارشد و 4 گرایش دکتری دانشجو می پذیرد . |
| + | |
- | ! سطوح تحصیلی | |
- | 1- جامعه شناسی : در مقطع کارشناسی با گرایش های پژوهشگری علوم اجتماعی و دبیری علوم اجتماعی ، در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش های جامعه شناسی و پژوهشگری و در مقطع دکتری با گرایش جامعه شناسی فرهنگی و نظری دانشجو می پذیرد . 2- انسان شناسی : این گروه در هر چهار شاخه اصلی این رشته ( انسان شناسی فرهنگی و اجتماعی ، انسان شناسی زیستی ، انسان شناسی باستان شناختی و انسان شناسی زبان شناختی ) در مقاطع کارشناسی ارشد با گرایش جمعیت شناسی دانشجو می پذیرد . 3- جمعیت شناسی : در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری با گرایش جمعیت شناسی دانشجو |
+ | ! سطوح تحصیلی __1- جامعه شناسی : __در مقطع کارشناسی با گرایش های پژوهشگری علوم اجتماعی و دبیری علوم اجتماعی ، در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش های جامعه شناسی و پژوهشگری و در مقطع دکتری با گرایش جامعه شناسی فرهنگی و نظری دانشجو می پذیرد . __2- انسان شناسی :__ این گروه در هر چهار شاخه اصلی این رشته ( انسان شناسی فرهنگی و اجتماعی ، انسان شناسی زیستی ، انسان شناسی باستان شناختی و انسان شناسی زبان شناختی ) در مقاطع کارشناسی ارشد با گرایش جمعیت شناسی دانشجو می پذیرد . __3- جمعیت شناسی :__ در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری با گرایش جمعیت شناسی دانشجو |
| می پذیرد . | | می پذیرد . |
- | 4- تعاون : در مقطع کارشناسی با گرایش تعاون و درمقطع کارشناسی ارشد با گرایش های تعاون و رفاه اجتماعی، برنامه ریزی و رفاه اجتماعی دانشجو می پذیرد . 5- ارتباطات اجتماعی : در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با گرایش ارتباطات اجتماعی دانشجو می پذیرد . 6- توسعه روستایی : در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش توسعه روستایی دانشجو می پذیرد . |
+ | __4- تعاون :__ در مقطع کارشناسی با گرایش تعاون و درمقطع کارشناسی ارشد با گرایش های تعاون و رفاه اجتماعی، برنامه ریزی و رفاه اجتماعی دانشجو می پذیرد . __5- ارتباطات اجتماعی : __در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با گرایش ارتباطات اجتماعی دانشجو می پذیرد . __6- توسعه روستایی : __در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش توسعه روستایی دانشجو می پذیرد .
|
| ! امکانات آزمایشگاهی | | ! امکانات آزمایشگاهی |
| به دلیل ماهیت علمی و کاری این دانشکده، امکانات آزمایشگاهی ندارد، عمده فعالیت های علمی این دانشکده در بخش امکانات آموزشی متمرکز می باشد. | | به دلیل ماهیت علمی و کاری این دانشکده، امکانات آزمایشگاهی ندارد، عمده فعالیت های علمی این دانشکده در بخش امکانات آموزشی متمرکز می باشد. |
| ! امکانات آموزشی و پژوهشی | | ! امکانات آموزشی و پژوهشی |
- | کتابخانه : |
+ |
__کتابخانه : __ |
| آمار کتب و مجلات آن به شرح زیر می باشد : | | آمار کتب و مجلات آن به شرح زیر می باشد : |
| ||لاتین |فارسی | | ||لاتین |فارسی |
| 121840 |34712 کتاب ( جلد ) | | 121840 |34712 کتاب ( جلد ) |
- | 62 |43 مجله ( عنوان ) || /> * تالار ابن خلدون با گنجایش 250 نفر * نشریه علمی _ پژوهشی « نامه علوم اجتماعی » که بصورت دو فصلنامه منتشر می شود .
|
+ | 62 |43 مجله ( عنوان ) || |
| + | *تالار ابن خلدون با گنجایش 250 نفر |
| + | *نشریه علمی _ پژوهشی « نامه علوم اجتماعی » که بصورت دو فصلنامه منتشر می شود . |