منو
 صفحه های تصادفی
نظریه مدل
امید بخشیدن رسول خدا به فاطمه علیهاسلام
قیس بن سعد بن عباده
لشکرکشی شاه عباس به ارمنستان
فراخوان مشارکت در محتوای گروه تاریخ
دفن جسد مطهر امام حسین علیه السلام و یارانش در کربلا
سینیت
بازار آزاد
کولیفلور
جریان آب زیرزمینی
 کاربر Online
760 کاربر online
Lines: 1-21Lines: 1-23
-د ایا یادی ا اس ک این خداوند، ((ت مد مفی ی ه عیه و |رس اه)) و ((ائمه اا لیه ام|ا ار)) هد و ایر موا ام از سمنها و مین ((ه)) و ((ن))، ب ا ن و رای ها ل ه ان. در ای زمینه، روایات فروان وارد ت که ا ها ااره ای ی از آنها اری: +موجودت ان همه ا پن نور مقدس آفریده شده اند. یام اسلم در ای بار چین فده است: />خداوند عال م هل یت را نگمی آفرید که نه آسمن ر افراشته د و نه زمین گترد، ه عرشی نه بهشتی و نه دوزخی. م خداد را تسبیح ی کردی آن هنگا ک تسبیح‌کننده‌ای نبود. هنگامی که خداون خات ها را بیای نور مرا کات ا آ ((رش)) بیارید؛ پس نور رش از نور من ست نور ن ا نو خدا ست و من با برتر‌ از رش هستم.
نگاه نور ((ضرت امیرالمؤمنین عی لیه للام |علی ب ی طالب)) را شکافت و ز آ فرشتگان را آد؛ س ر رشتگان از ر عی بن ی طال ست و ن وی ز نور خداست و نور علی یه اللا تر از ملائکه است.
آ
ناه نور دخترم را شکات و از آن آسمان ه و زمن را بیافری؛ پس نور آسمانها و زمین از نور در ((رت فاطمه زرا یهاسلام امه)) است و نور فاطمه از نو خداست و ولتر از آسمانها و می است.
-رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: خداوند ما انوار خمسه طیّبه را آفرید، هنگامی که نه آسمانی بود، نه زمینی، نه عرشی، نه بهشتی و نه آتشی. +::{picture=ahlbeit.jpg height=314 width=419}::
-ما خدان را سبیح ی کدی نگامی ک هی یی و ی می کردیم وی که هیچ یسی نود و چ خداوند اد رمو نور ما کافت و ش ا از نور من فرید و من از عرش با فیلیت ر. س نور ((حضرت امیرالممنین علی علیه السلام|لی ن ابیطاب)) را شکافت و از آن ((لاکه)) را آفرید و لی از ئکه ف است و س نور د ((حت فامه را علیاسل|فاطمه ا)) شکا و از آن ساها و مین را آفرید و فطه از ماها و ی ال ات س نور ((حضرت امام حسن متبی علیه السلام|حن)) ر شکا رشید ما ا فرید و حن ا خوشید و مه ال است.
نور((حضرت امام ین علیه السلام| سین)) ر کا و ا و ((حوریا هی|رالعین)) را رید سی ا بت و حوراین اف ا سس خداد ا نور حسین، ائمه دیگ ا رید.
+نا نو ((حضرت امام سن مجتبی عیه ام |حسن)) ک و ز آ ید و ه را ید؛ پس نو خورشید و ا از نور حسن ا ور وی ز نور دات و ن ولاتر از خورید و ماه ات.
گ نور ((حضرت امام سین علیه السلام |ی)) را شکافت و از آن بهشت و ((حریان هشتی |حورالعین)) را آفرید. پس نور هشت و حورالعین از ی است و نور حسی ز نور خد حین ولاتر ا بهشت و رالعی اس.
ان از نور سی، ائه یگر را آفرید. ها ((رت اما سجاد ی الام|لی ب حسین)) و ((حضرت امام محم باقر علیه السلام|محم بن علی)) و ((حضر ا فر اد ی الام|عفر بن محمد)) و ((حرت امم موی کاظم لیه الام|موسی ب ع)) و ((حضرت امام ا علیه السلام|علی ن موسی)) و ((حضر ما ممد جوا یه لم|محمد بن علی)) و ((حضرت ام هی یه السلام|علی بن محمد)) و ((حضرت امام س عسگری عیه لسام|سن ب لی)) و ((حضرت ام مهدی اان ادا|حجه بن الحسن المهدی)) لیهم لسلام د.
-ا یدالابدین ((حت امام ج ی سلام|ی ب سین)) و سپس (( مد باق لیه لا|محمد علی)) و ((ضرت ما ع ی اسام|ر بن مد)) و سس ((ضرت مام می کام یه لسلام|موی ب عفر)) و سس ((حت مم ا علی اسلام|علی بن موسی)) ((حضر اام مد جوا علی الام|م لی)) سپس ((حضرت امام های علیه السلام|علی م)) و سپ (( اام ن عسگی عیه السلم| ن ی)) سپس (( ما هد ارانا له لف| الحس المهدی)) علیهم السلام اند. +ا باقر لیه اللام در حیی ادامه‌ی مج ا چی ای یید: />سپس ون سلش مود: قم ه زت لام ر و علی و ان ما ید، ه نم و زمی آسان و ملک هی مو یگری ا نمی آیدم.
ای ممد! لیل و بیب رگزیده و حوتین ملوق من هی الین کسی ک من ق ر با آ ابتدا کردم و پس ا آن علی بعد ا ا ائم ید....» />سپس امام باق علیه السلام فرمود:«ما علّت ق موقت و سب ی عباشان هسی. سب مت داون ایی. پس ن داد نور ا ا در ل (( آد یه السامدم علیه السلام)) قرار داد...»
-امام باقر علیه السلام می فرماید: سپس خداوند به رسولش محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: به عزت و لال و بلندی شأنم، اگر تو و علی و عترت شما نبودید، من بهشت و جهنم و مکان و زمین و آسمان و ملائکه و هیچ خلق دیگری را نمی آفریدم.

ای م
حمد! تو خلیل و حبیب و برگزیده مخلوقات من و محبوبترین آفریده های من هستی و تو اولین خَلقی هستی که من خلقت را به آن ابتدا کرده ام و پس از آن علی امیرالمؤمنین و بعد از او ائمه هُداه که من همه خلق را برای شما آفریده ام. . .

سپس امام باقر ع
لیه السلام فرمود: ماییم علّت خلق مخلوقات و بب تسبیح و عبادتشان. پس سبب معرفت خدان مائم. . . و پس از آن خداوند، نور ما را در صلب ((حضرت آدم علیه السلام|آدم عیه السلام)) قرار داد . . .

توض
یح: خلقتی که در اینگونه روایات ده، به معنای خلقت نور چهارده معصوم و حقیقت آنهاست که قبل از حضرت آدم علیه السلام بوده است.
اما خلقت بدنهای آنها همین تولدی است که به صورت ظاهر برای آنها در دنیا هست.
+تویح: خلقتی که در این قبیل روایات مد، به معای خلقت نور و یقت چهارده معصوم است که قبل از حضرت آدم علیه السلام بوده است.
اما خلقت بدن های آنها همان تولد ظاهری آنهاست.
 منابع:  منابع:
 بحارالانوار، ج 25، ص 16 تا 20. بحارالانوار، ج 25، ص 16 تا 20.
 +بحار الانوار، ج 25، ص 16، حدیث 30.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 31 تیر 1385 [12:58 ]   6   رضا معرب      جاری 
 دوشنبه 05 اردیبهشت 1384 [12:20 ]   5   ندا سعادتی      v  c  d  s 
 دوشنبه 05 اردیبهشت 1384 [11:54 ]   4   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 چهارشنبه 07 بهمن 1383 [09:37 ]   3   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 شنبه 19 دی 1383 [04:19 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 دوشنبه 08 تیر 1383 [05:29 ]   1   مینا ورمزیار      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..