تاریخچه ی:
حق پدر بر فرزند
تفاوت با نگارش: 2
- | در کتاب کافی از حضرت رضا(ع) روایت شده که فرمود: __::الامام الانیس الرفیق و الوالد الشفیق.::__ __::امام؛ همدم و همراه و دوست پدر مهربان است.::__ |
+ | در کتاب کافی از حضرت رضا(ع) روایت شده که فرمود: ~~darkgreen:__::الامام الانیس الرفیق و الوالد الشفیق.::__~~ ~~darkviolet:__::امام؛ همدم و همراه و دوست پدر مهربان است.::__~~ |
- | و از پیمبر اکرم(ص) روایت است که فرمود: من و علی(ع) دو پدر این امت هستیم. |
+ | و از ((پیمبر اکرم))(ص) روایت است که فرمود: من و ((امام علی|علی(ع) ))دو پدر این امت هستیم. |
- | از حضرت ابوعبدا… صادق(ع) روایت شده که فرمود: خداوند ما را از علیین آفرید و ارواح ما را از بلندای آن خلق کرد و ارواح شیعیان ما از علیین و بدنهایشان را از پایین آن آفرید. از همین روی بین ما و آنان نزدیکی برقرار است و دلهای ایشان به سوی ما مشتاق است. و از حضرت ابوجعفر باقر(ع) روایت شده که فرمود: به تحقیق که خداوند ما را از اعلی علیین خلق فرموده و دلهای شیعیان ما را از خمیر مایة خلقت ما و تنشان را از پایینتر از آن آفرید، پس دلهایشان در هوای ما است زیرا که از آنچه ما آفریده شدیم آنها نیز آفریده شدهاند. |
+ | از ((امام صادق|حضرت ابوعبدالله صادق(ع) ))روایت شده که فرمود: __~~green:خداوند ما را از ((علیین)) آفرید~~__ و ارواح ما را از بلندای آن خلق کرد و ارواح ((شیعه|شیعیان)) ما از علیین و بدنهایشان را از پایین آن آفرید. /> ^از همین روی بین ما و آنان نزدیکی برقرار است و دلهای ایشان به سوی ما مشتاق است^ |
- | و کما این م ب اسابری روایت شده که گف: ز ح اوالل د(ع) دار یه __~~brown:ال ثابت و ا ی ا~~ __یش آن ای ا شاهاش ر من ات رسید |
+ | و ((اما با| اب بار(ع) ))روایت شده که فمود: ه تحقیق که وند ما اعلی علیی لق فمود و دلهی یعیان ما ر ز خیر میه ل ما و ت را از ایینتر از آ ی، پ دلهایشن در وای م ست یرا ک ا آنچه ما فریده یم نها نی آرید شدهاند. |
- | رمد: «اصل و یش ن رخت پکیز ول الله و اه ن امیرالمومنین است و حسی میو ن هن و نه تن ا ندا حسی ا کمی کوچکر آنند و یعه گهای ن خت ی باش. ه خدا ک ی یکی آنا (شییان) ی می کی ا رگهای آن خت ی افتد |
+ | در کما الی ز مر لح الای روایت ک گ: ز ت ادال ا(ع) ربارة آن یه __~~brown:لها ت ها ی اسا~~ __ری آن ای ر جا خها ر آسمان ت رسید! |
- | در بحار به نقل از امالی شیخ طوسی از پیغمبر اکرم(ص) روایت شده است که فرمود: من درختی هستم که فاطمه شاخه و علی پیوند وحسن و حسین میوه و دوستانشان از امت من برگهای آن درخت میباشند. |
+ | فرمود: «اصل و ریشه آن درخت پاکیزه ((پیامبر اکرم|رسول الله)) و شاخه آن ((امام علی|امیرالمومنین)) است و ((امام حسن|حسن)) و ((امام حسین|حسین)) میوه آن هستند و نه تن از فرزندان حسین شاخه کمی کوچکتر آنند و شیعه برگهای آن درخت می باشند. به خدا که وقتی یکی از آنها (شیعیان) می میرد یکی از برگهای آن درخت می افتد و
در بحار به نقل از امالی ((شیخ طوسی)) از پیغمبر اکرم(ص) روایت شده است که فرمود: -=::من درختی هستم که ((حضرت فاطمه|فاطمه)) شاخه و علی پیوند وحسن و حسین میوه و دوستانشان از امت من برگهای آن درخت میباشند.::=- |
| | | |
- | نکتهای که باید در اینجا بدان توجه کرد این ست که معنای روایات فوق به معنای د و اینکه شبهاتی ک پدر و مادر شیعه دا ا رز ال ص بودهاند هر کس پدر و مادر شیعه ر واسته از بقیه ینت ائمه ساخت شده است درست است که عم خدوندی تمام حواد گذشه و آینه و در نیج می تمام شیعیان و محبین ئمه از اول تا آخر است اما ن شیعه یک دین ارثی نژادی نیست و هر کس با تحقیق و مله میند یعه و محب ال بی شو مسأله چیی نیست اینکه یین بقیه گل مه رت شدهند را نمتوان ظم به ین تعبیر کد و هر ک در اصا نق جان به مهب یه گرایش ی ک. این احادیث رباراش صادق است. |
+ | نکته! />باید توجه دات که معنای این وایات روایا ا ای ی که هر کس از پدر و مادر شیعه و ا بهتی است هر کس که د و ماد شیه نود ت نیت چرا شیعه یک دین ارثی انند ((یهود)) نیست و هر کس با تحقیق و سی ن یما بیو مول ین حدیث است س این ی وبختی ری ری شیان بدتی ری یرا نی به ماله ر نمی د. |
| منابع: | | منابع: |
| مکیال المکارم ، سید محمد تقی موسوی اصفهانی | | مکیال المکارم ، سید محمد تقی موسوی اصفهانی |