منو
 صفحه های تصادفی
اکسایش آلیکل بنزنها
واژگان زمین شناسی مهندسی
پایگاه داده‌ها (داده‌گان
تفاوتهای رفتاری زن و شوهرهای شادکام و ناراضی
پلانک و مکانیک کوانتومی
دوره ریاضیات مقدماتی
نژاد مردم استان اصفهان
لاک پشت بیابانی
لیزرهای اگزایمر
جلبک شناسی
 کاربر Online
440 کاربر online
Lines: 1-111Lines: 1-32
 V{maketoc} V{maketoc}
 ~~maroon: ~~maroon:
-!گرم کردن بدن قبل از بازی وسرد کردن بدن بعد از بازی +!حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس
این حرکات که در ((ورزش)) ((تنیس)) بسیار مهم و دارای اهمیت زیادی می باشد به قسمت های زیر تقسیم بندی می شود :
*__
گرم کردن بدن قبل از بازی وسرد کردن بدن بعد از بازی__
 هر زمان که بازیکنی وارد زمین ((تنیس)) می شود و یا ((تمرینات)) خود را شروع می کند ،باید 15 تا 20 دقیقه خود را گرم کند .این عمل کار کرد عضلات را افزایش و در صد آسیب آنها را کاهش می دهد و بدن را از لحا ظ فیزیکی و روانی برای فعالیتی که در شرف انجام دادن آن است آماده می سازد. هر زمان که بازیکنی وارد زمین ((تنیس)) می شود و یا ((تمرینات)) خود را شروع می کند ،باید 15 تا 20 دقیقه خود را گرم کند .این عمل کار کرد عضلات را افزایش و در صد آسیب آنها را کاهش می دهد و بدن را از لحا ظ فیزیکی و روانی برای فعالیتی که در شرف انجام دادن آن است آماده می سازد.
-اولین کاری که هر بازیکن باید انجام دهد افزایش درجه حرارت عضلات قبل از شروع کشیده شدن عضلات است. فعالیت های گرم کردن باید با توجه به سن و توانایی بازیکن انتخاب شود و می تواند شامل : ((دوهای امدادی)) ، فعالیت های هماهنگی چشم و دست ، حرکات پایه ای منحصر به بازی تنیس ، شبه بازی های تنیس و تمرین سایه ای ضربات باشد.
هنگامی که بازیکنان عضلات خود را گرم کردند باید مدت زمانی را صرف کشش عضلات کنند . بعد از تمرینات کششی حتما بمدت 5 دقیقه تمرینات راکتی خود را آرام نزدیک تور انجام دهند (مینی تنیس بازی کنند) تمرینات کششی بعد از بازی نیز تاکید می شوند ، زیرا منجر به افزایش جریان خون ، افزایش دفع کردن ((اسید لاکتیک)) ، کاهش فشار و هیجان عضلانی و در نتیجه کمک به ، حداقل رساندن کوفتگی عضلات در روز بعد می شود . چند دقیقه آخر بازی که صرف سرد کردن بدن با تمرینات کششی شود نتایج بسیار سودمندی در بر خواهد داشت.
تا می توانید ((تمرینات بدنسازی)) در رابطه با ((ورزش)) مورد علاقه خود را انجام دهید: این یک اصل بسیار مهم در برنامه بدنسازی شما است . بین تمرینات و ((ورزش تنیس)) باید تشابه وجود داشته باشد.چه در رابطه با گروه عضلات فعال ، و چه در سیستم انرژی مورد استفاده .
+اولین کاری که هر بازیکن باید انجام دهد افزایش درجه حرارت عضلات قبل از شروع کشیده شدن عضلات است. تا می توانید ((تمرینات بدنسازی)) در رابطه با ((ورزش)) مورد علاقه خود را انجام دهید: این یک اصل بسیار مهم در برنامه بدنسازی شما است .
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات قدام مچ پا ( باز کننده مچ پا )





{picture=jsn.jpg}

هدف : کشش و یا کشش بیش از حد ( Overstretch ) مچ پا
اگر نشستن روی پاشنه های پا برای شما دشوار است ، ابتدا روی زانوهای خو بنشینید.
+*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات قدام مچ پا__
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف مچ پا ( خ کنند های )




هف : عضلات خلف مچ پا نباید مانع انعطاف طبیعی مچ باشند. کوتاهی عضلات خلف مچ موجب ازدیاد تنش در عضلات قدام ساق پا گردیده که نهایتا منجر به پویوستیت می گردد.

!
وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات قدام ران و زانو (ااصر و هارر ران )

{picture=jas.jpg}




هدف: افزایش توانایی ورزشکار جهت شروع حرکت پا به طرف جلو بخصوص در مواردی که در وضعیت شروع حرکت پا در پشت تنه قرار دارد.

!
وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف زانو و ران ( همسترینگ )

{picture=Untitled-4.jpg}





{picture=Untitled-5.jpg}
+هدف از این حرکت ، کشش و یا کشش بیش از حد ( Overstretch ) مچ پا است.
*__
وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف مچ پا__ />د از آن عضلات خلف مچ پا نباید مانع انعطاف طبیعی مچ باشند. کوتاهی عضلات خلف مچ موجب ازدیاد تنش در عضلات قدام ساق پا گردیده که نهایتا منجر به پویوستیت می گردد.
*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات قدام ران و زانو __ /> ا ن ، افزایش توانایی ورزشکار جهت شروع حرکت پا به طرف جلو بخصوص در مواردی که در وضعیت شروع حرکت پا در پشت تنه قرار دارد.
*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف زانو و ران(همسترینگ ) __
 هدف: افزایش انعطاف بدن جهت خم شدن تنه به جلو در مفصل ران و نیز جلوگیری از بالا رفتن غیر ضروری پشت. کوتاهی عضلات خلف ران موجب بروز کمر دردهای می گردد. هدف: افزایش انعطاف بدن جهت خم شدن تنه به جلو در مفصل ران و نیز جلوگیری از بالا رفتن غیر ضروری پشت. کوتاهی عضلات خلف ران موجب بروز کمر دردهای می گردد.
 +*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خارجی مفصل ران ( دور کننده ها)__
 +هدف از آن ، افزایش انعطاف پذیری ران و ایلیوتی بیال باند یا نوار خاصره درشت نئی (نوار تاندونی که از ستیغ استخوان هیپ تا سطح خارجی مفصل زانو امتداد دارد).
 +*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات داخلی ران ( نزدیک کننده ) __
 +هدف؛افزایش انعطاف پذیری جلوگیری از ضایعات عضلات نزدیک کننده (کشاله ران).
 +*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف و قدام تنه (عضلات پشت و عضلات شکم)__
 +هدف؛افزایش انعطاف پذیری در خم شدن به طرف جلو.
 +*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خم کننده های طرفی و چرخاننده های تنه __
 +*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات شانه __
 +هدف افزایش انعطاف پذیری شانه که جهت انجام برخی از رشته ها نظیر تنیس، گلف، شنا ضروری است.
 +*__وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات مچ دست__~~
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خارجی مفصل ران ( دور کننده ها) 
-
 
-
 
- 
-{picture=Untitled-6.jpg} 
- 
-
 
-
 
-هدف: افزایش انعطاف پذیری ران و ایلیوتی بیال باند یا نوار خاصره درشت نئی (نوار تاندونی که از ستیغ استخوان هیپ تا سطح خارجی مفصل زانو امتداد دارد). از آنجایی که سفتی نوار ایلیوتی بیل موجب بروز ضایعاتی در کندیل خارجی استخوان درشت نی (مثل ضایعه زانوی دونده Runner's Knee بخصوص در دوندگان استقامت) می شود، بدین جهت کشش نوار ایلیوتی بیال ضروری به نظر می رسد. 
-  
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات داخلی ران ( نزدیک کننده )  
-
 
-
 
- 
-{picture=Untitled-7.jpg} 
- 
-
 
- 
-هدف: افزایش انعطاف پذیری جلوگیری از ضایعات عضلات نزدیک کننده (کشاله ران). 
-افزایش انعطاف نزدیک کننده ها موجب سهولت انجام دو، جلو آوردن پا و ازدیاد طول قدمها در ورزشهایی مانند تنیس و بدمینتون می شود. 
-  
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف و قدام تنه (عضلات پشت و عضلات شکم)  
-
 
-
 
- 
-{picture=Untitled-8.jpg} 
- 
-
 
- 
-هدف: افزایش انعطاف پذیری در خم شدن به طرف جلو.  
-  
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خم کننده های طرفی و چرخاننده های تنه  
-  
-
 
-
 
- 
-{picture=Untitled-9.jpg} 
- 
-
 
- 
-  
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات شانه  
-
 
-
 
- 
-{picture=Untitled-10.jpg} 
- 
-
 
- 
-هدف افزایش انعطاف پذیری شانه که جهت انجام برخی از رشته ها نظیر تنیس، گلف، شنا ضروری است.  
-!وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات مچ دست 
-
 
-
 
- 
-{picture=Untitled-11.jpg} 
- 
-
 
- 
-~~ 
 +!::~~blue:برای کسب اطلاعات جامع و دقیقتر به سایت زیر مراجعه کنید~~::
 !منبع: !منبع:
-{img src=http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/7/72/logoGIF.gif desc= align=right link=http://mytennis4u.com/} +{img src=http://217.218.177.31/mavara/img/daneshnameh_up/7/72/logoGIF.gif desc= align=right link=http://mytennis4u.com/}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 08 بهمن 1384 [13:15 ]   6   مهدی رضی      جاری 
 یکشنبه 29 آبان 1384 [09:06 ]   5   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 شنبه 29 مرداد 1384 [10:58 ]   4   مهدی رضی      v  c  d  s 
 شنبه 29 مرداد 1384 [10:51 ]   3   مهدی رضی      v  c  d  s 
 شنبه 29 مرداد 1384 [10:40 ]   2   مهدی رضی      v  c  d  s 
 شنبه 29 مرداد 1384 [10:23 ]   1   مهدی رضی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..