منو
 کاربر Online
1278 کاربر online
تاریخچه ی: حتمی بودن خروج سفیانی - حمران : 2

((حمران بن اعین ))از امام باقر (علیه السلام) درباره این آیه: « فقضی اجلاً و اجلُ مسمی عنده» (انعام:2) این گونه روایت کند: « آن ها دو اجل است، اَجَل حتمی و اجل موقوف (مشروط) ».

حمران پرسید: حتمی چیست؟ امام (علیه السلام) فرمود: « چیزی که غیر از آن نیست.»

حمران گفت: موقوف (مشروط) چیست؟ امام فرمود: « آن چیزی که برای خدا در آن اراده و خواستی است.» حمران گفت: « امیدوارم که اجل سفیانی از نوع موقوف و مشروط باشد.» امام (علیه السلام) فرمود: فلا به خدا سوگند، آن حتمی است.

در حدیث دیگری فضیل از امام باقر (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: « برخی از امور، امور موقوفه است و برخی دیگر امور حتمی است و سفیانی از حتمیاتی است که چاره ای از آن نیست. »

منابع:

بحارالانوار، 52/249 حدیث 133 و 134 ---------غیبه النعمانی

مراجعه شود به:

((نشانه های ظهور - خروج سفیانی))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 01 مرداد 1384 [10:20 ]   3   شکوفه رنجبری      جاری 
 دوشنبه 17 اسفند 1383 [04:12 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 دوشنبه 30 شهریور 1383 [06:55 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..