منو
 کاربر Online
1146 کاربر online
Lines: 1-33Lines: 1-26
-((حسین بن ید بن علی )) ا امام جعر صاد عی اسام و ا درش اام بر عیه اام نل می کند: ه درم ی ن احسین علیه السلام ((حضرت ام ساد ی اسلام|« امم سجد» ))فرمود: ر سای که مویم حسن ی اسا از دنیا رت در راهای هر دین به نبا عمو، و پدرم، ن و حین علیهم السلام حرکت می کدم من د آن مان در سنین نوجوانی بودم و نزدیک و یا در شر بلو بودم. +((حضرت امام سجاد علیه السلام)) فرمود:
در مد
ینه با عمو و پدرم، ((حضرت امام حسن متبی علیه السلام|حسن)) و ((حضرت امام حسین علیه السلام|حسین)) علیهماالسلام حرکت می کردم. />در راه، ((جابربن عبدالله انصاری|جابربن عبدالله انصاری )) و ((ان بن مالک|انس بن مالک انصاری )) به همراه جمعی از ریش و ((انصار|انصار )) به پدر عوی برخوردند. جابر خدش را بر دست پای عمو و پر اناخت. />ردی از قریش که از زدیکان مروان بو ب جابر اعتراض کرد:«با ای موهای سپید و جایگاهت میا صحاب یامبر خدا، چرا چنی میکنی»
جابر به او
فت:«از من دور شو؛ ار آنچه را ن درباره جایگاه آنها می استم می انستی خاک ک پاهای آنان را نیز می‌بوسیدی.»
حسن و
حسین علیهما السلام رفت و من ایساده دم و گفتگوی جابر اس بن مالک را می شنیدم. جابر گفت:«روزی پیامر در مسج بود که ناگاه به من فرمود:«ای ابر! حسن و حسین را زد من بیار.» />من به نبال‌شان رفتم و آنان را به طرف مسجد پیامبر بردم. گاهی حسن ا در آغش می‌گرتم، گای حسی را، تا ایکه آنها را نزد پیامبر آوردم.
پیامبر به م
ن فرمود:«ای جابر، این دو را دست می داری؟» />گفتم:«چرا دست نداشته باشم در حالی که ایگاه این دو را زد شما می‌دان؟»
پیام
بر فرمود:«می خواهی فایل این دو را برایت بگیم؟» />گفتم:«آری.»
فرمود:«هنگامی که خدای مت
عال مرا از نو سفید آفرید و آن را در صلب پدرم، م، به ودیعت گذارد. این نور همواره از صلب‌های طاهر به رحم‌هی طاهر منتقل شد تا به ((حضرت نوح علیه السلام|نوح )) و ((حضرت ابراهیم علیه السلام|ابراهیم )) و سرانجام به ((حضرت عبدالمطلب علیه لسلام|عبدالمطلب )) رسید و در تمام این مد از پلیدی جاهلیت مصون و محفوظ بود.
آن گه این نطفه به دو نیم شد. نیمی به عبدالله و نیم یر به ابی طالب منتقل شد. پس نبوت را به من ختم فرمود و وصایت را به علی. دو نطفه از من از طریق فاطمه و علی جمع شد و این دو فرزند نیکو و زیباروی به دنیا آمدند. پس خداوند ((سبط پیامبر و حمایت همه جانبه|اسباط )) نبوت را به این دو ختم فرمود و نسل مرا از آنها قرار داد و کسی که رهای کفر را فتح می کند و مین را پر از عدل می سازد، نیز از آنهاست. این دو (( حسین -ع- سرور جوانان اهل بهشت|سرر جوانان بهشتی‌اند. ))
خوشا به حا
ل کسی که آنها را دوت بدارد و پدر و مادرشان را نیز دوست دارد. و وای بر کسانی که با آنان بستیزد و دشمنی کند.»
-((جابربن عبدالله انصاری|جابربن عبدالله انصاری ))و ((انس بن مالک|انس بن مالک انصاری ))به همراه جمعی از قریش و ((انصار|انصار ))به پدر و عمویم بر خوردند، جابر نتوانست خود داری کند بر دست ها و پاهای عمو و پدرم« امام حسن و امام حسین علیهم السلام» افتاد و دست و پاهای آنان را می بوسید.

مردی از قریش که از نزدیکان مروان بود به عنوان اعتراض به جابر گفت
: تو با این سن و مویت که میان اصحاب پیامبر خدا داری، چرا چنین کاری می کنی؟

جابر از کسانی بود که در جنگ بدر حاضر بوده است ـ جابر به او گفت: از من دور شو؛ اگر از فضیلت و جایگاه این دو آنچه را که من می دانستم می دانستی هر آینه خاک زیر پاهای آنان را می بوسیدی.

آنگاه جابر رو به انس بن مالک کرد و گفت: ای ابا حمزه پیامبر خدا صلی الله علیه وآله درباره این دو به چیزی خبر داد که گمان نمی کنم در هیچ بشری وجود داشته باشد، انس به او گفت: پیامبر به چه چیز خبر داد؟

امام سجاد علیه السلام فرمود: حسن و حسین علیهما السلام رفتند و من ایستاده بودم و گفتگوی آنان را می شنیدم پس جابر شروع به سخن کرد و گفت: روزی در حینی که پیامبر در مسجد بود و جمعیت از اطراف ایشان کم شد ناگاه حضرت به من فرمود: ای جابر! حسن و حسین را فراخوان ـ در حالی که پیامبر به آن دو عشق می ورزید ـ پس من رفتم و آنها را فراخواندم و گاهی حسن را حمل می کردم و گاهی حسین را تا اینکه آنها را نزد پیامبر آوردم.

پس در حالی که به خاطر ملاطفت و مهربانی و تکریم من نسبت به آنان سرور و خوشحالی را در چهره پیامبر مشاهده می کردم حضرت به من فرمود: ای جابر آیا این دو را دوست می داری ؟

گفتم: چرا دوست نداشته باشم ـ پدر و مادرم فدای شما باد ـ در حالی که جایگاه این دو در نزد من روشن است؟

پیامبر فرمود: آیا به تو خبر ندهم از فضیلت این دو؟ عرض کردم بلی پدر و مادر فدای شما!

فرمود: هنگامی که خدای متعال خواست مرا خلق کند مرا از یک نطفه سفید پاکیزه آفرید و آن را در صلب پدرم آدم به ودیعه گذارد و همواره از صلب طاهربه رحم طاهر منتقل شد تا به ((حضرت نوح علیه السلام|حضرت نوح ))و ((حضرت ابراهیم علیه السلام|ابراهیم ))علیهم السلام رسید و اینچنین بود تا به ((عبدالمطلب|عبدالمطلب ))منتقل شد و از پلیدی جاهلیت مصون و محفوظ بود.

آنگاه این نطفه به دو نیم شد نیمی به عبدالله و نیم دیگر به ابی طالب منتقل شد پس مرا پدرم بدنیا آورد و خداوند نبوت را به من ختم فرمود و علی بدنیا آمد و وصایت به او ختم گردید. آنگاه دو نطفه از من« به طریق فاطمه» و علی جمع شد و این دو فرزند نیکو و زیبا روی بدنیا آمدند پس خداوند ((سبط پیامبر و حمایت همه جانبه|اسباط ))نبوت را به این دو ختم فرمود و ذریه و نسل مرا از این دو قرار داد و کسی که شهرهای کفر را فتح می کند و زمین را پر از عدل می سازد بعد از آن که پراز جور شده باشد از آنهاست پس این دو « حسن و حسین «ع» » دو فرزند طاهر و مطهرند و این دو سید و (( حسین -ع- سرور جوانان اهل بهشت|مهتر جوانان اهل بهشتند )).

خوشا به حال کسی که این دو را دوست دارد و پدر و مادرشان را نیز دوست دارد وای بر کسانی که با اینها به ستیز و دشمنی برخیزد.

منابع:
بحار الانوار، ج 37، ص 44، حدیث 22- امالی شیخ طوسی.
+منابع:
بحار الانوار، ج 37، ص 44، حدیث 22- امالی شیخ طوسی.
 مراجعه شود به: مراجعه شود به:
-
((در صلب آدم))
>>((شیفتگی پیامبر نسبت به حسین علیه السلام))
>>((امر پیامبر به دوستی امام حسین علیه السلام))
>>((محبت ام حسین))
>>((سیب ی - یشینه نطفه))
>>((لقمه های پیامبر در دهان حضرت))
+((در صلب آدم))
((شیفتگی پیامبر به حسنین علیهماالسلام))
((امر پیامبر به دوستی حسنین علیهماالسلام))
((پاداش محبت حسنین علیهماالسلام))
((نسل پیامبر کر ز یب بشتی))
((لقمه های پیامبر در دهان حضرت))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 دوشنبه 21 شهریور 1384 [07:12 ]   4   شکوفه رنجبری      جاری 
 چهارشنبه 04 خرداد 1384 [08:54 ]   3   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 بهمن 1383 [07:37 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 مهر 1383 [12:21 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..