منو
 صفحه های تصادفی
مونژ
داروهای ضد سرطان
آزمایش پلیمریزاسیون اتیلن ترفتالات
رودکی
Ununbium
ریشه‏ها و عوامل متأثر از نظریه تکثرگرایی مسیحی در کلام اسلامی
دعا
آشامیدن
علت شناسی کمرویی
مسمومیت با جیوه در اعمال دندانپزشکی
 کاربر Online
622 کاربر online
تاریخچه ی: تولید انبوه

!تولید انبوه

طراحان و سازمانهایی که آنها را استخدام می کنند، طراحی را تهیه اشکال کالاهای منفرد یا مجموعه ای از کالاهای به هم پیوسته می دانند. از طرف دیگر، مصرف کنندگان، به طراحی از این لحاظ که اثر یک طراح یا محصول یک شرکت است نمی نگرند، بلکه به نظر آنها طراحی یعنی ایجاد تنوع در محصولات، به طوری که کارکرد و قیمت آنها گوناگون شود و به مشتری امکان دهد از بین انواع مختلف کالا ، آنچه را برایش مطلوب تر است انتخاب کند.
دو تحول مرتبط با هم باعث شد که امکان انتخاب برای مصرف کنندگان به طور چشمگیری افزایش یابد . اول فراهم بودن حجم محصولات فراوان و بسیار متنوع برای کاربردهای گوناگون که و دوم افزایش قدرت خرید مردم.
تولید انبوه در ایالات متحده بر پذیرش این اصل استوار بود که اکثر مردم حق دارند به محصولات تولید شده دست یابند. البته نفع شخصی مطمئناً انگیزه مهمی به شمار می رفت، اما اغلب با نوعی آرمانگرایی دموکراتیک توام بود که هر چند گاهی غیر متعارف بود نباید آن را دست کم گرفت. در گزارشی که سازمان تحقیقاتی « برنامه ریزی سیاسی و اقتصادی » در سال 1945 در مورد تولید وسایل خانگی در بریتانیا تهیه کرد، به این خصلت واقعاً امریکایی اشاره شده است. البته از علل آن که ریشه در ارزش های اجتماعی داشت ذکری به میان نیامده است. در این گزارش چنین اظهارنظر شده است: « اگر توجه خود را به محصولاتی معطوف کنیم که در ایالات متحده تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، اما در این کشور (((بریتانیا))) تقاضا برای آن کم است، متوجه خواهیم شد که در ایالات متحده افراد کم درآمد بیشتری آنها را خریداری می کنند حال آنکه اینجا اینطور نیست. بنابراین اتخاذ روش های تولید انبوه در ایالات متحده به منظور عرضه یک محصول کارآمد و ارزان منعکس کننده نگرش اقتصادی اساساً متفاوتی است که می توان آن را تقریباً در تمام حوزه های عمده تولید صنعتی یافت. این وضع با شیوه معمول بریتانیاییها در اختصاص وسایل گرانبها تر به قشرهای پردرآمدتر کاملاً در تضاد بود. وضع در بقیه کشورهای ((اروپا))یی نیز بر همین منوال بود.

به دنبال رواج وسیع تولید انبوه، شکل صرفاً ظاهری کالا مهمترین عامل برای جلب نظر مشتریان محسوب شد. این امر با کوچکتر شدن بخش های مکانیکی دستگاهها تسهیل شد تا آن اندازه که وجود این بخش ها تاثیر مهمی در شکل دستگاه نداشت و باعث تضعیف این استدلال شد که شکل باید منعکس کننده کارکرد مکانیکی باشد. به این ترتیب امکانات بیشتری برای تزیین پوشش یا بدنه محصولات فراهم شد. امکانات بالقوه زیبایی شناختی، مواد جدید و افزایش طیف رنگ ها و مواد تزیین شده به وسیله تحقیقات شیمیایی واستخراج و ذوب ((فلزات)) نیز به گسترش این روند انجامید.

!مطالب مرتبط:
*((تولید انبوه موتور سیکلت))
*((تولید انبوه اتومبیل))
*((تولید انبوه و فعالیتهای زنان))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [05:18 ]   5   فاطمه عیوضی      جاری 
 چهارشنبه 25 خرداد 1384 [04:35 ]   4   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [12:22 ]   3   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [11:42 ]   2   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 خرداد 1384 [11:17 ]   1   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..