منو
 صفحه های تصادفی
کربلا
بازاندیشی درباره خدا
تجزیه حجم سنجی
فرهنگسرای هنر
اراده تشریعی
تاریخچه آزمون‌های روانی
شمس الدین محمدبن عمر
تولید نوترون
رشته دندانپزشکی
Integer
 کاربر Online
705 کاربر online
تاریخچه ی: تولد یک ملت ( 1915)

تفاوت با نگارش: 9

Lines: 1-81Lines: 1-86
 !~~brown:__تولد یک ملت (1915) __~~  !~~brown:__تولد یک ملت (1915) __~~
 !@@~~BROWN:__The Birth of a Nation __~~@@ !@@~~BROWN:__The Birth of a Nation __~~@@
 
 
 
 
  
 {picture=bnation.jpg} {picture=bnation.jpg}
  
 
 
 
 
-!~~purple:__عوامل و دست اندرکاران فیلم__ ~~ +!~~brown:__عوامل و دست اندرکاران فیلم__ ~~
 ~~purple:__کارگردان :__~~ __دیوید گریفیث.__ ~~purple:__کارگردان :__~~ __دیوید گریفیث.__
 ~~purple:__فیلم نامه نویسان :__~~ __دیوید گریفیث ، فرانک.ا.وودز ، بر اساس داستانی از توماس دیکسن. __ ~~purple:__فیلم نامه نویسان :__~~ __دیوید گریفیث ، فرانک.ا.وودز ، بر اساس داستانی از توماس دیکسن. __
 ~~purple:__مدیر فیلم برداری :__~~ __بیتزر.__ ~~purple:__مدیر فیلم برداری :__~~ __بیتزر.__
 ~~purple:__تدوین گران : __~~__دیوید گریفیث ، جوزف هنابری ، جیمز اسمیت ، رز اسمیت ، رائول والش.__ ~~purple:__تدوین گران : __~~__دیوید گریفیث ، جوزف هنابری ، جیمز اسمیت ، رز اسمیت ، رائول والش.__
 ~~purple:__طراح لباس :__~~ __رابرت گدستین.__ ~~purple:__طراح لباس :__~~ __رابرت گدستین.__
 ~~purple:__طراحان صحنه :__ ~~__جوزف استرینگر ، فرانک ورتمن.__ ~~purple:__طراحان صحنه :__ ~~__جوزف استرینگر ، فرانک ورتمن.__
 ~~purple:__آهنگ سازان :__~~ __جوزف کارل بریل ، جان میرسالیس ، با همکاری دیوید وارک گریفیث.__ ~~purple:__آهنگ سازان :__~~ __جوزف کارل بریل ، جان میرسالیس ، با همکاری دیوید وارک گریفیث.__
 ~~purple:__تهیه کنندگان :__ ~~__دیوید وارک گریفیث ، دیوید شپرد.__ ~~purple:__تهیه کنندگان :__ ~~__دیوید وارک گریفیث ، دیوید شپرد.__
 ~~purple:__بازیگران :__~~ __لیلیان گیش ، می مارش ، هنری.ب.والتال ، میریام کوپر ، رالف لوئیس ، رابرت هارون ، المر کلیفتن ...__ ~~purple:__بازیگران :__~~ __لیلیان گیش ، می مارش ، هنری.ب.والتال ، میریام کوپر ، رالف لوئیس ، رابرت هارون ، المر کلیفتن ...__
 ~~purple:__...__~~ ~~purple:__...__~~
 +!~~brown:__مشخصات فیلم__ ~~
 +~~purple:__ژانر :__~~ __درام ، تاریخی ، جنگی.__
 +~~purple:__مدت زمان فیلم :__~~ __125 دقیقه.__
 +~~purple:__نوع فیلم :__ ~~ __سیاه و سفید .__
 +~~purple:__کشور :__~~ __آمریکا.__
-!~~purple:__خلاصۀ داستان فیلم__ ~~
زمان شروع داستان فیلم درست پیش از آغاز ((جنگ داخلی آمریکا)) است. دو جوان __شمالی__ به نام های __فیل__ و __تاد استونمن__ به دیدن یکی از دوستان خود ، __بن کامرون__ ، در ((کارولینای جنوبی)) می روند. فیل به __مارگریت__ ، خواهر بن ، دل می بندد و بن نیز با دیدن عکسی ، شیفته __الزی__ ، خواهر فیل می شود.
+
!~~brown:__خلاصۀ داستان فیلم__ ~~
زمان شروع داستان فیلم درست پیش از آغاز جنگ داخلی آمریکا است. دو جوان __شمالی__ به نام های __فیل__ و __تاد استونمن__ به دیدن یکی از دوستان خود ، __بن کامرون__ ، در کارولینای جنوبی می روند. فیل به __مارگریت__ ، خواهر بن ، دل می بندد و بن نیز با دیدن عکسی ، شیفته __الزی__ ، خواهر فیل می شود.
 جنگ به یک باره بین شمال و جنوب آغاز می شود. در جنگ تاد استونمن و دو پسر کوچکتر کامرون ها کشته می شوند. بن زخمی می شود و کاپیتان فیل استونمن او را اسیر می کند. الزی استونمن از بن ، دوست قدیمی برادرش ، تا بهبودی کامل پرستاری می کند. سپس او و مادرش به دیدن ((آبراهام لینکلن)) می روند تا بن را از زندان شمالی ها آزاد کنند.  جنگ به یک باره بین شمال و جنوب آغاز می شود. در جنگ تاد استونمن و دو پسر کوچکتر کامرون ها کشته می شوند. بن زخمی می شود و کاپیتان فیل استونمن او را اسیر می کند. الزی استونمن از بن ، دوست قدیمی برادرش ، تا بهبودی کامل پرستاری می کند. سپس او و مادرش به دیدن ((آبراهام لینکلن)) می روند تا بن را از زندان شمالی ها آزاد کنند.
 با پایان جنگ __استونمن ها__ و __کامرون ها __در دو جبهه مخالف قرار گرفته اند. پدر استونمن ها به کارولینای جنوبی می رود تا به برده های آزاد شده ، برای کسب حقوق سیاسی شان کمک کند. او خانه ای در مجاورت خانه کامرون ها اجاره می کند...  با پایان جنگ __استونمن ها__ و __کامرون ها __در دو جبهه مخالف قرار گرفته اند. پدر استونمن ها به کارولینای جنوبی می رود تا به برده های آزاد شده ، برای کسب حقوق سیاسی شان کمک کند. او خانه ای در مجاورت خانه کامرون ها اجاره می کند...
 مناطق جنگ زده در حال بازسازی است. در کارولینای جنوبی قانون گذاری به دست سیاه پوستان و فرصت طلبان سیاسی می افتد. مناطق جنگ زده در حال بازسازی است. در کارولینای جنوبی قانون گذاری به دست سیاه پوستان و فرصت طلبان سیاسی می افتد.
 جنوبی ها و به ویژه کامرون ها از یاغی گری و وحشی گری سیاهان درعذابند. برای پایان دادن به این نابسامانی ها،گروهی ازسفیدپوستان جنوبی به رهبری __بن کامرون__ سازمانی را به نام ((کوکلاکس کلان)) به وجود می آورند... سرانجام این سازمان صلح و عدالت را به سراسر جنوب باز می گرداند. جنوبی ها و به ویژه کامرون ها از یاغی گری و وحشی گری سیاهان درعذابند. برای پایان دادن به این نابسامانی ها،گروهی ازسفیدپوستان جنوبی به رهبری __بن کامرون__ سازمانی را به نام ((کوکلاکس کلان)) به وجود می آورند... سرانجام این سازمان صلح و عدالت را به سراسر جنوب باز می گرداند.
-!~~purple:__درباره فیلم__ ~~ +!~~brown:__درباره فیلم__ ~~
 ((دیوید وارک گریفیث)) بسیار تحت تاثیر__ فیلم های حماسی__ ((ایتالیا)) قرار گرفته بود ، به همین خاطر به دنبال آن بود که یک فیلم حماسی آمریکایی بسازد. گریفیث به دنبال یک طرح عظیم بود که بتواند همه فیلم های پیش از خود را پشت سر بگذارد. ((دیوید وارک گریفیث)) بسیار تحت تاثیر__ فیلم های حماسی__ ((ایتالیا)) قرار گرفته بود ، به همین خاطر به دنبال آن بود که یک فیلم حماسی آمریکایی بسازد. گریفیث به دنبال یک طرح عظیم بود که بتواند همه فیلم های پیش از خود را پشت سر بگذارد.
 !!~~purple:__تولید فیلم __~~ !!~~purple:__تولید فیلم __~~
-((فرانک .ا.وودز ))__ ( Frank E.Woods )__ گریفیث را در جریان نمایش نامه ای به نام ((عضو فرقه)) __(The Clansman)__ قرار داد. این نمایش نامه اقتباسی از یک رمان پر فروش نوشته یک ((کشیش)) جنوبی به نام ((توماس دیکسون جونیور)) __( Thomas F.Dixon Jr )__بود. هم نمایش نامه و هم رمان از لحاظ ادبی متوسط بودند. عضو فرقه اثری آشکارا نژادپرستانه درباره دوران بازسازی جنوب بود ، به همین خاطر بسیار مورد توجه گریفیث که خود یک جنوبی بود قرار گرفت. گریفیث که گویی گمشدة خود را یافته بود ، آن را برای ساخت یک ((فیلم حماسی)) مناسب دید. +((فرانک .ا.وودز ))__ ( Frank E.Woods )__ گریفیث را در جریان نمایش نامه ای به نام ((عضو فرقه)) __(The Clansman)__ قرار داد. این نمایش نامه اقتباسی از یک رمان پر فروش نوشته یک __کشیش__ جنوبی به نام __توماس دیکسون جونیور__ __( Thomas F.Dixon Jr )__بود. هم نمایش نامه و هم رمان از لحاظ ادبی متوسط بودند. عضو فرقه اثری آشکارا نژادپرستانه درباره دوران بازسازی جنوب بود ، به همین خاطر بسیار مورد توجه گریفیث که خود یک جنوبی بود قرار گرفت. گریفیث که گویی گمشدة خود را یافته بود ، آن را برای ساخت یک ((فیلم حماسی)) مناسب دید.
 گریفیث و کمپانی اش حق سینمایی __عضو فرقه__ را از __دیکسن__ خریدند. __وودز __و گریفیث مشترکا فیلم نامه اولیه را با هم نوشتند. در نوشتن فیلم نامه از یکی از کتاب های وودز به نام ((کمینگاه های پلنگ)) __( The Leopard ' s Spots)__ نیز استفاده کردند ، گریفیث هم آرمان های جنوبی خود را به آن افزود.  گریفیث و کمپانی اش حق سینمایی __عضو فرقه__ را از __دیکسن__ خریدند. __وودز __و گریفیث مشترکا فیلم نامه اولیه را با هم نوشتند. در نوشتن فیلم نامه از یکی از کتاب های وودز به نام ((کمینگاه های پلنگ)) __( The Leopard ' s Spots)__ نیز استفاده کردند ، گریفیث هم آرمان های جنوبی خود را به آن افزود.
 ((فیلم برداری)) در اواخر __1914__ در خفا انجام شد. پس از 6 هفته تمرین و 9 هفته فیلم برداری ، با یک برنامه ریزی دقیق ، فیلم کامل شد. حماسه جنگ داخلی برای گریفیث چندان شخصی بود که عملا هیچ از دست اندرکاران به جز خود او نمی دانست که حقیقتا فیلم دربارة چیست. همگی از تعداد زیاد بازیگران ، کثرت نماها و تعدد تغییر مکان دوربین برای هر صحنه به حیرت آمده بودند. ((فیلم برداری)) در اواخر __1914__ در خفا انجام شد. پس از 6 هفته تمرین و 9 هفته فیلم برداری ، با یک برنامه ریزی دقیق ، فیلم کامل شد. حماسه جنگ داخلی برای گریفیث چندان شخصی بود که عملا هیچ از دست اندرکاران به جز خود او نمی دانست که حقیقتا فیلم دربارة چیست. همگی از تعداد زیاد بازیگران ، کثرت نماها و تعدد تغییر مکان دوربین برای هر صحنه به حیرت آمده بودند.
 هزینه تولید فیلم که در ابتدا __40000 دلار__ براورد شده بود ( چهار برابر نرخ رایج فیلم های داستانی ) سرانجام به رقم سرسام آور __110000 دلار__ رسید. زمانی که پرجلوه ترین فیلم های خارجی کمتر از __100 نما__ داشتند ، __عضو فرقه__ ( نام اولیه فیلم ) __1544 نما__ داشت. طول نمایش فیلم هم __12 حلقه__ ( تقریبا __3 ساعت__ ) بود.  هزینه تولید فیلم که در ابتدا __40000 دلار__ براورد شده بود ( چهار برابر نرخ رایج فیلم های داستانی ) سرانجام به رقم سرسام آور __110000 دلار__ رسید. زمانی که پرجلوه ترین فیلم های خارجی کمتر از __100 نما__ داشتند ، __عضو فرقه__ ( نام اولیه فیلم ) __1544 نما__ داشت. طول نمایش فیلم هم __12 حلقه__ ( تقریبا __3 ساعت__ ) بود.
 گریفیث دستور داد که برای فیلم موسیقی خاصی بسازند ، تا به هنگام نمایش آن نواخته شود. این اولین باری بود که برای یک فیلم موسیقی ساخته می شد. ((جوزف کارل بریل)) __( Joseph Carl Breil )__، آهنگ ساز فیلم ، ترکیبی از آثار آهنگ سازان بزرگ نظیر ((واگنر)) ، ((چایکوفسکی)) و... و موسیقی محلی آمریکایی و آوازهای روز را برای فیلم ساخت.  گریفیث دستور داد که برای فیلم موسیقی خاصی بسازند ، تا به هنگام نمایش آن نواخته شود. این اولین باری بود که برای یک فیلم موسیقی ساخته می شد. ((جوزف کارل بریل)) __( Joseph Carl Breil )__، آهنگ ساز فیلم ، ترکیبی از آثار آهنگ سازان بزرگ نظیر ((واگنر)) ، ((چایکوفسکی)) و... و موسیقی محلی آمریکایی و آوازهای روز را برای فیلم ساخت.
 گریفیث تمام تکنیک های روایی و ساختاری را که تا آن زمان در فیلم های مختلف تجربه کرده بود در این فیلم ، در ابعادی وسیع در هم آمیخت و به کار بست. گریفیث با استفاده از تمام بضاعت خود و بضاعت سینما تا آن زمان ، پرهزینه ترین ، طولانی ترین و خبر ساز ترین فیلم سینمای آمریکا را عرضه کرد.  گریفیث تمام تکنیک های روایی و ساختاری را که تا آن زمان در فیلم های مختلف تجربه کرده بود در این فیلم ، در ابعادی وسیع در هم آمیخت و به کار بست. گریفیث با استفاده از تمام بضاعت خود و بضاعت سینما تا آن زمان ، پرهزینه ترین ، طولانی ترین و خبر ساز ترین فیلم سینمای آمریکا را عرضه کرد.
 !!~~purple:__پخش فیلم__~~ !!~~purple:__پخش فیلم__~~
-پیش از پخش فیلم ، دفتر تبلیغاتی گریفیث ، دربارة هزینه ، کثرت بازیگران و دقت تاریخی فیلم جنجال زیادی به راه انداخته بود. مردم برای دیدن بلند پروازانه ترین اثر این ((کارگردان)) لحظه شماری می کردند. نخستین نمایش فیلم در ((لس انجلس)) و ((نیویورک)) صورت پذیرفت. به هنگام نمایش فیلم در __لس آنجلس__ ( فوریة 1915 ) ، __دیکسن__ ، نویسنده داستان ، اعلام کرد : این داستان بیش از آنکه به او تعلق داشته باشد به گریفیث تعلق دارد. بر اساس این اظهار نظر ، گریفیث نام فیلم را به __تولد یک ملت__ تغییر داد و از آن پس ، فیلم به این نام پخش شد. +پیش از پخش فیلم ، دفتر تبلیغاتی گریفیث ، دربارة هزینه ، کثرت بازیگران و دقت تاریخی فیلم جنجال زیادی به راه انداخته بود. مردم برای دیدن بلند پروازانه ترین اثر این (( کارگردانی فیلم | کارگردان)) لحظه شماری می کردند. نخستین نمایش فیلم در لس انجلس و نیویورک صورت پذیرفت. به هنگام نمایش فیلم در __لس آنجلس__ ( فوریة 1915 ) ، __دیکسن__ ، نویسنده داستان ، اعلام کرد : این داستان بیش از آنکه به او تعلق داشته باشد به گریفیث تعلق دارد. بر اساس این اظهار نظر ، گریفیث نام فیلم را به __تولد یک ملت__ تغییر داد و از آن پس ، فیلم به این نام پخش شد.
-تولد یک ملت در بزرگ ترین کاخ های سینمایی به نمایش در آمد ، در حالی که موسیقی آن هم زمان توسط __48 نوازنده__ نواخته می شد. قیمت بلیط __2 دلار__ بود که با بهای بلیط ((تئاترهای برادوی)) برابری می کرد. فیلم نه تنها در ((مطبوعات)) سینمایی که در مطبوعات غیر سینمایی نیز انعکاس زیادی یافت. منتقدان در تمجید از دستاوردهای تکنیکی فیلم یک صدا بودند و درباره آن تحلیل ها و نقدهای بسیاری نوشته شد. همة این مسائل حکایت از این داشت که باید این فیلم را جدی گرفت. فروش غیرقابل پیش بینی __18 میلیون دلاری__ فیلم نیز آن را به یکی از بزرگ ترین فیلم های پولساز همه دوران بدل ساخت. +تولد یک ملت در بزرگ ترین کاخ های سینمایی به نمایش در آمد ، در حالی که موسیقی آن هم زمان توسط __48 نوازنده__ نواخته می شد. قیمت بلیط __2 دلار__ بود که با بهای بلیط تئاترهای برادوی ، برابری می کرد. فیلم نه تنها در ((مطبوعات)) سینمایی که در مطبوعات غیر سینمایی نیز انعکاس زیادی یافت. منتقدان در تمجید از دستاوردهای تکنیکی فیلم یک صدا بودند و درباره آن تحلیل ها و نقدهای بسیاری نوشته شد. همة این مسائل حکایت از این داشت که باید این فیلم را جدی گرفت. فروش غیرقابل پیش بینی __18 میلیون دلاری__ فیلم نیز آن را به یکی از بزرگ ترین فیلم های پولساز همه دوران بدل ساخت.
-اگر چه تولد یک ملت از نظر هنری و مالی موفق بود ، اما پخش فیلم ، مخالفت های بسیاری را برانگیخت. تولد یک ملت به شدت __نژادپرستانه__ بود. در فیلم گریفیث ، بردگان آزاد شده ، جنایت کار و یاغی و مردم ((دو رگه)) فاسد و دغلکار تصویر شدند. این دو دسته با سیاست مداران سفید پوست ولنگار دست به دست هم داده بودند تا اصالت جنوبی را خدشه دار کنند. از طرف دیگر گریفیث اقدامات سازمان __کوکلاس کلان__ را به عنوان تنها راه رهایی و نجات جنوبی های سفیدپوست معرفی می کرد. این گونه دیدگاه ها در فیلم ، خیل عظیم اعتراض ها ، هم از جانب سیاه پوستان و هم سفیدپوستان را در پی داشت. چند هفته پس از اکران فیلم در نیویورک ، گریفیث از طرف انجمن ملی حمایت از رشد رنگین پوستان (NAACP ) تحت فشار قرار گرفت و مقامات شهر نیویورک خواستار حذف فصل هایی از فیلم شدند که آشکارا نژادپرستانه بود. به این ترتیب تعداد نماها به__ 1375نما __کاهش یافت. همچنین پخش فیلم در بعضی از شهرها و ایالت ها ممنوع اعلام شد. +اگر چه تولد یک ملت از نظر هنری و مالی موفق بود ، اما پخش فیلم ، مخالفت های بسیاری را برانگیخت. تولد یک ملت به شدت __نژادپرستانه__ بود. در فیلم گریفیث ، بردگان آزاد شده ، جنایت کار و یاغی و مردم دو رگه فاسد و دغلکار تصویر شدند. این دو دسته با سیاست مداران سفید پوست ولنگار دست به دست هم داده بودند تا اصالت جنوبی را خدشه دار کنند. از طرف دیگر گریفیث اقدامات سازمان __کوکلاس کلان__ را به عنوان تنها راه رهایی و نجات جنوبی های سفیدپوست معرفی می کرد. این گونه دیدگاه ها در فیلم ، خیل عظیم اعتراض ها ، هم از جانب سیاه پوستان و هم سفیدپوستان را در پی داشت. چند هفته پس از اکران فیلم در نیویورک ، گریفیث از طرف انجمن ملی حمایت از رشد رنگین پوستان (NAACP ) تحت فشار قرار گرفت و مقامات شهر نیویورک خواستار حذف فصل هایی از فیلم شدند که آشکارا نژادپرستانه بود. به این ترتیب تعداد نماها به__ 1375نما __کاهش یافت. همچنین پخش فیلم در بعضی از شهرها و ایالت ها ممنوع اعلام شد.
 رنجش طبقات مختلف مردم از این فیلم برای گریفیث تعجب آور بود. او اصرار داشت که به هیچ وجه طرفدار سفیدپوستان و بر ضد سیاه پوستان نیست. او برای دفاع از فیلمش و برای مقابله با توقف نمایش فیلم ، متنی اعتراض آمیز درباره حق قانونی آزادی بیان در سینما نوشت و به بعضی از شهرها فرستاد. اما حقیقت آن بود که ملتی که در فیلم متولد می شد ، خواسته یا ناخواسته مربوط به آمریکای سفیدپوستان بود و سیاه پوستان در این تولد نقشی منفی داشتند.  رنجش طبقات مختلف مردم از این فیلم برای گریفیث تعجب آور بود. او اصرار داشت که به هیچ وجه طرفدار سفیدپوستان و بر ضد سیاه پوستان نیست. او برای دفاع از فیلمش و برای مقابله با توقف نمایش فیلم ، متنی اعتراض آمیز درباره حق قانونی آزادی بیان در سینما نوشت و به بعضی از شهرها فرستاد. اما حقیقت آن بود که ملتی که در فیلم متولد می شد ، خواسته یا ناخواسته مربوط به آمریکای سفیدپوستان بود و سیاه پوستان در این تولد نقشی منفی داشتند.
 !!~~purple:__تاثیرات فیلم __~~ !!~~purple:__تاثیرات فیلم __~~
 __تولد یک ملت__تحولی در فیلم های بلند داستانی به وجود آورد و فیلم بلند را ازموردی استثنایی به موردی عادی تبدیل کرد.  __تولد یک ملت__تحولی در فیلم های بلند داستانی به وجود آورد و فیلم بلند را ازموردی استثنایی به موردی عادی تبدیل کرد.
-گریفیث و فیلم بردارش ، ((بیتزر)) ، صحنه های جنگ را با استفاده از تصویرهای واقعی جنگ داخلی طراحی کردند و هر صحنه را از زوایای مختلف فیلم برداری کردند و در هنگام تدوین ، __نماهای بسیار دور (Extreme Long Shot )__ از صحنه نبرد را با __نماهای__ __متوسط ( Medium Shot )__ و __نزدیک ( Close-Up )__ از جنگ تن به تن چنان در آمیختند که خشونت فاجعه آمیز جنگ به خوبی تصویر شود. تولد یک ملت با برخورداری از تکنیک های روایی و فنی جدید و موثر، استاندارد ساخت فیلم های بعد از خود را بالا برد. تمهیداتی که گریفیث در فیلم به کار برد نه تنها برسینمای ((آمریکا)) که بر سینمای کشورهای دیگر نیز بسیار تاثیرگذار بود ، به ویژه بر سینمای ((شوروی)) و ((مکتب فرمالیسم)) __( مونتاژ )__ و فیلم سازان مطرح ان ، ((سرگئی آیزنشتاین)) و ((پودوفکین)). +گریفیث و فیلم بردارش ، ((بیتزر)) ، صحنه های جنگ را با استفاده از تصویرهای واقعی جنگ داخلی طراحی کردند و هر صحنه را از زوایای مختلف فیلم برداری کردند و در هنگام تدوین ، __نماهای بسیار دور (Extreme Long Shot )__ از صحنه نبرد را با __نماهای__ __متوسط ( Medium Shot )__ و __نزدیک ( Close-Up )__ از جنگ تن به تن چنان در آمیختند که خشونت فاجعه آمیز جنگ به خوبی تصویر شود. تولد یک ملت با برخورداری از تکنیک های روایی و فنی جدید و موثر، استاندارد ساخت فیلم های بعد از خود را بالا برد. تمهیداتی که گریفیث در فیلم به کار برد نه تنها برسینمای آمریکا که بر سینمای کشورهای دیگر نیز بسیار تاثیرگذار بود ، به ویژه بر سینمای شوروی و ((مکتب فرمالیسم)) __( مونتاژ )__ و فیلم سازان مطرح ان ، ((سرگئی آیزنشتاین)) و ((پودوفکین)).
-تولد یک ملت با موفقیت تجاری بی سابقه اش ، سلیقه ((هالیوود)) را به سمت فیلم های هیجان انگیز ، احساساتی و ((ملودرام)) سوق داد. +تولد یک ملت با موفقیت تجاری بی سابقه اش ، سلیقه ((پیش به سوی هالیوود | هالیوود)) را به سمت فیلم های هیجان انگیز ، احساساتی و ((ملودرام)) سوق داد.
 گریفیث با تولد یک ملت موفق شد علاوه بر اقشار پایین اجتماع و مردم عادی ( عمده تماشاگران سینما تا آن زمان جزء این اقشار از جامعه بودند) ، هزاران آمریکایی فرهیخته و متمول را نیز قانع کند که سینما می تواند احساسات آنان را بر انگیزاند و ذائقة زیبایی شناسانة آنان را ارضاء کند. به این ترتیب گریفیث کاری را که فیلم سازان دیگر آغاز کرده بودند ، سرعت بخشید و آن پیوستن قشرهای مختلف جامعه به جرگة تماشاگران سینما بود. گریفیث با تولد یک ملت موفق شد علاوه بر اقشار پایین اجتماع و مردم عادی ( عمده تماشاگران سینما تا آن زمان جزء این اقشار از جامعه بودند) ، هزاران آمریکایی فرهیخته و متمول را نیز قانع کند که سینما می تواند احساسات آنان را بر انگیزاند و ذائقة زیبایی شناسانة آنان را ارضاء کند. به این ترتیب گریفیث کاری را که فیلم سازان دیگر آغاز کرده بودند ، سرعت بخشید و آن پیوستن قشرهای مختلف جامعه به جرگة تماشاگران سینما بود.
 تولد یک ملت پا را از یک فیلم فراتر گذاشت و به مسئله ای اجتماعی بدل شد. تصویر دلپذیری که این فیلم از سازمان کوکلاکس کلان نشان داد تاثیر مستقیمی بر احیای دوباره این سازمان داشت. همچنین اعتراض ها و حرف و حدیث هایی که فیلم به راه انداخت ، به خوبی نشان داد که سینما فقط وسیله ای برای بازگویی یک قصه نیست ، بلکه توانایی برانگیختن شور و احساسات عمیق را نیز دلرد.  تولد یک ملت پا را از یک فیلم فراتر گذاشت و به مسئله ای اجتماعی بدل شد. تصویر دلپذیری که این فیلم از سازمان کوکلاکس کلان نشان داد تاثیر مستقیمی بر احیای دوباره این سازمان داشت. همچنین اعتراض ها و حرف و حدیث هایی که فیلم به راه انداخت ، به خوبی نشان داد که سینما فقط وسیله ای برای بازگویی یک قصه نیست ، بلکه توانایی برانگیختن شور و احساسات عمیق را نیز دلرد.
 در هر حال باید گفت تولد یک ملت ، اثری نبوغ آمیز ولی ناخالص بود.  در هر حال باید گفت تولد یک ملت ، اثری نبوغ آمیز ولی ناخالص بود.
-!~~purple:__همچنین ببینید :__~~
__*__ ((دیوید وارک گریفیث))
+!~~brown:__همچنین ببینید :__~~
~~brown:__*__~~ ((دیوید وارک گریفیث))
-{picture=6/64/image06[1].jpg} 
- {picture=bnation.jpg} 

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [10:11 ]   13   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [10:10 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [10:08 ]   11   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [22:22 ]   10   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [22:21 ]   9   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 09 بهمن 1384 [05:33 ]   8   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 17 دی 1384 [06:34 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 آذر 1384 [21:44 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 آذر 1384 [21:40 ]   5   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 آذر 1384 [21:38 ]   4   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 آذر 1384 [21:36 ]   3   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 آذر 1384 [21:32 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 13 آذر 1384 [21:29 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..