منو
 صفحه های تصادفی
تاریخچه ذرات
مولد جریان الکتریکی متناوب
حقوق رومی
تنگی نفس
قیصر امین پور
فرهنگ
لعنت چکاوکان بر دشمنان امام علی علیه السلام
دختران شاه عباس
کلید فتوسل
روانشناسی بالینی
 کاربر Online
350 کاربر online
تاریخچه ی: تمدن چاوین

تفاوت با نگارش: 6

Lines: 1-59Lines: 1-61
 !تمدن چاوین !تمدن چاوین
 تمدن چاوین، یکی از نخستین تمدنهای ((قاره آمریکا))، بین سالهای 900 تا 200 قبل از میلاد، در دره های عمیق ((کوه های آند |سلسله جبال آند)) در ((پرو))، شکوفا گردید. مردم چاوین، سفالگران، بافندگان و همچنین کشاورزان ماهری بودند. کنده کاریهای استادانه آنها، نشان می دهد که آنها ((یوزپلنگ جاگوار )) را پرستش می کردند. تمدن و فرهنگ این قوم، به تبعیت از نام مرکز مذهبی شان، یعنی ((چاوین دو وانتار))، چاوین نامیده شد. در وسط معبد بزرگی واقع در این مرکز مذهبی، مردم چاوین مجسمه ((ال لانزون))، خدای خندان، را به شکل ستونی عظیم، ساختند. تمدن چاوین، یکی از نخستین تمدنهای ((قاره آمریکا))، بین سالهای 900 تا 200 قبل از میلاد، در دره های عمیق ((کوه های آند |سلسله جبال آند)) در ((پرو))، شکوفا گردید. مردم چاوین، سفالگران، بافندگان و همچنین کشاورزان ماهری بودند. کنده کاریهای استادانه آنها، نشان می دهد که آنها ((یوزپلنگ جاگوار )) را پرستش می کردند. تمدن و فرهنگ این قوم، به تبعیت از نام مرکز مذهبی شان، یعنی ((چاوین دو وانتار))، چاوین نامیده شد. در وسط معبد بزرگی واقع در این مرکز مذهبی، مردم چاوین مجسمه ((ال لانزون))، خدای خندان، را به شکل ستونی عظیم، ساختند.
 __((چاوین|توصیفی دیگر از فرهنگ و تمدن چاوین))__ __((چاوین|توصیفی دیگر از فرهنگ و تمدن چاوین))__
 
 
 
 
  
 {picture=shekarchian2.jpg} {picture=shekarchian2.jpg}
  
 
 
 
 
  
 
 
  
  
 نقاب طلا، متعلق به تمدن چاوین

 نقاب طلا، متعلق به تمدن چاوین

 مردم چاوین نخستین مصنوعات طلا را در قاره آمریکا،
ساختند. این نمونه، دارای ویژگی های چهره یک
انسان و همچنین دندانهای
نیش یوزپلنگ، می باشد.
 مردم چاوین نخستین مصنوعات طلا را در قاره آمریکا،
ساختند. این نمونه، دارای ویژگی های چهره یک
انسان و همچنین دندانهای
نیش یوزپلنگ، می باشد.
  
  
  
  
 
 
 
 
 __حدود 1200 ق.م__ __حدود 1200 ق.م__
 نخستین گروه از قوم چاوین در دره های سلسله جبال آند واقع در پرو، سکنی می گزینند. ممکن است که آنها از راه دریا از ((آمریکای مرکزی))، محلی که ((قوم اولمک)) در آن زندگی می کردند، به مسکن جدیدشان آمده باشند. نخستین گروه از قوم چاوین در دره های سلسله جبال آند واقع در پرو، سکنی می گزینند. ممکن است که آنها از راه دریا از ((آمریکای مرکزی))، محلی که ((قوم اولمک)) در آن زندگی می کردند، به مسکن جدیدشان آمده باشند.
 __حدود 850 ق.م__ __حدود 850 ق.م__
 شالوده فرهنگ چاوین بر مبنای مرکز مذهبی «چاوین دو وانتار»، بنا گذاشته شده است. از این مکان، مردم چاوین ظروف سفالی زیبا و خوش نقش خود را به سراسر منطقه پرو ، عرضه می کنند. این امر، هنر و صنعت اقوام دیگر را تحت تاثیر، قرار می دهد. شالوده فرهنگ چاوین بر مبنای مرکز مذهبی «چاوین دو وانتار»، بنا گذاشته شده است. از این مکان، مردم چاوین ظروف سفالی زیبا و خوش نقش خود را به سراسر منطقه پرو ، عرضه می کنند. این امر، هنر و صنعت اقوام دیگر را تحت تاثیر، قرار می دهد.
 __حدود 200 ق.م__ __حدود 200 ق.م__
 تمدن چاوین رو به انحطاط می گذارد. تمدن چاوین رو به انحطاط می گذارد.
 از حدود 1200 قبل از میلاد، مردم چاوین بتدریج در دره های عمیق سلسله جبال آند در پرو، ساکن شدند. آنها ممکن است از آمریکای مرکزی، که در آن زمان قوم اولمک در آنجا تمدنی را بوجود آورده بودند، مهاجرت کرده باشند. قوم چاوین، مردمانی کشاورز بودند و به کشت ذرت می پرداختند. این محصول، غذای اصلی آنها را تامین می کرد. بی آنکه نیازمند کار و کوشش فراوانی باشد. کشاورزان چاوین وقت کافی داشتند تا به دانش و فن و امور مذهبی، بپردازند. آنها برای بافتن پارچه از دستگاه بافندگی، استفاده می کردند، اگر چه آثار اندکی از پارچه های نخی آنها بر چای مانده است. مردم چاوین همچنین سفالگران ماهری بودند.ظروف سفالی چاوین، اغلب به شکل ((جانوران))، ((پرندگان))، انسان و حتی ((گیاهان))، ساخته شده اند. مردم کشاورز و صنعتگر چاوین، همچنین وقت کافی داشتند تا یک مرکز مذهبی برای خود، بنا کنند. از حدود 1200 قبل از میلاد، مردم چاوین بتدریج در دره های عمیق سلسله جبال آند در پرو، ساکن شدند. آنها ممکن است از آمریکای مرکزی، که در آن زمان قوم اولمک در آنجا تمدنی را بوجود آورده بودند، مهاجرت کرده باشند. قوم چاوین، مردمانی کشاورز بودند و به کشت ذرت می پرداختند. این محصول، غذای اصلی آنها را تامین می کرد. بی آنکه نیازمند کار و کوشش فراوانی باشد. کشاورزان چاوین وقت کافی داشتند تا به دانش و فن و امور مذهبی، بپردازند. آنها برای بافتن پارچه از دستگاه بافندگی، استفاده می کردند، اگر چه آثار اندکی از پارچه های نخی آنها بر چای مانده است. مردم چاوین همچنین سفالگران ماهری بودند.ظروف سفالی چاوین، اغلب به شکل ((جانوران))، ((پرندگان))، انسان و حتی ((گیاهان))، ساخته شده اند. مردم کشاورز و صنعتگر چاوین، همچنین وقت کافی داشتند تا یک مرکز مذهبی برای خود، بنا کنند.
 !چاوین دو وانتار !چاوین دو وانتار
 در حدود 850 قبل از میلاد، قوم چاوین، مکان مذهبی چاوین دو وانتار را بنا نمودند. آنها مجموعه ای مرکب از میادین، سکوها، ایوانها و خاکریزها، ساختند. ساختمان اصلی و مرکز این مجموعه، یک معبد سنگی بسیار بزرگ بود. طرح این معبد، پیش از شروع کار ساخت آن، بخوبی ریخته شده بود. این معبد سه طبقه دارد، که بوسیله تعدادی پاگرد و پلکان به هم وصل می شوند. هوای تازه از طریق شبکه ای از مجاری تهویه، به تمامی قسمتهای ساختمان، حتی به اتاقهای که در مرکز و یا در قسمتهای زیرین آن قرار دارند. می رسد. در حدود 850 قبل از میلاد، قوم چاوین، مکان مذهبی چاوین دو وانتار را بنا نمودند. آنها مجموعه ای مرکب از میادین، سکوها، ایوانها و خاکریزها، ساختند. ساختمان اصلی و مرکز این مجموعه، یک معبد سنگی بسیار بزرگ بود. طرح این معبد، پیش از شروع کار ساخت آن، بخوبی ریخته شده بود. این معبد سه طبقه دارد، که بوسیله تعدادی پاگرد و پلکان به هم وصل می شوند. هوای تازه از طریق شبکه ای از مجاری تهویه، به تمامی قسمتهای ساختمان، حتی به اتاقهای که در مرکز و یا در قسمتهای زیرین آن قرار دارند. می رسد.
 !آرامش و فراوانی !آرامش و فراوانی
 اگر چه خدایان قوم چاوین سیمایی ترسناک داشتند، دوران حیات تمدن چاوین، توام با صلح و آرامش نسبی بود. سلاحهایی که پیدا شده اند، نه به جنگجویان، بلکه به شکارچیان تعلق داشته است. از آنجاییکه در این ناحیه، کمبود زمین کشاورزی وجود نداشته است، مردم چاوین می توانستند به آسانی ار درگیریهایی که اغلب به جنگ منجر می شد، دوری کنند. این بدان معنی است که آنان وقت کافی داشتند تا سبک هنری منحصر بفرد خویش را که بر هنر اقوام دیگر درسراسر پرو تاثیر گذارد، پدید آورند. اگر چه خدایان قوم چاوین سیمایی ترسناک داشتند، دوران حیات تمدن چاوین، توام با صلح و آرامش نسبی بود. سلاحهایی که پیدا شده اند، نه به جنگجویان، بلکه به شکارچیان تعلق داشته است. از آنجاییکه در این ناحیه، کمبود زمین کشاورزی وجود نداشته است، مردم چاوین می توانستند به آسانی ار درگیریهایی که اغلب به جنگ منجر می شد، دوری کنند. این بدان معنی است که آنان وقت کافی داشتند تا سبک هنری منحصر بفرد خویش را که بر هنر اقوام دیگر درسراسر پرو تاثیر گذارد، پدید آورند.
 !حقایق ثبت شده !حقایق ثبت شده
 مکان باستانی «چاوین در وانتار»، در سلسله جبال آند واقع در پرو، شهری دارای جمعیت انبوه و دائمی نبود. بلکه، در حکم مرکزی بود که اهالی روستاهای اطراف برای انجام مراسم مذهبی، در آن گرد می آمدند. برای مثال، کشاورزان برای برگزاری اعیاد مهم به آنجا می رفتند. امروزه، ((سرخپوستان)) ساکن کوههای آند، به زیارت این مکان می روند. ولی، آنها، به جای زیارت معابد و خدایانی با سیمای یوزپلنگ جاگوار، از ((کلیسا))های مسیحیان دیدن می کنند.  مکان باستانی «چاوین در وانتار»، در سلسله جبال آند واقع در پرو، شهری دارای جمعیت انبوه و دائمی نبود. بلکه، در حکم مرکزی بود که اهالی روستاهای اطراف برای انجام مراسم مذهبی، در آن گرد می آمدند. برای مثال، کشاورزان برای برگزاری اعیاد مهم به آنجا می رفتند. امروزه، ((سرخپوستان)) ساکن کوههای آند، به زیارت این مکان می روند. ولی، آنها، به جای زیارت معابد و خدایانی با سیمای یوزپلنگ جاگوار، از ((کلیسا))های مسیحیان دیدن می کنند.
 __((آمریکای باستان))__ __((آمریکای باستان))__
 __(( ویژگی ها و مراحل تحول در آمریکای باستان |ویژگیهای مهم آمریکای باستان ))__ __(( ویژگی ها و مراحل تحول در آمریکای باستان |ویژگیهای مهم آمریکای باستان ))__
 __((ویژگی ها و مراحل تحول در آمریکای باستان| مراحل تحول در آمریکای باستان ))__ __((ویژگی ها و مراحل تحول در آمریکای باستان| مراحل تحول در آمریکای باستان ))__
 +__((تمدن های پیشرفته در آمریکای باستان))__
 __(( شواهدی از سرخ پوستان کهن |شنیدنی ها ))__ __(( شواهدی از سرخ پوستان کهن |شنیدنی ها ))__

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج شنبه 22 دی 1384 [16:28 ]   8   محمد رضا قدوسی      جاری 
 پنج شنبه 22 دی 1384 [16:27 ]   7   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 پنج شنبه 22 دی 1384 [15:50 ]   6   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 پنج شنبه 22 دی 1384 [15:39 ]   5   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [09:15 ]   4   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [08:39 ]   3   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [08:36 ]   2   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 دوشنبه 18 آبان 1383 [06:25 ]   1   ندا سعادتی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..