| {FANCYTABLE(border=0)} ~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~ | | {FANCYTABLE(border=0)} ~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~ |
| ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 | | ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 |
| ~W:88% ::((تاریخ سینما)) ((سینما| سینماوتلویزیون)) ((گونه های سینمایی| گونهها(ژانرها) )) ((متحرکسازی)) ((فیلمسازی ساده)) ((معرفی کتابهای سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7% | | ~W:88% ::((تاریخ سینما)) ((سینما| سینماوتلویزیون)) ((گونه های سینمایی| گونهها(ژانرها) )) ((متحرکسازی)) ((فیلمسازی ساده)) ((معرفی کتابهای سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7% |
| ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 | | ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 |
- | ~W:85% ~cs:3 {picture=intolerance2.jpg width=170 height=155 align=LEFT width=50 } ~~brown:__کارگردان :__~~ __دیوید وارک گریفیث.__ ~~brown:__فیلم نامه نویس :__ ~~ __دیوید وارک گریفیث.__ ~~brown:__مدیر فیلم برداری :__~~ __جی.دبلیو.بیتزر.__ ~~brown:__تدوین :__~~ __دیوید وارک گریفیث ، جیمز اسمیت ، رز اسمیت.__ ~~brown:__کارگردان هنری :__~~ __والتر.ال.هال.__ ~~brown:__آهنگ ساز :__~~ __کارل دیویس.__ ~~brown:__بازیگران : __~~ __می مارش ، رابرت هارون ، ورا لوئیس ، اف.ای.ترنر ، سام دی گرس و...__
|
+ | @#25:~~brown:__تعصب ( 1916 - Intolerance )__~~#@
~W:85% ~cs:3 {picture=intolerance2.jpg width=300 height=260 align=LEFT width=50 } @#22:~~brown:عوامل و دست اندرکاران فیلم~~#@
~~purple:__کارگردان :__~~ __دیوید وارک گریفیث.__ ~~purple:__فیلم نامه نویس :__ ~~ __دیوید وارک گریفیث.__ ~~purple:__مدیر فیلم برداری :__~~ __جی.دبلیو.بیتزر.__ ~~purple:__تدوین :__~~ __دیوید وارک گریفیث ، جیمز اسمیت ، رز اسمیت.__ ~~purple:__کارگردان هنری :__~~ __والتر.ال.هال.__ ~~purple:__آهنگ ساز :__~~ __کارل دیویس.__ ~~purple:__بازیگران : __~~ __می مارش ، رابرت هارون ، ورا لوئیس ، اف.ای.ترنر ، سام دی گرس و...__
@#22:~~brown:مشخصات فیلم~~ #@
~~purple:__ژانر :__~~ __درام ، تارخی.__ ~~purple:__مدت زمان فیلم :__~~ __163 دقیقه.__ ~~purple:__نوع فیلم :__~~ __سیاه و سفید.__ >~~purple:__کشور :__~~ __آمریکا .__
@#22:~~brown:خلاصه داستان فیلم~~#@
~W:85% ~cs:3 در آغاز فیلم این نوشته بر پرده ظاهر می شود : __« هر یک از داستان ها نشان می دهد که چگونه نفرت و تعصب در طول اعصار ، علیه عشق و صداقت جنگیده اند.» __ فیلم چهار داستان متفاوت را دنبال می کند: زندگی __ مسیح__ و مصلوب شدنش در یهودیه ، دوران تسخیر بابل توسط __کوروش__ ( پادشاه ایرانی ) ، قتل عام فرانسویان پروتستان در قرن شانزدهم در روز برتولمای مقدس ( یکی از حواریون مسیح ) و داستان آخر که در زمان معاصر رخ می دهد و در آن یک نگهبان در جریان یک اعتصاب برای افزایش دستمزد ، نوزده تن از کارگران کارخانه را می کشد.
@#22:~~brown:درباره فیلم~~#@ ~W:85% ~cs:3 حملات به فیلم (( تولد یک ملت ( 1915) | تولد یک ملت)) __(The Birth Of A Nation)__ ادامه داشت و اتهام تعصب نژادی ((دیوید وارک گریفیث)) __( David Wark Griffith )__ را به سختی رنجانده بود. __گریفیث__ در پاسخ به این اتهامات در بیانیه ای تحت عنوان ظهور و سقوط آزادی بیان چنین گفت :
__« اعتبار و آزادی بیان و نشر … تا پیش از تصاویر متحرک در این کشور دست نخورده مانده بود ، و تعصب بر علیه این هنر نو بهانه ای برای تعدی بر آزادی شد. … تعصب ریشه همه ممیزی هاست ، که ژاندارک را قزبانی کرد و… » __
با ادامه دار شدن شماتت ها ، گریفیث تصمیم گرفت که یک جدول سینمایی گسترده بر ضد__« تعصب »__ به راه اندازد. به ادعای برخی از تحلیل گران در واقع فیلم تعصب دفاعیه ای بود که گریفیث با آن حق ساختن تولد یک ملت را برای خود توجیه می کرد.
@#17:~~brown:تولید فیلم ~~#@
~W:85% ~cs:3گریفیث بلافاصله پس از پخش فیلم __تولد یک ملت__ به ساخت یک ((ملودرام)) ساده به نام __مادر و قانون__ __ ( Mother And The Law )__ پرداخت. این فیلم نسبتا کم هزینه ، حادثه ای واقعی و معاصر را روایت می کرد که در جریان اعتصاب در یک کارخانه رخ می داد. این فیلم در حال اتمام بود که گریفیث به این فکر افتاد ، آن را با سه داستان دیگر ادغام کند و یک فیلم عظیم حماسی درباره تعصب در طی اعصار مختلف تاریخ بسازد.
این طرح بسیار پرهزینه و بسیار بلندپروازانه تر از تولد یک ملت بود، اما موفقیت مالی تولد یک ملت اعتبار گریفیث را چنان بالا برده بود که هیچ طرحی هر قدر عظیم برای او بزرگ نمی نمود.
گریفیث بعد از جدا شدن از کمپانی ((میو چوآل)) __( Mutual Film )__ ، با ((هری ایتکن)) __( Harry E. Aitken)__ ، تهیه کننده آثارش ، و ((مک سنت)) شرکت ((ترای انگل)) __(____Triangle Film Corporation )__ را تشکیل داده بودند. اما این شرکت کوچکتر از آن بود که بتواند از پس هزینه های این فیلم برآید. اما __ایتکن__ با ادغام در شرکت(( وارک)) __( Wark Production Corporation )__، بودجه مورد نظر را تامین کرد.
گریفیث قصد داشت که تمام صحنه های تاریخی را به زیبایی بازسازی کند و برای این کار از هیچ هزینه ای دریغ نمی کرد. لازم بود که شهر های __بابل__ ، __اورشلیم__ ، __پاریس__ و __نیویورک__ بازسازی شوند. طراح تولید فیلم ، ((والتر.و.هال)) __( Walter W. Hall )__ بود. گریفیث و هال برای بازسازی صحنه های تاریخی به موزه های بسیاری رفتند ، فیلم های عظیم __ایتالیایی__ را بارها تماشا کردند و از معماران ایتالیایی کمک گرفتند. آنها برای دوره های تاریخی فیلم باشکوه ترین دکورها را در اندازه های واقعی ، در زمینی به مساحت 40000 متر مربع و ارتفاع تقریبی 30 متر ساختند. ~W:85% ~cs:3 {picture=Intolerance1.jpg width=220 height=200 align=LEFT width=50 } شصت بازیگر اصلی و هزاران سیاهی لشگر برای ایفای نقش در نظر گرفته شده بودند. گریفیث برای کارگردانی این فیلم هشت دستیار داشت ( برای تولد یک ملت یک دستیار داشت ). در واقع گریفیث برای فیلم جدیدش ، تعصب ، که تعصب زیادی نیز نسبت به آن داشت از هیچ دست و دلبازی دریغ نمی کرد. اما سرانجام این زیاده روی های بی سابقه شرکای مالی گریفیث را به وحشت انداخت و آنها حمایت های مالی خود را محدود کردند ، لذا گریفیث ناچار شد بخشی از سود فیلم تولد یک ملت را به فیلم تزریق کند تا آن را به سامان برساند. تعصب سرانجام با خیل کثیر عوامل و آن دکورهای عظیم و باشکوه بعد از نزدیک به دو سال ساخته شد. هزینه فیلم نیز به رقم سرسام آور __1900000 دلار__ رسید ( البته روایت ها در این مورد متغیر است ). اگر این فیلم موفقیتی را که گریفیث انتظار داشت به دست می آورد ، ثروتمند ترین مرد هالیوود می شد ، اما ...
@#17:~~brown:پخش فیلم~~#@
~W:85% ~cs:3 پس از تدوین اولیه ، زمان فیلم به هشت ساعت رسید. گریفیث که بسیار از نتیجه کار راضی بود ، قصد داشت فیلم را در دو قسمت چهار ساعتی در دو شب پشت سر هم پخش کند ، اما اغلب سینماها حاضر به نشان دادن فیلمی چنین طولانی نبودند ، به همین خاطر گریفیث نیز از این کار منصرف شد و زمان فیلم را به حدود سه ساعت و نیم کاهش داد. فروش اندک فیلم نشان داد که تعصب شکست خورده است. در سال __1919__ ، گریفیث فیلم را تحت دو نام __مادر و قانون__ و __سقوط بابل__ __ ( The Fall Of Babylon )__ برای پخش دوباره تدوین کرد تا شاید زیان های خود را جبران کند. این تمهید برای نجات سرمایه عظیم گریفیث توفیق اندکی به دست آورد و چاره ساز نبود.
شاید علت شکست تعصب در نزد عموم ، زمان بیش از حد طولانی فیلم ، داستان عمیق و نوع روایت پیچیده آن باشد. در واقع برای تماشاگران سال __1916__ ، که اهمیت جندانی به اندیشه پردازی در سینما نمی دادند و به دیدن داستان های سرراست و ساده عادت کرده بودند ، تعصب فیلمی افراطی ، بسیار بزرگ ، بسیار پیچیده ، بسیار جدی و بسیار رسمی و تشریفاتی می نمود. میلیون ها تماشاگری که با دیدن فیلم تولد یک ملت شگفت زده شده بودند احتمالا از گریفیث انتظار داشتند که حماسه بعدی او نیز همان احساس و حرارت فیلم قبلی را در آنها ایجاد کند. از طرفی تعصب در زمانی به روی پرده رفت که آمریکا خود را برای وارد شدن به جنگ جهانی اول آماده می کرد و حال و هوای جنگ طلبانه کشور را در برگرفته بود. در این وضعیت ، تعصب با وجود صحنه های آشکارا جنگ طلبانه ، فیلمی ضد جنگ تلقی شد ، به همین خاطر بسیاری از شهرهای آمریکا نمایش آن را ممنوع و یا آن را سانسور کردند.
> |