منو
 کاربر Online
1095 کاربر online
تاریخچه ی: ترکیب اعتباری

تفاوت با نگارش: 1

Lines: 1-10Lines: 1-19
-ترکیب جامعه از افراد ترکیب اعتباری است ، یعنی واقعا ترکیبی‏ صورت نگرفته است . ترکیب واقعی آنگاه صورت می‏گیرد که یک سلسله امور در یکدیگر تأثیر نمایند و از یکدیگر متأثر گردند و در اثر آن تأثیر و تأثرها و فعل و انفعالها و پیدایش زمینه ، یک پدیده جدید با خواص‏ مخصوص خود پدید آید آن گونه که در ترکیبهای شیمیایی می‏بینیم ، مثلا از تأثیر و تأثر و فعل و انفعال دو گاز به نام اکسیژن و هیدرژن در یکدیگر و از یکدیگر ، پدیده جدیدی با ماهیت جدید و خواص و آثار ویژه‏ای به نام " آب " پدید می‏آید . لازمه ترکیب حقیقی این است که اجزای تشکیل دهنده‏ پس از ترکیب و ادغام دریکدیگر ، ماهیت ، خواص و آثار خود را از دست می‏دهند و در وجود " مرکب " حل می‏شوند .
انسانها در زندگی اجتماعی هرگز به این گونه در یکدیگر ادغام نمی‏شوند و در جامعه به عنوان " انسان الکل " حل نمی‏گردند . پس جامعه وجود اصیل و عینی و حقیقی ندارد ، وجود اعتباری و انتزاعی دارد ، آنچه وجود اصیل و عینی و حقیقی دارد فرد است و بس . پس در عین اینکه زندگی انسانی در جامعه شکل و ماهیت اجتماعی دارد ، افراد اجتماع به صورت یک مرکب‏ حقیقی به نام جامعه درنمی‏آیند .
این نظریه یک نظریه اصالةالفردی محض است ، زیرا مطابق این نظریه‏ جامعه نه وجود حقیقی دارد و نه قانون و سنت و نه سرنوشت و نه شناخت ، تنها افرادند که وجود عینی دارند و موضوع شناخت قرار می‏گیرند ، سرنوشت‏ هر فرد مستقل از سرنوشت افراد دیگر است
+~~green:__ترکیب جامعه از افراد ترکیب اعتباری است ، یعنی واقعا ترکیبی‏ صورت نگرفته است .__ ~~

ترکیب واقعی آنگاه صورت می‏گیرد که یک سلسله امور در یکدیگر تأثیر نمایند و از یکدیگر متأثر گردند و در اثر آن تأثیر و تأثرها و فعل و انفعالها و پیدایش زمینه ، یک پدیده جدید با خواص‏ مخصوص خود پدید آید آن گونه که در ترکیبهای شیمیایی می‏بینیم ، مثلا از تأثیر و تأثر و فعل و انفعال دو گاز به نام اکسیژن و هیدرژن در یکدیگر و از یکدیگر ، پدیده جدیدی با ماهیت جدید و خواص و آثار ویژه‏ای به نام " آب " پدید می‏آید .

لازمه ترکیب حقیقی این است که اجزای تشکیل دهنده‏ پس از ترکیب و ادغام دریکدیگر ، ماهیت ، خواص و آثار خود را از دست می‏دهند و در وجود " مرکب " حل می‏شوند .

~~red:__
انسانها در زندگی اجتماعی هرگز به این گونه در یکدیگر ادغام نمی‏شوند و در جامعه به عنوان " انسان الکل " حل نمی‏گردند . __~~
{picture=komeil123456.GIF}
^__
پس جامعه وجود اصیل و عینی و حقیقی ندارد ، وجود اعتباری و انتزاعی دارد ، آنچه وجود اصیل و عینی و حقیقی دارد فرد است و بس . پس در عین اینکه زندگی انسانی در جامعه شکل و ماهیت اجتماعی دارد ، افراد اجتماع به صورت یک مرکب‏ حقیقی به نام جامعه درنمی‏آیند __.^

این نظریه یک نظریه ((اصالةالفردی)) محض است ، زیرا مطابق این نظریه‏ جامعه نه وجود حقیقی دارد و نه قانون و سنت و نه سرنوشت و نه شناخت ، تنها افرادند که وجود عینی دارند و موضوع شناخت قرار می‏گیرند ، سرنوشت‏ هر فرد مستقل از سرنوشت افراد دیگر است
 کتاب جامعه و تاریخ کتاب جامعه و تاریخ
 نویسنده شهید مطهری  نویسنده شهید مطهری
 صفحه24 صفحه24

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 22 مرداد 1384 [09:03 ]   3   یاسر ناظم نیا      جاری 
 شنبه 22 مرداد 1384 [08:54 ]   2   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 سه شنبه 20 اردیبهشت 1384 [08:43 ]   1   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..