منو
 کاربر Online
282 کاربر online
تاریخچه ی: تحریف تورات و انجیل

تفاوت با نگارش: 2

Lines: 1-42Lines: 1-40
 V{maketoc} V{maketoc}
 !مقدمه !مقدمه
-ما مسلمانان عقیده داریم که پیامبران گذشته که از جانب خدای تعالی مبعوث شده اند، همه بر مدار توحید و یگانه پرستی بوده اند و کتابهایی را که از جانب خداوند آورده اند، همه صحیح و موافق مصلحت زمان آنها بوده است. و نیز عقیده داریم، ((تورات|تورات)) و ((انجیل|انجیل)) از جانب خداوند است هر دو کتاب آسمانی و مطالبش صحیح و الهی است اما طبق تاریخ و حتی نوشته های ((یهودیان)) و ((مسیحیان))، این دو کتاب آسمانی دستخوش تحریف شده و مطالب آن از صحت کامل برخوردار نیست و برای این مطلب خود « کتاب مقدس » که مجموعه تورات و انجیل است، شواهد زیادی رست می باشد که برای نمونه به چند قسمت از آنها فقط اشاره می کن: +ما مسلمانان عقیده داریم پیامبران گذشته که از جانب خدای تعالی مبعوث شدهاند، همگی موحد بودهاند و کتابهایی را که از جانب خداوند آوردهاند، همه صحیح و موافق با مصلحت زمان آنها بوده است. و نیز عقیده داریم ((تورات|تورات)) و ((انجیل|انجیل)) از جانب خداوند است، هر دو کتاب آسمانی و مطالبش صحیح و الهی است؛ اما طبق شواهد تاریخی و حتی نوشتههای خود ((یهودیان)) و ((مسیحیان))، در حال حاضر این دو کتاب آسمانی دستخوش تحریف شده و مطالب آن از صحت کامل برخوردار نیست. برای اثبات این مطلب خود «کتاب مقدس» که مجموعه تورات و انجیل است، شواهد زیادی موو ست که برای نمونه به چند قسمت از آنها اشاره میشد:
 !عصمت انبیاء !عصمت انبیاء
-اول: عصمت انبیاء: ---------- کتاب مقدس، انبیاء الهی را معصوم از گناه نمی داند، بلکه آنها را صیت کار معرفی می نمی. مثلاً در « سِفر پیدایش، باب نهم/ 21 » می گوید: « ((حضرت نوح علیه السلام|نوح)) شراب نوشید و مست شد.» یا در « سفر پیدایش باب نوزدهم/ 31 » می گوید: « دختران ((حضرت لوط علیه السلام|حضرت لوط)) به پدرشان شراب نوشاندند و سپس دختر بزرگ آمد و با ن رت هم خواب شد و و از خوابید او آگا ند و در ب دیر نی در ا شرا داند و دت کوک م با او هم وا شد. />پس هر دو دختر لوط از پر ود اه شدند و دتر بز ی ائید او را« مو » نم ناد دتر کوچ ه سی اید و او را« بنی » نا گا +اول: عصمت انبیاء: ---------- کتاب مقدس انبیاء الهی را معصوم از گناه نمی داند، بلکه آنها را گهکار معرفی می‌کن مثلاً در «سِفر پیدایش، باب نهم/ 21 » میگوید:«((حضرت نوح علیه السلام|نوح)) شراب نوشید و مست شد.» یا در « سفر پیدایش باب نوزدهم/ 31 » می گوید:«دختران ((حضرت لوط علیه السلام|حضرت لوط)) به پدرشان شراب نوشاندند و سپس دختر بزرگ آمد و با و همخواب شد ... و در شب دیگر نیز پ را شراب دادند و دختر کوچک با او همخواب شد. پس هر دو ختر لوط از پدر خود حامله شدند؛ دختر بزرگ پسری زایید او را «موآب» نام نهاد و دختر وچک هم پسری زایی و ا را«بنمی» نامید
و نیز در کاب دوم سموئیل باب یازهم داستان ((حضرت داود علیه السلام|حضرت داود)) چنین یان شد که:«در پت بام خانه‌اش رفت و زن همسایه ش دید و او نِ "اوریای حتّی" بود. داود قاصدن فرستد و آ ز نزد او آمد و داود با او هم ستر شد و آن زن ا داود حامله شد. . . سپس داود شوهر آن زن را دستور داد که به جنگ سخت بفرستند و از عقبش پ بروند ا او را چنان بزنند که میرد. . . عده ای از آ گره کشته شدند و اوریای حتّی نیز کشته شد. . .»
ر همین کتاب در باب دوازدم اوند می گویای داد! چرا خداوند را خوار نموه در نر وی عمل بد انجا دادی. . . ن اینک بدی ا به تو عارض خواهم رداید تا زنان تو را پیش شم تو گرفته ب مسیه ت خواهم اد و او در نظر این آفتاب با زن تو خواهد خوابید.»
داود به
ناتا گف:«به خداون گنه کرده ام
-و نیز در کتاب دوم سموئیل باب یازدهم مفصلا داستان ((حضرت داود علیه السلام|حضرت داود)) را بیان می کند که در پشت بام خانه اش رفت و زن همسایه اش دید و او زنِ "اوریای حتّی" بود. داود قاصدان فرستاد و آن زن نزد او آمد و داود با او هم بستر شد و آن زن از داود حامله شد. . . سپس داود شوهرش را دستور داد که به مقدمه جنگ سخت بفرستند و از عقبش پس بروند تا او را چنان بزنند که بمیرد. . . عده ای از آن گروه کشته شدند و اوریای حتّی نیز کشته شد. . . جالب آنکه در همین کتاب در باب دوازدهم خداوند می گوید: « ای داود! چرا خداوند را خوار نموده و در نظر وی عمل بد انجام دادی. . . من اینک بدی را به تو عارض خواهم گردانید تا زنان تو را پیش چشم تو گرفته به همسایه ات خواهم داد و او در نظر این آفتاب با زنان تو خواهد خوابید. »
داود به ناتان گفت : « به خداوند گناه کرده ام.» !!

اینها نمونه ای است از مطالب کتاب مقدس که یهودیان و مسیحیان به آن کتاب آسمانی لقب داده ان و نشر این داستانهای شرم آور و غلط درباره انبیاء الهی ناراحت نمی شوند.
+اینها نمونه ای است از مطالب کتاب مقدس که یهودیان و مسیحیان به آن کتاب آسمانی ن داده اند.
 !عصمت حضرت عیسی علیه السلام !عصمت حضرت عیسی علیه السلام
-دوم: عصمت حضرت عیسی علیه السلام: --------------- در کتاب مقدس ،بخصوص حضرت عیس علیه السلام که به عقیده مسلمانان پیامبری است الهی و معصوم، به صورت مردی شرابخوار و صیت کار جلوه داده شده با آنکه شراب در دین حضرت مسیح هم حرام بوده است زیرا مثلاً در کتاب «اشعیاء پیغمبر باب پنجم/ 11 می گوید: وای بر آنانکه صبح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند و شب دیر می نشینند تا شراب، ایشان را گرم نماید و در بزمهای ایشان عود و بربط و دف و نای و شراب می باشد.
اما در انجیل یوحنا باب دوم مفصلاً جریان معجزه حضرت عیسی را بیان می کند که در قانای جلیل، عروسی بود و چون شراب تمام شد، حضرت عیسی گفت قدح ها را پر از آب کنید و سپس آ حضرت آبها را شراب کرد و این ابتدای معجزاتی است که از عیسی صادر گشت و ا ود را اهر کرد و شادانش به او ایمان وردد.
+دوم: عصمت حضرت عیسی علیه السلام: --------------- در کتاب مقدس، حضرت عیسی علیه السلام نیز که به عقیده مسلمانان پیامبری است الهی و معصوم، مردی شرابخوار و گهکار جلوه داده شده با آنکه شراب در دین حضرت مسیح هم حرام بوده است زیرا مثلاً در کتاب «اشعیاء پیغمبر باب پنجم/ 11» می گوید:«وای بر آنان که صبح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند و شب دیر می نشینند تا شراب، ایشان را گرم نماید و در بزمهای ایشان عود و بربط و دف و نای و شراب می باشد.»
اما در انجیل یوحنا باب دوم مفصلاً جریان معجزه حضرت عیسی را بیان می کند که در قانای جلیل، عروسی بود و چون شراب تمام شد، حضرت عیسی گفت قدح ها را پر از آب کنید و سپس مه آبها را شراب کرد؛ و این ابتدای معجزاتی است که از عیسی صادر گشت و اگرداش به ا یمان آوردند.
یا د
ر انجیل می باب بیست و ششم 27 می گوید:«و عیسی پیاله را گرفت و شکر نمود و بدیشان د و گفت: همه شما از این بنوشید. اما به شما می‌گویم که بعد از این، از میوه مو دیگر نخواهم نوشید ا روزی که آن را با شما در لکوت پدر خود، تازه آشامم.»
-و یا در انجیل متی باب بیست و ششم 27 می گوید: « و عیسی پیاله را گف و شکر نمود و بدیشان داد و گفت: « همه شما از این بنوشید. اما به شما می گویم که بعد از این، از میوه مو دیگر نخواهم نوشید تا روزی که آن را با شما در ملکوت پدر خود، تازه آشامم.» ملاحظه می کنید که این کتاب مقدس، خود حضرت عیسی علیه السلام را باده پرس و شرابخوار معرفی می کند.
این است که ما می گوییم این کتاب تحریف شده و کتاب آسمانی دست نخورده ای نیست
.
+ملاه می شود که این کتاب مقدس، خود حضرت عیسی علیه السلام را باده‌گسر و شرابخوار معرفی می کند.
 !توحید !توحید
 سوم: توحید ------ تمام ادیان الهی بر مدار توحید و یگانه پرستی است ولی کتاب مقدس برای ((نصاری)) سه خدا تصویر کرده است و آن ترکیبی است از پدر، پسر و روح القدس و این ترکیب به هیچ وجه قابل توجیه نیست و حتی دانشمندان منصف غیر مسلمان هم به آن اعتقاد ندارند.  سوم: توحید ------ تمام ادیان الهی بر مدار توحید و یگانه پرستی است ولی کتاب مقدس برای ((نصاری)) سه خدا تصویر کرده است و آن ترکیبی است از پدر، پسر و روح القدس و این ترکیب به هیچ وجه قابل توجیه نیست و حتی دانشمندان منصف غیر مسلمان هم به آن اعتقاد ندارند.
-مثلا ویل دورانت در کتاب معروف خود تاریخ تمدن کتاب سوم بخش 3 صفحه 239 می نویسد مسیحیت شرک را از میان نبرده بلکه آن را پذیرفته است. . . لذا بعضی از کشیشان می گویند این تثلیت سه گانه پرستی سری است از اسرار و کسی نمی تواند با عقل بشری آن را درک کند و این رمز کلیسا است.
ولی از طرف دیگر بعضی از مسیحیان تثلیث را انکار میکنند.
/>در کتاب اعمال رسولان باب نهم/ 5 آمده است که «شاؤل» گفت: « خداوندا تو کیستی؟» خداوند گفت: « من آن عیسی هستم که تو به او جفا می کنی. . . و نیز در رساله« پولس رسول برومیان، باب نوزدهم/ 5) می گوید: « الان خدای صبر و تسلّی شما را فیض عطا کناد. . . تا یکدل و یک زبان شود و خدا و پدر «خداوند ما، عیسی مسیح» را تمجید نمائید. . . »
+مثلا ویل دورانت در کتاب معروف خود تاریخ تمدن کتاب سوم بخش 3 صفحه 239 مینویسد «مسیحیت شرک را از میان نبرده بلکه آن را پذیرفته است.» لذا بعضی از کشیشان میگوینداین تثلیت (سه گانه پرستی) سری است از اسرار و کسی نمیتواند با عقل بشری آن را درک کند و این رمز کلیسا است.»
از طرف دیگر بعضی از مسیحیان تثلیث را انکار مکنند.
مثلا در کتاب اعمال رسولان باب نهم/ 5 آمده است که «شاؤل» گفت:« خداوندا تو کیستی؟»
خداوند گفت:«من آن عیسی هستم که تو به او جفا می کنی. . .» و نیز در رساله«پولس رسول برومیان، باب نوزدهم/ 5» میگوید:« الان خدای صبر و تسلّی شما را فیض عطا کناد. . . تا یکدل و یک زبان شود و خدا و پدر «خداوند ما، عیسی مسیح» را تمجید نمایید. . . »
 !تناقص !تناقص
-چهارم: تناقض: -------- در یک کتاب آسمان هیچگونه تناقضی نباید باشد. اما چون چهار انجیل موجود را چهار نفر نوشته اند، تناقضات فراوانی در آنها به چشم می خورد؛ مثلاً از برای نمونه: در انجیل متّی باب بیست هفتم/ 39 می گوید: « آن دو دزد نیز که با وی مصلوب بودند، او را دشنام می دادند.»
ولی در انجیل لوتا باب بیست و سوم/ 40 می گوید: « یکی از آن دو خطا کار مصلوب بر وی کفر گفت که اگر تو مسیح هستی، خود را و ما را برهان.» و نیز در انجیل مرقس باب ششم/ 8 می گوید: «. . . به جهت سفر با خود توشه. . . بر ندارید، جز عصا. »

ولی در انجیل متی باب دهم/ 10 می گوید: «. . . برای سفر . . . عصا بر ندارید.» و نیز در انجیل متی باب بیست و ششم 70 می گوید: « دو کنیز از پطرس پرسیدند. . .» ولی همین جریان را در انجیل مرقس باب چهاردهم/ 67 میگوید: « یکی از کنیزان پرسید که تو نیز با عیسای ناصری بودی. . . و عجی ر آنکه همی جیا را در انجیل لوتا باب بیست و و/ 55 بیان می کند ی گید: «. . . ای رد من یم. . .» ماه می ید که ی وه ای ی چار یل موو .
+چهارم: تناقض: -------- در یک کتاب آسمانی هیچ گونه تناقضی نباید باشد. اما چون چهار انجیل موجود را چهار نفر نوشته اند، تناقضات فراوانی در آنها به چشم می خورد؛ مثلاً در انجیل متّی باب بیست هفتم/ 39 میگوید: « آن دو دزد نیز که با وی مصلوب بودند، او را دشنام میدادند.»
ولی در انجیل لوتا باب بیست و سوم/ 40 می گوید:«یکی از آن دو خطا کار مصلوب بر وی کفر گفت که: اگر تو مسیح هستی، خود را و ما را برهان.» و نیز در انجیل مرقس باب ششم/ 8 میگوید:«. . . به جهت سفر با خود توشه. . . بر ندارید، جز عصا. »
ولی در انجیل متی باب دهم/ 10 می گوید:«. . . برای سفر . . . عصا بر ندارید.» و نیز در انجیل متی باب بیست و ششم 70 می گوید: « دو کنیز از پطرس پرسیدند. . .» ولی همین جریان را در انجیل مرقس باب چهاردهم/ 67 میگوید: « یکی از کنیزان پرسید که تو نیز با عیسای ناصری بودی. . .»
و نی قه آمدن مری مجلی را در انجیل لوتا باب بیست و چهرم 1 و اجیل یوحنا باب بیست/ 1 چنین بیان میکند:«آا هنگا سپید هو هنوز تاریک بد، آمدند.» لی انجیل مرس با انزدهم/ 1و2 مییدهگا و آتاب، می لیه می ادر ر سر ر عیسای می من.»
-و نیز قصه آمدن مریم مجدلیه را ر انجی لوتا باب بیست هار 1 و نجل یوحنا باب بیست/ 1 می گوید: « آنها هنگام سپیده صبح که هوا هنوز تاریک بود، آمدند.» ولی در انجیل مرقس باب شانزدهم/ 1و2 می گوید: « هنگام طلوع آفتاب، مریم مجدلیه و مریم مادر بر سر قبر عیسای مسیح آمدن
آری از ا
ی تناقض گویها نتیجه می گیری که این انجیه کتاب آسمانی نیست، بلکه نوشته های حواریّون حضرت عیسی است و همانطور که « ارنست رنان » دانشمند فرانسوی که خودش مدّتها کشیش بود، در کتاب خود می نویسد کتاب مقدس یک کتاب تحریف شده ای است و در آن غلط ها و اشتباهات و مطالب زشت و غیر الهی فراوان است و لذا به آسمانی بودن آن نمی توان معتقد بود.
+ا ای تناگوییها نتیجه میگیریم که انیهای مج کتاب آسمانی نیست، بلکه نوشته های حواریّون حضرت عیسی است و همانطور که « ارنست رنان » ، دانشمند فرانسوی که خودش مدّتها کشیش بود، در کتاب خود می نویسد کتاب مقدس کتابی تحریف شده است و در آن غلط ها و اشتباهات و مطالب زشت و غیر الهی فراوان است؛ لذا به آسمانی بودن آن نمی توان معتقد بود.
 !بشارتها !بشارتها
-پنجم: بشارتها: -------- در بین انجیلهای نوشته شده انجیلی است به نام برنابا که در آن بشارتهای حضرت عیسی علیه السلام را از آمدن پیامبری از جانب خداوند بیان می کند، ولی متأسفانه کشیشان دنیاپرست آن انجیل را یک انجیل رسمی نمی دانند و در عین حال در انجیل یوحنا در جاهای مختلفی از آمدن یک فرد تسلی دهنده یا روح راستی خبر می دهد که برای اطلاع بیشتر به قمتهای مانند جیل یوحنا باب چهاردهم/ 17 و باب پانزدهم/ 27 و باب شانزدهم/ 7و13 مراجعه کنید و نیز انجیل یوحنا باب چهاردهم/ 30 که می گوید: « رئیس این جهان می آید و در من چیزی ندارد.» +پنجم: بشارتها: -------- در بین انجیلهای نوشته شده انجیلی است به نام برنابا که در آن بشارتهای حضرت عیسی علیه السلام را از آمدن پیامبری از جانب خداوند بیان میکند، ولی متأسفانه کشیشان دنیاپرست آن انجیل را انجیل رسمی نمیدانند. در عین حال در انجیل یوحنا نیز در جاهای مختلفی از آمدن یک فرد تسلیدهنده یا «روح راستی» خبر می دهد که برای اطلاع بیشتر باید باب چهاردهم/ 17 و باب پانزدهم/ 27 و باب شانزدهم/ 7و13 مراجعه کنید و نیز انجیل یوحنا باب چهاردهم/ 30 که می گوید:«رئیس این جهان می آید و در من چیزی ندارد.»
 منابع:  منابع:
 کتاب مقدس، حقیقت مسیحیت از انتشارات در راه حق کتاب مقدس، حقیقت مسیحیت از انتشارات در راه حق

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 05 شهریور 1384 [13:15 ]   3   امیرمهدی حقیقت      جاری 
 شنبه 24 بهمن 1383 [11:01 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 شنبه 02 آبان 1383 [09:54 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..