تاریخچه ی:
انجمن اسلامی دانشجویان
تفاوت با نگارش: 1
- | تاریخچه:
پیان نوروزی امام امت در سال 59 که ایجاد انقلاب اساسی در تمام دانشگاههای سراسر کشور در بند یازدهم آن ذکر
گردیده بود، ضرورت تحول عمیق و بنیادین در نظام آموزش عالی کشور و جهت آن را بیان داشت و انگیزه آغاز انقلاب
فرهنگی را در نیروهای اسلامی دانشجویی بارور ساخت. انبوه نارسایی ها و عمق انحرافات و خرابی ها آنچنان زیاد بود
که جز با توقف نظام دانشگاهی، و پی ریزی اساسی دانشگاه اسلامی درمان آن غیرممکن بود. از این رو حرکت انقلاب
فرهنگی توسط انجمن های اسلامی دانشجویان آغاز گردید و پس از مدتی با فرمان امام فعالیت های پی ریزی و تدوین |
+ | __تاریخچه__ |
| + | پیان نوروزی امام امت در سال 59 که ایجاد انقلاب اساسی در تمام دانشگاههای سراسر کشور در بند یازدهم آن ذکر گردیده بود، ضرورت تحول عمیق و بنیادین در نظام آموزش عالی کشور و جهت آن را بیان داشت و انگیزه آغاز انقلاب فرهنگی را در نیروهای اسلامی دانشجویی بارور ساخت. انبوه نارسایی ها و عمق انحرافات و خرابی ها آنچنان زیاد بود |
| + | که جز با توقف نظام دانشگاهی، و پی ریزی اساسی دانشگاه اسلامی درمان آن غیرممکن بود. از این رو حرکت انقلاب فرهنگی توسط انجمن های اسلامی دانشجویان آغاز گردید و پس از مدتی با فرمان امام فعالیت های پی ریزی و تدوین |
| ابعاد مختلف نظام آموزشی کشور در ستاد انقلاب فرهنگی متمرکز گشت. | | ابعاد مختلف نظام آموزشی کشور در ستاد انقلاب فرهنگی متمرکز گشت. |
| دانشجویان مسلمان بعنوان بخشی از نیروهای فکری جامعه دو مسئولیت اختصاصی را بر دوش می کشند، یکی نقش | | دانشجویان مسلمان بعنوان بخشی از نیروهای فکری جامعه دو مسئولیت اختصاصی را بر دوش می کشند، یکی نقش |
| + | اجتماعی و انقلابی آنان در کلیت جامعه و نسبت به انقلاب می باشد. این نقش به مفهوم راهگشایی و پیشروی در مسائل اجتماعی و شناخت صحیح شرایط هر مقطع و انجام واکنش مناسب در پرتو احکام و رهنمودهای ولی فقیه می باشد. در حقیقت دانشجویان مسلمان می بایست قوه ابتکار و ابداع و راهیابی خود را (که نشأت گرفته از خصوصیات ذاتی و مکتسبات اخلاقی و عقیدتی شان می باشد) در خدمت نیروی عظیم امت مسلمان قرار می دهند و به سهم خویش در پیشبرد انقلاب موثر واقع گردیدند. |
- | اجتماعی و انقلابی آنان در کلیت جامعه و نسبت به انقلاب می باشد. این نقش به مفهوم راهگشایی و پیشروی در
مسائل اجتماعی و شناخت صحیح شرایط هر مقطع و انجام واکنش مناسب در پرتو احکام و رهنمودهای ولی فقیه می
باشد. در حقیقت دانشجویان مسلمان می بایست قوه ابتکار و ابداع و راهیابی خود را (که نشأت گرفته از خصوصیات
ذاتی و مکتسبات اخلاقی و عقیدتی شان می باشد) در خدمت نیروی عظیم امت مسلمان قرار می دهند و به سهم
خویش در پیشبرد انقلاب موثر واقع گردیدند.
مسئولیت دیگر ایشان تلاش در جهت برآوردن نیازهای علمی جامعه و به خود کفایی رساندن جمهوری اسلامی در
بخش متخصصین و سر رشته داران خلاقیت و ابتکار علمی است. دانشجویان مسلمان می بایست با تاکید جدی بر
علم آموزی در کسب تخصص های سیاسی و مورد نیاز بکوشند تا زمینه های استقلال کشور فراهم گردد.
برای آنکه نیروهای دانشجویی هرز نرود و کلیه دانشجویان بتوانند جایگاه واقعی خود را در انقلاب کسب نمایند و
مسئولیت های خویش را به نحو احسن به انجام برسانند، لازم است دانشجویان مسلمان با اعتصام به ریسمان الهی
و رعایت نظم هر چه متشکل تر و از تشکیلات به عنوان وسیله در جهت رسیدن به اهداف اسلامی سود جویند. |
+ | مسئولیت دیگر ایشان تلاش در جهت برآوردن نیازهای علمی جامعه و به خود کفایی رساندن جمهوری اسلامی در بخش متخصصین و سر رشته داران خلاقیت و ابتکار علمی است. دانشجویان مسلمان می بایست با تاکید جدی بر علم آموزی در کسب تخصص های سیاسی و مورد نیاز بکوشند تا زمینه های استقلال کشور فراهم گردد.برای آنکه نیروهای دانشجویی هرز نرود و کلیه دانشجویان بتوانند جایگاه واقعی خود را در انقلاب کسب نمایند و مسئولیت های خویش را به نحو احسن به انجام برسانند، لازم است دانشجویان مسلمان با اعتصام به ریسمان الهی و رعایت نظم هر چه متشکل تر و از تشکیلات به عنوان وسیله در جهت رسیدن به اهداف اسلامی سود جویند. |
| انجمن های اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت به عنوان مرکز هماهنگی و تفویت کنندگی آنها، تشکیلات | | انجمن های اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت به عنوان مرکز هماهنگی و تفویت کنندگی آنها، تشکیلات |
| عقیدتی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان مسلمان معتقد و متعهد به ولایت فقیه می باشد. | | عقیدتی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان مسلمان معتقد و متعهد به ولایت فقیه می باشد. |
- | اشاره به برخی از اصول: |
+ | __اشاره به برخی از اصول__ |
- | 1. قانون اساسی را یکی از ثمرات عظیم بلکه بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی دانسته در جهت تثبیت و حاکمیت آن بر |
+ | 1. قانون اساسی را یکی از ثمرات عظیم بلکه بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی دانسته در جهت تثبیت و حاکمیت آن بر کلیه شئون جامعه نهایت سعی و توان خویش را بکار خواهیم بست. |
- | کلیه شئون جامعه نهایت سعی و توان خویش را بکار خواهیم بست.
2. اعتقاد به انقلاب فرهنگی به عنوان زیر بنای تمامی انقلابات (سیاسی- اقتصادی- اجتماعی و ...) و نقش اساسی
آن را در تداوم، تعمیق و گسترش انقلاب اسلامی. |
+ | 2. اعتقاد به انقلاب فرهنگی به عنوان زیر بنای تمامی انقلابات (سیاسی- اقتصادی- اجتماعی و ...) و نقش اساسی آن را در تداوم، تعمیق و گسترش انقلاب اسلامی. |
| اکنون به دو هدف اشاره می کنیم: | | اکنون به دو هدف اشاره می کنیم: |
- | 1- تلاش راهگشا در جهت تعمیق و گسترش انقلاب اسلامی و تقویت نظام جمهوری اسلامی با در اختیار نهادن قوه |
+ | 1- تلاش راهگشا در جهت تعمیق و گسترش انقلاب اسلامی و تقویت نظام جمهوری اسلامی با در اختیار نهادن قوه ابتکار، ابداع و راهیابی دانشجویان اسلامی در خدمت نیروی عظیم ملت. |
- | بکر اداع اهیای اجویان سامی در خمت نیوی ی ت. |
+ | 2- کوش در بورن نیاهای عمی مهوری الامی و ود کفایی رسان جامعه در بخ متخصصین و سررشته داران خلاقی وابتکار علمی و هیی از ر گه وابستگی. |
- | 2- کوشش در برآوردن نیازهای علمی جمهوری اسلامی و به خود کفایی رساندن جامعه در بخش متخصصین و
سررشته داران خلاقیت وابتکار علمی و رهایی از هر گونه وابستگی.
برخی از موارد خط مشی تشکیلاتی |
+ | __برخی از موارد خط مشی تشکیلاتی__ |
| 1- اعتقاد به حاکمیت اخلاق و تقوی و شعائر اسلامی در مفهوم وسیع و جامع آن در تشکیلات. | | 1- اعتقاد به حاکمیت اخلاق و تقوی و شعائر اسلامی در مفهوم وسیع و جامع آن در تشکیلات. |
| 2- اعتقاد به وسیله بودن تشکیلات در طول ولایت فقیه در جهت حاکمیت مکتب و نقی هر گونه اصل شدن آن. | | 2- اعتقاد به وسیله بودن تشکیلات در طول ولایت فقیه در جهت حاکمیت مکتب و نقی هر گونه اصل شدن آن. |