منو
 صفحه های تصادفی
فضیلت شب قدر
دوری از تجملات
تیره بیگزاسه
آب نبات
منابع تامین آب
مولد جریانهای پر فرکانس غیر مستهلک شونده
زینت انگشتری
اشعار امام رضا علیه السلام
سبک بیان قرآن
امام خمینی - رعایت اعتدال
 کاربر Online
489 کاربر online
Lines: 1-12Lines: 1-23
 +~~darkgreen:
 *با وجود این همه ادیان (الهی و بشری) آیا می توان در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشت؟ *با وجود این همه ادیان (الهی و بشری) آیا می توان در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشت؟
 *آیا پذیرش دیگران به معنی رد خود نیست؟ و به نوعی زیر پا گذاشتن ارزشها نمی باشد؟ *آیا پذیرش دیگران به معنی رد خود نیست؟ و به نوعی زیر پا گذاشتن ارزشها نمی باشد؟
 *پس بالاخره حق با کیست؟ جنگ یا صلح *پس بالاخره حق با کیست؟ جنگ یا صلح
-*... +*...~~
-((کثرت گرایی دینی))، ناظر به این نیست که انسانهایی با داشتن عقاید و ((مذاهب)) و ((ادیان)) گوناگون می توانند در یک جامعه، زندگی مسالمت آمیز داشته باشند یا خیر. زیرا ممکن است گروهها، با داشتن افکار و عقاید و مذاهب و ملل و نحل گوناگون، زندگی مسالمت آمیز و مشترک داشته باشند. +::{picture=106910_orig.jpg}::

((کثرت گرایی دینی))، ناظر به این نیست که انسانهایی با داشتن عقاید و ((مذاهب)) و ((مبانی و مبادی اتحاد بین مذاهب و ادیان |ادیان)) گوناگون می توانند در یک جامعه، زندگی مسالمت آمیز داشته باشند یا خیر. زیرا ممکن است گروهها، با داشتن افکار و عقاید و مذاهب و ملل و نحل گوناگون، زندگی مسالمت آمیز و مشترک داشته باشند.


^
__معنای زندگی مسالمت آمیز اقوام و ملل این نیست که اینها یکدیگر را جهنمی دانسته اند زیرا ممکن است یکدیگر را باطل و معذور بدانند، نه دوزخی. چون هر باطل و مبطلی، اهل ((جهنم)) نیست بلکه ممکن است در تشخیص حق، دچار اشتباه شده باشند و اگر انسانی پس از سعی لازم، در تشخیص هدف اشتباه کرده باشد، گر چه از فوز فیض حق، طرفی نمی بندد ولی ممکن است به ((دوزخ)) نیز نرود.__

^

-معنای زندگی مسالمت آمیز اقوام و ملل این نیست که اینها یکدیگر را جهنمی دانسته اند زیرا ممکن است یکدیگر را باطل و معذور بدانند، نه دوزخی. چون هر باطل و مبطلی، اهل ((جهنم)) نیست بلکه ممکن است در تشخیص حق، دچار اشتباه شده باشند و اگر انسانی پس از سعی لازم، در تشخیص هدف اشتباه کرده باشد، گر چه از فوز فیض حق، طرفی نمی بندد ولی ممکن است به ((دوزخ)) نیز نرود. 
 به دیگر سخن، زندگی مسالمت آمیز ارباب نحله های متنوع به نوعی دندان بر جگر گذاشتن و به اصطلاح تظاهر به ستم، به تعبیری سازش سیاسی نیست بلکه نوعی سازش انسانی است. زیرا ممکن است کسی بر حق باشد و دیگری باطل، اما پذیرنده باطل در تشخیص حق تقصیر نکرده و قاصر باشد یعنی برای راه یابی به حق، تلاش و کوشش کرده ولی به مقصد نرسیده است. چنین انسانی با آنکه سخنش باطل است، خودش اهل دوزخ نیست بلکه معذور است و از کسانی است که خداوند در ((فرهنگنامه قرآن|قرآن)) در حق آنان فرمود: به دیگر سخن، زندگی مسالمت آمیز ارباب نحله های متنوع به نوعی دندان بر جگر گذاشتن و به اصطلاح تظاهر به ستم، به تعبیری سازش سیاسی نیست بلکه نوعی سازش انسانی است. زیرا ممکن است کسی بر حق باشد و دیگری باطل، اما پذیرنده باطل در تشخیص حق تقصیر نکرده و قاصر باشد یعنی برای راه یابی به حق، تلاش و کوشش کرده ولی به مقصد نرسیده است. چنین انسانی با آنکه سخنش باطل است، خودش اهل دوزخ نیست بلکه معذور است و از کسانی است که خداوند در ((فرهنگنامه قرآن|قرآن)) در حق آنان فرمود:
 عده ای کارشان تاخیر افتاده و موقوف به فرمان خداست یا آنان را عذاب می کند یا بر آنها ((توبه)) روا می دارد و لطفش را شامل حال آنان می کند.  عده ای کارشان تاخیر افتاده و موقوف به فرمان خداست یا آنان را عذاب می کند یا بر آنها ((توبه)) روا می دارد و لطفش را شامل حال آنان می کند.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 جمعه 31 تیر 1384 [04:36 ]   3   محمد ورهرام      جاری 
 جمعه 31 تیر 1384 [04:15 ]   2   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 19 اسفند 1383 [11:46 ]   1   محمد ورهرام      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..