تاریخچه ی:
امام حسین در قرآن - شمس : 3-1
تفاوت با نگارش: 1
- | از امام صادق علیه السلام روایت شده است که در آیه« و الشمس و ضحاها» مراد از« شمس» امیرالمؤمنین «ع» است و مراد از« ضحاها» قیام قائم علیه السلام است و در آیه« والقمر اذا تلاها» مراد حسن و حسین علیهما السلام است و در« والنهار اذا جلاها» * مراد قیام قائم علیه السلام است. |
+ | از ((حضرت امام جعفر صادق علیه السلام|امام صادق علیه السلام)) روایت شده است که در آیه « و الشمس و ضحاها » مراد از « شمس » ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|امیرالمؤمنین)) «ع» است و مراد از « ضحاها » قیام ((حضرت امام مهدی ارواحنا له الفداء|قائم علیه السلام)) است و در آیه « والقمر اذا تلاها » مراد حسن و حسین علیهما السلام است و در « والنهار اذا جلاها » مراد قیام قائم علیه السلام است. |
- | * سوره شمس، آیه 1 3. |
+ | در روایتی از ((حضرت امام محمد باقر علیه السلام|امام باقر)) و امام صادق علیهم السلام آمده است که مراد از آیه« والشمس و حها» رسول خدا و مراد از آیه « القمر اذا تلیها » علی ابن ابی طالب «ع» است مراد از آیه « والنهار اذا جلیها » ((حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام|حسن)) و ((حضرت امام حسین علیه السلام|حسین)) و ((آل محمد - ص- « آل الرسول »|آل محمد صلی الله و علیه و آله)) است. |
- | منابع: بحار الانوار، ج 24، ص 72، حدیث 6 - کنز جوامع الفوائد، ص 389 |
+ | !منابع: *بحار الانوار، ج 24، ص 74، حدیث 8 - مناقب آل ابی طالب، ج 1، ص 243 *بحار الانوار، ج 24، ص 72، حدیث 6 - کنز جوامع الفوائد، ص 389 *سوره شمس، آیه 1 ـ 3 |
- | در روایتی از امام باقر و امام صادق علیهم السلام آمده است که مراد از آیه« والشمس و ضحیها» رسول خدا و مراد از آیه« والقمر اذا تلیها» علی ابن ابی طالب «ع» است مراد از آیه« والنهار اذا جلیها» حسن و حسین و آل محمد صلی الله و علیه و آله است.
منابع: بحار الانوار، ج 24، ص 74، حدیث 8 - مناقب آل ابی طالب، ج 1، ص 243
مراجعه شود به:
((امام حسین در قرآن)) |
+ | !مراجعه شود به: *((امام حسین در قرآن)) |