منو
 صفحه های تصادفی
کاوشگرهای مارینر
نسبت دین ودنیا از نظر استاد مطهری
ارزیابی پارامتریک رسانه
حکم امام علی علیه السلام و حکم درباره مردی که پس از قصاص زنده مانده بود
شهریار پسر شروین
دوره کرتاسه
مهاجرت مار ماهی ها
منظومه شمسی در یک نگاه
مناطق بازی در زمین «فوتبال»
انگلستان در عصر الیزابت
 کاربر Online
1073 کاربر online
Lines: 1-22Lines: 1-19
 از ((حضرت امام رضا علیه السلام|امام رضا علیه السلام)) سؤال شد: چگونه است که شما از آنچه در دل مردم است خبر می دهید؟  از ((حضرت امام رضا علیه السلام|امام رضا علیه السلام)) سؤال شد: چگونه است که شما از آنچه در دل مردم است خبر می دهید؟
-
حضرت فرمود: آیا فرمایش پیامبر خدا به شما نرسیده است که فرمودند: « اتٌقوا فراسة المؤمن فانٌه ینظر بنور الله »؟ سوال کننده پاسخ داد: بله.
+حضرت فرمود: آیا فرمایش پیامبر خدا به شما نرسیده است که فرمودند: « __اتٌقوا فراسة المؤمن فانٌه ینظر بنور الله؟__ » سوال کننده پاسخ داد: بله.
-حضرت فرمود: هیچ مؤمنی نیست جز آنکه برای او فراست و زیرکی و تیزهوشی است، به اندازه ایمان و روشن بینی و دانشش با نور خدا می بیند« و به باطن افراد و اشیاء پی می برد» و خداوند آنچه را از این فراست در تمامی مؤمنان پراکنده ساخته است، همه را برای امامان ما جمع نموده است و در کتابش فرموده است: « ان فی ذلک لایات للمتوسٌمین »*. +حضرت فرمود: هیچ مؤمنی نیست جز آنکه برای او فراست و زیرکی و تیزهوشی است، به اندازه ایمان و روشن بینی و دانشش با نور خدا می بیند « و به باطن افراد و اشیاء پی می برد » و خداوند آنچه را از این فراست در تمامی مؤمنان پراکنده ساخته است، همه را برای امامان ما جمع نموده است و در کتابش فرموده است: « __ان فی ذلک لایات للمتوسٌمین__ ».
-اولین از« متوسٌمین» رسول خدا صلی الله علیه و آله است، پس از آن علی بن ابی طالب و بعد از آن حسن و حسین و امامان از فرزندان حسین علیهم السلام تا روز قیامت هستند. +اولین از « متوسٌمین » ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا صلی الله علیه و آله)) است، پس از آن ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|علی بن ابی طالب)) و بعد از آن ((حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام|حسن)) و ((حضرت امام حسین علیه السلام|حسین)) و امامان از فرزندان حسین علیهم السلام تا روز قیامت هستند.
-* سوره حجر، آیه 75. +از ((سعید بن جبیر)) درباره قول خدای تعالی: « __اولئک یجزون الغرفة بما صبروا و یُلَقٌو‍ ْن فیها تحیة و سلماً__ »؛ (آنها هستند که درجات عالی بهشت در رابر شکبائیشان به آنان پاداش داده می شود؛ و در آن، با تحیٌت و سلام رو به رو می شوند.)
روایت شده است که مراد از این کسان علی بن ابی طالب و حسن و حسین و ((حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام|فاطمه)) علیهم السلام است
.
-منابع: بحار الانوار، ج 24، ص 128، حدیث 13 - عیون الاخبار، ص 324. +!منابع:
*بحار الانوار، ج 24، ص 133، حدیث 1 - مناقب آل ابی طالب، ص 153
*
بحار الانوار، ج 24، ص 128، حدیث 13 - عیون الاخبار، ص 324
*سوره حجر، آیه 75
*سوره فرقان، آیه 75
-از ((سعید بن جبیر)) درباره قول خدای تعالی: « اولئک یجزون الغرفة بما صبروا و یُلَقٌو‍ ْن فیها تحیة و سلماً »*؛ (آنها هستند که درجات عالی بهشت در برابر شکیبایشان به آنان پاداش داده می شود؛ و در آن، با تحیٌت و سلام روبه رو می شوند.)

روایت شده است که مراد از این کسان علی بن ابی طالب و حسن و حسین و فاطمه علیهم السلام است.

* سوره فرقان، آیه 75.

منابع: بحار الانوار، ج 24، ص 133، حدیث 1 - مناقب آل ابی طالب، ص 153

مراجعه شود به:

((امام حسین در قرآن))
+!مراجعه شود به:
*((امام حسین در قرآن))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 دوشنبه 22 فروردین 1384 [05:59 ]   3   شکوفه رنجبری      جاری 
 چهارشنبه 28 بهمن 1383 [12:08 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 سه شنبه 06 مرداد 1383 [09:23 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..