تاریخچه ی:
امام حسین در قرآن - بلد :8-10، شعرا: 219
تفاوت با نگارش: 1
- | از امام باقر علیه السلام روایت شده است که در قول خدای عزوجل: « الم نجعل له یمینین و لساناً و شفتین »* مراد از« یمینین» رسول خدا و مراد از« لسان» امیرالمؤمنین علیه السلام و مراد از« شفتین» حسن و حسین علیهما السلام است. و « هدیناه النجدین» یعنی هدایت به سوی ولایت همه آنها و هدایت به سوی برائت و بیزاری از همه دشمنانشان. |
+ | از ((حضرت امام محمد باقر علیه السلام|امام باقر علیه السلام)) روایت شده است که در قول خدای عزوجل: « __الم نجعل له عینین و لساناً و شفتین__ » مراد از « عیینین » ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا)) و مراد از« لسان» ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|امیرالمؤمنین علیه السلام)) و مراد از « شفتین » ((حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام|حسن)) و ((حضرت امام حسین علیه السلام|حسین)) علیهما السلام است. و « هدیناه النجدین » یعنی هدایت به سوی ولایت همه آنها و هدایت به سوی برائت و بیزاری از همه دشمنانشان. آیا برای انسان دو چشم قرار ندادیم! و یک زبان و دو لب؟! و او را به راه خیر و شر هدایت کردیم! « سوره بلد، آیات 8 ـ 10.» |
- | منابع: ار الانوار، ج 24، 280، ی 1 - کن وام الواد، 388 |
+ | از امام باقر علیه للام درباره قول خدای عزوجل: « __و تقلبک فی الساجدین__ »؛ « و خداوند حرک تو را در مان سجده کننگان م یند»؛ « سوره شعرا، یه 219 » وای شده است که این یه رباره علی و فاطمه و سن و حسین و ((اهل بیت)) یامر خد علهم لسلام است. |
- | * آیا بای انسان و چم قرار ندادی! و یک زبان و دو لب ؟! و او ر ه اه خر و ر هات کدیم ! سوره بلد، آیات 8 10.» از ام باقر علیه السا درباه قول خد زوجل: « و قلک فی الساجدین »* روای ده ست که ن ه درباره علی و فطمه و حسن و حسین و هل یت یامر خدا علی اللم ست. |
+ | !مناب: />*ار اانوار 24، 372، دی 97 - کز امع الاد، 204. />*ار الانوا 24، 280 حدی 1 - کن ام الا، 388 |
- | * و خداوند حرکت تو را در میان سجده کنندگان می بیند.« سوره شعرا، آیه 219 ».
منابع: بحار الانوار، ج 24، ص 372، حدیث 97 - کنز جوامع الفوائد، ص 204.
مراجعه شود به:
((امام حسین در قرآن)) |
+ | !مراجعه شود به: *((امام حسین در قرآن)) |