تاریخچه ی:
استحباب انگشتر عقیق
تفاوت با نگارش: 2
- | ((بشیر دهان ))میگوید: به ((حضرت امام محمد باقر علیه السلام|امام باقر علیه السلام)) گفت: فدایت شوم چه نگینی برای انگشترم انتخاب کنم؟
حضرت فرمود: ای بشیر چرا ((عقیق)) سرخ و زرد و سفید را انتخاب نمی کنی؟ اینها سه کوهند در بهشت، ام عقیق سرخ ن ن کنار خانه ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا))ست عقیق زرد معدن کنار خانه ((حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام|فاطمه لا الله یها))ست و عقیق سفید معدن کنار خانه ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|امیرالمؤمنین علیه السلام)) است و این سه انه یکی اس وی ا آنها سه رد خار میشود. |
+ | ((بشیر دهان)) می گوید: به ((حضرت امام محمد باقر علیه السلام|امام باقر علیه السلام)) گفتم:« چه نگینی برای انگشترم انتخاب کنم؟» فرمود:« چرا ((عقیق)) سرخ و زرد و سفید را انتخاب نمی کنی؟ اینها در ((بهشت))، سه کوهاند. مدن عقیق سرخ ر ب ر کنار خانه ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا)) است، عدن عقیق زرد د کنار خانه ((حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام|فاطمه لیال)) و معدن عقیق سفید د کنار خانه ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|امیرالمؤمنین علی علیه السلام)). پای هر کوهی رودی روان است از برف سردتر، از عسل شیرین تر و از شیر سفیدتر، که جز محمّد و ((آل محمد - ص- « آل الرسول »|آل محمّد)) و شیعیانشان از آن نمی نوشند. هر سه ود از ((حض کوثر)) سرشمه می گیرند و به یک جا می ریزند. این کوه های سهگنه خداود را تسبیح و برای وستان آل محمد استغفار می کنند. ((شیعه|شیعیان آل محمّد)) هر یک از این سه عقیق (سر، زرد، سفید) را به انگشت خود کنند، جز خوبی و نیکویی و فراوانی ِ روی و امنیت از بلاها و شر پادشاه ستمگر و انچه که مایه ترس آدمی است نخواهند دید.» |
- | از زیر ر کوهی رودی روان است که از برف سردتر و از عسل یین تر و از شیر سفید تر است و جز محمّد و آل محمّد و شیعیان آنها و از آن روها نم نوشند و هر سه رود از ((حوض کوثر|کوثر ))سر چشمه می گیرند و به یک جا می زند. ین کوهه سه گانه خداوند را تسبیح تقدی و تمجید می کنند و برای دوستان ((آل محمد - ص- « آل الرسول »|آل محمّد)) استغفار می کنند. هر یک از شیعیان آل محمّد هر یک از این سه عقیق (سرخ، زرد، سفید) را به انگشت خود کند جز خوبی و نیکویی و فراخی در روزی و امنیت از انواع بلاها نخواهد دید و از شر پادشاه ستمگر و انچه که مایه ترس انسان است در امان می باشد. |
+ | !نابع: />*ارالانوار، ج 37، 42، حدی 17 ------ امالی شیخ |
- | منابع :بحارالانوار، ج 37، ص 42، حدیث 17 --------- امالی شیخ | |