راستی آیا نگاه شیعه به آیه تطهیر تایید جبر نیست؟
عدهای گمان برده اند که اراده ی تکوینی در آیه ی تطهیر، راه فرار از جبر را مشکل می کند زیرا با اراده ی تکوینی ازلی، بر عصمت و پاکی اهل بیت، دیگر مصونیت آنها از گناه حتمی است، و صدور آن عقلا محل است، چون، عصمت، مرا پروردگار است، و همانطور که گفته شد، تخلف اراده ی تکوینی پروردگار از مراد، محال است، پس صدور گناه غیر ممکن، و ممتنع است.
از این جهت، باید اذعان نمود که اهل بیت، بالاجبار، دامن آنها برای ابدیت پاک و منزه است و آیا عصمت بالاجبار، افتخار آفرین و برتری بخش است؟