منو
 صفحه های تصادفی
نصیر الدوله شاه غازی رستم
آنتوسروتها
اقدامات اولیه در برق گرفتگی
تثبیت و استواری طریقت صفوی و گستردگی دایره نفوذ آن ( از شیخ صدر الدین تا سلطان جنید )
عکاس و فیلمبردار
راملسبرژیت
سیلندریت
فشار خون پایین
رشته شیمی
روش تنبلی سازنده را تمرین کنید
 کاربر Online
307 کاربر online
تاریخچه ی: ادوین استنتن پورتر

تفاوت با نگارش: 15

Lines: 1-36Lines: 1-36
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
  ~W:100% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%  ~W:100% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
 
~|~
 
~|~
-~~brown:__@#25:ادوین استنتن پورتر ( Edwin Stanton Porter )#@ __~~ +~~brown:__@#22:ادوین استنتن پورتر ( Edwin Stanton Porter )#@ __~~
 ~W:85% ~cs:3 {picture=porter2.jpg width=200 height=300 align=LEFT width=50 }
__ادوین استنتن پورتر__ در __21 آوریل 1869__ در ایالت __پنسیلوانیا __به دنیا آمد.
پورتر مدتی به تحصیل مشغول شد ، اما مانند بسیاری از جوانان آن زمان ، به محض این که به سنی رسید که می توانست کار کند مدرسه را ترک کرد و حرفه هایی مانند خیاطی ، کارگری تاسیسات و... را تجربه کرد.
پورتر در __1893__ در نیروی دریایی ((آمریکا)) ثبت نام کرد و از آنجا که در رشته مکانیک استعداد و مهارت داشت ، افسر نیروی دریایی ، __برادلی آلن فیسک__ __( __ __Bradley Allen Fiske )__ ، که خود یک مخترع بود ، او را به عنوان دستیار خود به خدمت گرفت.
پورتر که از کلنجار رفتن با ماشین ها لذت می برد در 1896 ، پس از پایان خدمتش در نیروی دریایی ، نزد مخترع نامدار ، ((ادیسون)) __( Edison )__ ، رفت و در استودیوی او در __نیویورک__ به کار پرداخت. در این استودیو تصاویری برداشته می شد که قرار بود با ((ویتاسکوپ)) __( Vitascope )__ به نمایش در آید.
پورتر خیلی زود جزء اشخاص معدودی شد که می دانست چگونه با دوربین های دشوار و پیچیدۀ فیلم برداری آن زمان کار کند. در استودیوی ادیسون ، پورتر نه تنها از حقوق کافی برخوردار بود بلکه در آنجا امکان تجربه کردن ایده های نو را نیز داشت. و در واقع فرصتی برایش فراهم شد تا در این موج جدید جایی برای خود دست و پا کند.
همانند دیگر فیلم برداران دهه __1890__ پورتر نیز ، به سهم خود از صحنه های مسابقات مشت زنی ، سیر و سیاحت ها و حوادث بسیار ساده فیلم می گرفت اما برخلاف دیگران ، مدام به دنبال راه های تازه ای می گشت تا فیلم های خودش را از دیگران متمایز کند. او به مطالعه فیلم هایی که از اروپا می آمد پرداخت و در این بین به خصوص تحت تاثیر آثار فیلم ساز __فرانسوی__ ، ((ژرژ ملیس)) __( George Melies)__ قرار گرفت. __ملیس__ به جای آنکه مانند آمریکایی ها از صحنه های کوتاه و مجزای زندگی روزمره فیلم برداری کند ، به بیان ((داستان)) پرداخت و برای این کار از کنار هم قرار دادن صحنه های مختلف استفاده می کرد.
 ~W:85% ~cs:3 {picture=porter2.jpg width=200 height=300 align=LEFT width=50 }
__ادوین استنتن پورتر__ در __21 آوریل 1869__ در ایالت __پنسیلوانیا __به دنیا آمد.
پورتر مدتی به تحصیل مشغول شد ، اما مانند بسیاری از جوانان آن زمان ، به محض این که به سنی رسید که می توانست کار کند مدرسه را ترک کرد و حرفه هایی مانند خیاطی ، کارگری تاسیسات و... را تجربه کرد.
پورتر در __1893__ در نیروی دریایی ((آمریکا)) ثبت نام کرد و از آنجا که در رشته مکانیک استعداد و مهارت داشت ، افسر نیروی دریایی ، __برادلی آلن فیسک__ __( __ __Bradley Allen Fiske )__ ، که خود یک مخترع بود ، او را به عنوان دستیار خود به خدمت گرفت.
پورتر که از کلنجار رفتن با ماشین ها لذت می برد در 1896 ، پس از پایان خدمتش در نیروی دریایی ، نزد مخترع نامدار ، ((ادیسون)) __( Edison )__ ، رفت و در استودیوی او در __نیویورک__ به کار پرداخت. در این استودیو تصاویری برداشته می شد که قرار بود با ((ویتاسکوپ)) __( Vitascope )__ به نمایش در آید.
پورتر خیلی زود جزء اشخاص معدودی شد که می دانست چگونه با دوربین های دشوار و پیچیدۀ فیلم برداری آن زمان کار کند. در استودیوی ادیسون ، پورتر نه تنها از حقوق کافی برخوردار بود بلکه در آنجا امکان تجربه کردن ایده های نو را نیز داشت. و در واقع فرصتی برایش فراهم شد تا در این موج جدید جایی برای خود دست و پا کند.
همانند دیگر فیلم برداران دهه __1890__ پورتر نیز ، به سهم خود از صحنه های مسابقات مشت زنی ، سیر و سیاحت ها و حوادث بسیار ساده فیلم می گرفت اما برخلاف دیگران ، مدام به دنبال راه های تازه ای می گشت تا فیلم های خودش را از دیگران متمایز کند. او به مطالعه فیلم هایی که از اروپا می آمد پرداخت و در این بین به خصوص تحت تاثیر آثار فیلم ساز __فرانسوی__ ، ((ژرژ ملیس)) __( George Melies)__ قرار گرفت. __ملیس__ به جای آنکه مانند آمریکایی ها از صحنه های کوتاه و مجزای زندگی روزمره فیلم برداری کند ، به بیان ((داستان)) پرداخت و برای این کار از کنار هم قرار دادن صحنه های مختلف استفاده می کرد.
 

به زودی پورتر توانست در استودیوی ادیسون مسئولیت کلیه امور فیلم سازی از قبیل انتخاب موضوع ، ((فیلم برداری)) ، رهبری بازیگران و ((تدوین)) نسخه نهایی را به عهده بگیرد.
در ابتدا آثار پورتر ، بیشتر الهام گرفته از آثار دیگران بود اما به سرعت توانست قدرت تخیل خاص خود را بروز دهد و فیلم هایی در خور توجه و متفاوت بسازد. فیلم __جک و درخت لوبیا __ __ ( Jack And The Beanstalk )__ که در سال __1902__ ساخت الهام گرفته از فیلم های ملیس و اقتباسی از داستان محبوب بچه ها بود. پورتر فیلم __زندگی یک آتش نشان آمریکایی__ __ ( The Life Of An American Fireman )__ را نیز با الهام از فیلم مشهور __انگلیسی__ ، __به نام آتش__ __( 1902- Fire ) __، ساخته __جیمز ویلیامسون__ __( James Wiliamson)__ ساخت.
پورتر فیلم __زندگی یک آتش نشان آمریکایی__ را در سال __1902__ ساخت و در آن از تصاویر آرشیوی استفاده کرد که در استودیوی ادیسون یافته بود. این فیلم اولین فیلم داستانی سینمای آمریکا به شمار می آید که با زمانی حدود ده دقیقه از 7 صحنه تشکیل شده بود. به این ترتیب پورتر آغازگر فیلم های داستانی در آمریکا شد ، آن هم فیلم هایی که بر خلاف فیلم های داستانی ملیس که بیشتر جنبه تخیل ، هزل و شوخی داشتند از بعدی واقع گرایانه برخوردار بود. ابداعاتی که پورتر در این فیلم انجام داد نیز به نوبه خود درخور توجه بودند و در کل ، فیلم زندگی یک آتش نشان آمریکایی را به فیلمی موفق تبدل کردند.
پورتر که از نتایج فیلم جدیدش راضی بود ، مشتاقانه طرح های بلندپروازانه تری را در پیش گرفت. استودیوی ادیسون از او خواست که فیلمی بر اساس ((کلبه عمو تام)) __( Uncle __ __Tom's Cabin ) __بسازد. پورتر علاقه خاصی به این داستان نداشت و کار را بدون اشتیاق انجام داد. با این همه حاصل ، فیلم بدی از آب در نیامد و با زمانی حدود 25 دقیقه به عنوان طولانی ترین فیلمی که تا آن زمان در آمریکا ساخته شده بود شهرت بسیاری کسب کرد. بلافاصله بعد از اتمام کلبه عمو تام ، پورتر به سفارش __خطوط راه آهن د.ل.و__ __( Delaware Lackawanna & Western )__ یک فیلم تبلیغاتی ساخت.
~W:85% ~cs:3 {picture=trainrobbery.jpg width=170 height=240 align=LEFT width=50 }
در سال __1903__ پورترفیلم مهم ((سرقت بزرگ قطار)) __(The Great Train Robbery) __را در 14 صحنه و با زمانی نزدیک 17 دقیقه ساخت. داستان فیلم ساده و درباره گروهی از سوارکاران دزد بود که دست به سرقت از یک قطار می زنند و سرانجام با تلاش گروهی از مردم به دام می افتند و کشته می شوند. در این فیلم پورتر علاوه بر کارگردانی ، نوشتن ((فیلم نامه)) ، فیلم برداری و تدوین را نیز بر عهده داشت. سرقت بزرگ قطار با موفقیت بسیاری همراه بود و تا دو سال نمایش داده شد.
پورتر در فیلم های بعدی اش کماکان به ابداعات جدید(به ویژه در زمینه تدوین) پرداخت. در فیلم __محکوم سابق__ __( The EX-Convist )__ ، ((تدوین متضاد)) __( Contrast Editing )__ و در __بیمار دزدی__ __( The Kleptomania )__ ، ((تدوین موازی)) __(Parallel Editing __ __)__ را تجربه کرد و در هر دوی آنها به نوعی به طرح مسائل اجتماعی پرداخت.
در __1906__ پورتر فیلمی به نام __رویای دیوسیرتی که خوراک خرگوش خورده__ __( The Dream Of A Rarebit Fined )__ را ساخت و در آن از حقه های سینمایی نظیر خارج شدن کفش ها از اتاق ، ناپدید شدن اثاثیه و پرواز تخت خواب در آسمان استفاده کرد و به این ترتیب اولین آمریکایی بود که از این حقه ها استفاده می کرد.
پورتر در __1908__ استودیوی ادیسون را ترک کرد تا با استقلال بیشتری فیلم بسازد. او در سال __1911 __به کمپانی __فیمس پلیرز__ __( Famous Players )__ پیوست و به فیلم سازی ادامه داد.
در __1915__ پورتر آخرین فیلم مستقل خود را با نام ((شهر جاودانی)) __( The Eternal City __ __)__ ساخت و پس از آن در حالی که از کارگردانی خسته شده بود در سن 43 سالگی خود را بازنشسته کرد. در __1916__ به ریاست کمپانی __پرسیژن ماشین__ __(__ __Precision Machine )__ منصوب شد. در __1925__ مجددا بازنشسته شد ، اما بیشتر ثروتی را که اندوخته بود در __1929__ با سقوط سهام نیویورک از دست داد ، به همین خاطر در یک کمپانی وسایل برقی به عنوان مکانیک استخدام شد.
 

به زودی پورتر توانست در استودیوی ادیسون مسئولیت کلیه امور فیلم سازی از قبیل انتخاب موضوع ، ((فیلم برداری)) ، رهبری بازیگران و ((تدوین)) نسخه نهایی را به عهده بگیرد.
در ابتدا آثار پورتر ، بیشتر الهام گرفته از آثار دیگران بود اما به سرعت توانست قدرت تخیل خاص خود را بروز دهد و فیلم هایی در خور توجه و متفاوت بسازد. فیلم __جک و درخت لوبیا __ __ ( Jack And The Beanstalk )__ که در سال __1902__ ساخت الهام گرفته از فیلم های ملیس و اقتباسی از داستان محبوب بچه ها بود. پورتر فیلم __زندگی یک آتش نشان آمریکایی__ __ ( The Life Of An American Fireman )__ را نیز با الهام از فیلم مشهور __انگلیسی__ ، __به نام آتش__ __( 1902- Fire ) __، ساخته __جیمز ویلیامسون__ __( James Wiliamson)__ ساخت.
پورتر فیلم __زندگی یک آتش نشان آمریکایی__ را در سال __1902__ ساخت و در آن از تصاویر آرشیوی استفاده کرد که در استودیوی ادیسون یافته بود. این فیلم اولین فیلم داستانی سینمای آمریکا به شمار می آید که با زمانی حدود ده دقیقه از 7 صحنه تشکیل شده بود. به این ترتیب پورتر آغازگر فیلم های داستانی در آمریکا شد ، آن هم فیلم هایی که بر خلاف فیلم های داستانی ملیس که بیشتر جنبه تخیل ، هزل و شوخی داشتند از بعدی واقع گرایانه برخوردار بود. ابداعاتی که پورتر در این فیلم انجام داد نیز به نوبه خود درخور توجه بودند و در کل ، فیلم زندگی یک آتش نشان آمریکایی را به فیلمی موفق تبدل کردند.
پورتر که از نتایج فیلم جدیدش راضی بود ، مشتاقانه طرح های بلندپروازانه تری را در پیش گرفت. استودیوی ادیسون از او خواست که فیلمی بر اساس ((کلبه عمو تام)) __( Uncle __ __Tom's Cabin ) __بسازد. پورتر علاقه خاصی به این داستان نداشت و کار را بدون اشتیاق انجام داد. با این همه حاصل ، فیلم بدی از آب در نیامد و با زمانی حدود 25 دقیقه به عنوان طولانی ترین فیلمی که تا آن زمان در آمریکا ساخته شده بود شهرت بسیاری کسب کرد. بلافاصله بعد از اتمام کلبه عمو تام ، پورتر به سفارش __خطوط راه آهن د.ل.و__ __( Delaware Lackawanna & Western )__ یک فیلم تبلیغاتی ساخت.
~W:85% ~cs:3 {picture=trainrobbery.jpg width=170 height=240 align=LEFT width=50 }
در سال __1903__ پورترفیلم مهم ((سرقت بزرگ قطار)) __(The Great Train Robbery) __را در 14 صحنه و با زمانی نزدیک 17 دقیقه ساخت. داستان فیلم ساده و درباره گروهی از سوارکاران دزد بود که دست به سرقت از یک قطار می زنند و سرانجام با تلاش گروهی از مردم به دام می افتند و کشته می شوند. در این فیلم پورتر علاوه بر کارگردانی ، نوشتن ((فیلم نامه)) ، فیلم برداری و تدوین را نیز بر عهده داشت. سرقت بزرگ قطار با موفقیت بسیاری همراه بود و تا دو سال نمایش داده شد.
پورتر در فیلم های بعدی اش کماکان به ابداعات جدید(به ویژه در زمینه تدوین) پرداخت. در فیلم __محکوم سابق__ __( The EX-Convist )__ ، ((تدوین متضاد)) __( Contrast Editing )__ و در __بیمار دزدی__ __( The Kleptomania )__ ، ((تدوین موازی)) __(Parallel Editing __ __)__ را تجربه کرد و در هر دوی آنها به نوعی به طرح مسائل اجتماعی پرداخت.
در __1906__ پورتر فیلمی به نام __رویای دیوسیرتی که خوراک خرگوش خورده__ __( The Dream Of A Rarebit Fined )__ را ساخت و در آن از حقه های سینمایی نظیر خارج شدن کفش ها از اتاق ، ناپدید شدن اثاثیه و پرواز تخت خواب در آسمان استفاده کرد و به این ترتیب اولین آمریکایی بود که از این حقه ها استفاده می کرد.
پورتر در __1908__ استودیوی ادیسون را ترک کرد تا با استقلال بیشتری فیلم بسازد. او در سال __1911 __به کمپانی __فیمس پلیرز__ __( Famous Players )__ پیوست و به فیلم سازی ادامه داد.
در __1915__ پورتر آخرین فیلم مستقل خود را با نام ((شهر جاودانی)) __( The Eternal City __ __)__ ساخت و پس از آن در حالی که از کارگردانی خسته شده بود در سن 43 سالگی خود را بازنشسته کرد. در __1916__ به ریاست کمپانی __پرسیژن ماشین__ __(__ __Precision Machine )__ منصوب شد. در __1925__ مجددا بازنشسته شد ، اما بیشتر ثروتی را که اندوخته بود در __1929__ با سقوط سهام نیویورک از دست داد ، به همین خاطر در یک کمپانی وسایل برقی به عنوان مکانیک استخدام شد.
 
 
 ادوین .اس.پورتر سرانجام در __30 آوریل 1941__ در __نیویورک__ درگذشت ، در حالی که کسی نام او را به یاد نداشت. ادوین .اس.پورتر سرانجام در __30 آوریل 1941__ در __نیویورک__ درگذشت ، در حالی که کسی نام او را به یاد نداشت.
 
 
 @#20:~~brown:__فیلم های برگزیده __~~#@ @#20:~~brown:__فیلم های برگزیده __~~#@
 
 
 ~~brown:__•__ ~~__ تدی وحشتناک ، آقا خرس قهوه ای ( 1901 – Terrible Teddy The Grizzly King ) __ ~~brown:__•__ ~~__ تدی وحشتناک ، آقا خرس قهوه ای ( 1901 – Terrible Teddy The Grizzly King ) __
 ~~brown:__•__~~ __جک و درخت لوبیا ( 1902 – Jack And The Beanstalk )__ ~~brown:__•__~~ __جک و درخت لوبیا ( 1902 – Jack And The Beanstalk )__
 ~~brown:__•__~~ __زندگی یک آتش نشان آمریکایی ( 1902 – The Life Of An American Fireman )__ ~~brown:__•__~~ __زندگی یک آتش نشان آمریکایی ( 1902 – The Life Of An American Fireman )__
 ~~brown:__•__~~ __کلبه عمو تام ( 1903 – Uncle Tom's Cabin )__ ~~brown:__•__~~ __کلبه عمو تام ( 1903 – Uncle Tom's Cabin )__
 ~~brown:__•__~~ __سرقت بزرگ قطار ( 1903 – The Great Train Robbery )__ ~~brown:__•__~~ __سرقت بزرگ قطار ( 1903 – The Great Train Robbery )__
 ~~brown:__•__~~ __محکوم سابق (1904 - The EX-Convict )__ ~~brown:__•__~~ __محکوم سابق (1904 - The EX-Convict )__
 ~~brown:__•__ ~~__بیمار دزدی ( 1905 - The Kleptomania )__ ~~brown:__•__ ~~__بیمار دزدی ( 1905 - The Kleptomania )__
 ~~brown:__•__~~ __رویای دیو سیرتی که خوراک خرگوش خورده ( 1906 - The Dream Of A Rarebit Fined )__ ~~brown:__•__~~ __رویای دیو سیرتی که خوراک خرگوش خورده ( 1906 - The Dream Of A Rarebit Fined )__
 ~~brown:__•__~~ __تس دیار طوفان ها ( 1914- Tess Of The Storm Country )__ ~~brown:__•__~~ __تس دیار طوفان ها ( 1914- Tess Of The Storm Country )__
 ~~brown:__•__~~ __قلب های حیران ( 1915 – Hearts Adrift )__ ~~brown:__•__~~ __قلب های حیران ( 1915 – Hearts Adrift )__
 ~~brown:__•__~~ __شهر جاودانی ( 1915 - The Eternal City)__ ~~brown:__•__~~ __شهر جاودانی ( 1915 - The Eternal City)__
 
 
 
 
 
 
 @#20:~~brown:__همچنین ببینید:__~~#@ @#20:~~brown:__همچنین ببینید:__~~#@
 
 
 * ((پیشگامان سینمای آمریکا)) * ((پیشگامان سینمای آمریکا))
 * ((فیلم های نخستین)) * ((فیلم های نخستین))
   
 {FANCYTABLE} {FANCYTABLE}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [07:40 ]   16   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [07:39 ]   15   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 22 اسفند 1384 [22:37 ]   14   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 22 اسفند 1384 [22:34 ]   13   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 30 بهمن 1384 [21:17 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 30 بهمن 1384 [21:10 ]   11   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 30 بهمن 1384 [20:40 ]   10   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 09 بهمن 1384 [06:52 ]   9   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 09 بهمن 1384 [06:42 ]   8   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 09 بهمن 1384 [06:35 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 17 دی 1384 [07:25 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 17 دی 1384 [07:24 ]   5   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 17 دی 1384 [07:24 ]   4   مهناز نظری      v  c  d  s 
 جمعه 02 دی 1384 [22:27 ]   3   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 آذر 1384 [22:25 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 آذر 1384 [22:10 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..