تاریخچه ی:
اختلال در زبان آموزی
تفاوت با نگارش: 3
| + | {DYNAMICMENU()} |
| + | __واژهنامه__ |
| + | *((واژگان روانشناسی رشد)) |
| + | *((واژگان روانشناسی کودک)) |
| + | *((واژگان روانشناسی سالمندی)) |
| + | __مقالات مرتبط__ |
| + | *((اختلالات روانی)) |
| + | *((با کودک بدرفتار چه کنیم؟)) |
| + | *((بهداشت روانی)) |
| + | *((تاثیر بازی در رشد انسان)) |
| + | *((تفاوتهای فردی)) |
| + | *((عشق و علاقه)) |
| + | *((عوامل موثر در بازی)) |
| + | *((مدیریت پرخاشگری)) |
| + | *((چگونه با فرزندان مشورت کنیم؟)) |
| + | __کتابهای مرتبط__ |
| + | *((کتابهای روانشناسی رشد)) |
| + | __[http://217.218.177.31/mavara/mavara-view_forum.php?forumId=45|انجمن روانشناسی]__ |
| + | __سایتهای مرتبط__ |
| + | *سایتهای داخلی |
| + | **[http://www.iranpa.org/|اانجمن روانشناسی ایران] |
| + | **[http://angosht.com/ravan.htm|تستهای روانشناسی] |
| + | **[http://iranpa.org/Page.asp?T_Pages=63|تازههای کتابهای روانشناسی ایران] |
| + | **[http://www.iranpa.org/|انجمن مشاوره ایران] |
| + | **[http://www.tehranpi.org/|انستیتو روانپزشکی تهران] |
| + | **[http://www.pcoiran.com/|سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران] |
| + | **[http://www.ircounseling.org/mainPage.aspx|انجمن مشاوره ایران] |
| + | **[http://www.iranianasp.org/|انجمن روانشناسی اجتماعی ایران] |
| + | **[http://www.riec.ac.ir/main.htm|پژوهشکده کودکان استثنایی] |
| + | *سایتهای خارجی |
| + | **[http://www.incops.de/|آشنایی با روانشناسی شناختی] |
| + | **[http://www.bbpp.de/inhaltrecht.htm|مرکزی برای اطلاعات گسترده در رابطه با روانشناسی] |
| + | **[http://userpage.fu-berlin.de/~health/world14.htm|اطلاعات پیرامون خودمدیریت] |
| + | **[http://www.psychotherapie.com/|سایتی بسیار جالب و پراطلاعات در زمینههای مختلف روانشناسی] |
| + | **[www.academyofct.org|آکادمی شناخت درمانی] |
| + | **[http://www.psychologyinfo.com/|اطلاعات روانشناسی] |
| + | **[http://psychcentral.com/|مرکز روانشناسی] |
| + | **[http://www.psychology.net/|شبکه روانشناسی] |
| + | **[http://www.spsp.org/|روانشناسی اجتماعی و شخصیت] |
| + | **[http://www.socialpsychology.org/|شبکه روانشناسی اجتماعی] |
| + | **[http://www.tregistry.com/|مشاوره آموزشی مدیریت] |
| + | **[http://www.unitar.org/|موسسه سازمان ملل برای تحقیقات و آموزش] |
| + | **[http://www.ed.uiuc.edu/eps/educetionaltheory/|نظریه های آموزشی] |
| + | **[http://en.wikipedia.org/wiki/Psychology|روانشناسی (ویکی پدیا)] |
| + | __گالری تصویر__ |
| + | *[http://217.218.177.31/mavara/mavara-browse_gallery.php?galleryId=39|گالری علوم] |
| + | **[http://217.218.177.31/mavara/mavara-browse_gallery.php?galleryId=28|گالری علوم اجتماعی] |
| + | body= |
| + | |~| |
| + | {DYNAMICMENU} |
| ::~~navy:__اختلال در زبان آموزی Aphasia__~~:: | | ::~~navy:__اختلال در زبان آموزی Aphasia__~~:: |
| !نگاه اجمالی | | !نگاه اجمالی |
| کودکان مبتلا به ''آفازی Aphasia'' عمدتا دچار اختلال شدیدی در یادآوری ، باز شناسی و استفاده از علائم یادگیری میباشند. از آنجایی که در غالب موارد ، انسان در یادگیری مطالب و مفاهیم با سمبلها (((علائم یادگیری))) سروکار دارد، آفازی را میتوان اختلال در ((رفتار|رفتار سمبولیک)) تلقی نمود. گاه این اختلال در پدیدههای سمبولیک خارجی ظاهر میشود، مثل صحبت کردن ، خواندن و نوشتن. همچنین آفازی ممکن است، هم نسبت به سمبلهای کلامی و هم غیر کلامی ظاهر شود، مانند نشناختن رنگ چراغهای راهنمایی که یک نوع آفازی غیر کلامی است و در عین حال ، با یادگیری ارتباط دارد. از جمله انواع مهم آفازیها میتوان از اختلال در درک و پاسخ متناسب به سمبلهای شنوایی و اختلال در درک و فهم سمبلهای بینایی نام برد. | | کودکان مبتلا به ''آفازی Aphasia'' عمدتا دچار اختلال شدیدی در یادآوری ، باز شناسی و استفاده از علائم یادگیری میباشند. از آنجایی که در غالب موارد ، انسان در یادگیری مطالب و مفاهیم با سمبلها (((علائم یادگیری))) سروکار دارد، آفازی را میتوان اختلال در ((رفتار|رفتار سمبولیک)) تلقی نمود. گاه این اختلال در پدیدههای سمبولیک خارجی ظاهر میشود، مثل صحبت کردن ، خواندن و نوشتن. همچنین آفازی ممکن است، هم نسبت به سمبلهای کلامی و هم غیر کلامی ظاهر شود، مانند نشناختن رنگ چراغهای راهنمایی که یک نوع آفازی غیر کلامی است و در عین حال ، با یادگیری ارتباط دارد. از جمله انواع مهم آفازیها میتوان از اختلال در درک و پاسخ متناسب به سمبلهای شنوایی و اختلال در درک و فهم سمبلهای بینایی نام برد. |
| !تشخیص و شناسایی دانش آموزان ناتوان در یادگیری | | !تشخیص و شناسایی دانش آموزان ناتوان در یادگیری |
- | امروزه مطالعات مختلف نشان میدهد که حداقل 3 تا 10 درصد کودکان در سنین مدرسه به نحوی دچار اختلال در امر یادگیری هستند. بنابراین اولیای مدرسه ، به ویژه معلمان دوره ابتدایی بیش از دیگران نسبت به پدیده اختلالات یادگیری باید آشنایی داشته و قادر به شناسایی این قبیل کودکان در کلاس خود باشند. |
+ | امروزه مطالعات مختلف نشان میدهد که حداقل 3 تا 10 درصد کودکان در سنین مدرسه به نحوی دچار اختلال در امر یادگیری هستند. بنابراین اولیای مدرسه ، بویژه معلمان دوره ابتدایی بیش از دیگران نسبت به پدیده اختلالات یادگیری باید آشنایی داشته و قادر به شناسایی این قبیل کودکان در کلاس خود باشند. |
| این دانش آموزان حداقل با یک یا چند مورد از مشکلات زیر مواجه هستند:
| | این دانش آموزان حداقل با یک یا چند مورد از مشکلات زیر مواجه هستند:
|
| #((مشکلات ادراکی)) | | #((مشکلات ادراکی)) |
| #((مشکلات حرکتی)) | | #((مشکلات حرکتی)) |
| #مشکل در توجه | | #مشکل در توجه |
| #مشکلات مربوط به جهت یابی و ارتباط فضایی | | #مشکلات مربوط به جهت یابی و ارتباط فضایی |
| #((اختلالات گفتار|مشکلات گویایی)) | | #((اختلالات گفتار|مشکلات گویایی)) |
| #((مشکلات در حافظه)) | | #((مشکلات در حافظه)) |
| #نارسایی در تفکر ادراکی | | #نارسایی در تفکر ادراکی |
| #((مشکلات رفتاری)) | | #((مشکلات رفتاری)) |
| !ویژگیهای رفتاری عام و مشترک کودکان ناتوان در یادگیری | | !ویژگیهای رفتاری عام و مشترک کودکان ناتوان در یادگیری |
| !!ناکامیهای پیدرپی در یک یا چند موضوع | | !!ناکامیهای پیدرپی در یک یا چند موضوع |
| هر دانش آموز ممکن است گاهی با شکست مواجه شود، اما آنچه که در مورد کودکان ناتوان در یادگیری اتفاق میافتد، شکستها و ناکامیهای پیدرپی و ممتد آنها در یک یا چند موضوع درسی است و بعضا همین امر به رغم این که آنها از نظر هوشی در سطح متوسط یا بالاتر قرار دارند، موجب مردودی ایشان میشود. | | هر دانش آموز ممکن است گاهی با شکست مواجه شود، اما آنچه که در مورد کودکان ناتوان در یادگیری اتفاق میافتد، شکستها و ناکامیهای پیدرپی و ممتد آنها در یک یا چند موضوع درسی است و بعضا همین امر به رغم این که آنها از نظر هوشی در سطح متوسط یا بالاتر قرار دارند، موجب مردودی ایشان میشود. |
| !!فقر انگیزش | | !!فقر انگیزش |
| ناکامیهای مستمر دانش آموزان ناتوان در یادگیری و بعضا عکسالعمل ناخوشایند اولیای مدرسه و والدین موجب میشود که رغبت و انگیزه تحصیلی آنان ضعیف شده، احساس خود ارزشمندی و ((اعتماد به نفس)) ایشان کاهش یابد. در چنین شرایطی این دانش آموزان به تدریج نگرش منفی و بازدارنده به مدرسه پیدا میکنند و نه تنها با دقت و تلاش لازم تکالیف مدرسه را انجام نمیدهند، بلکه بعضا به طرق و زبانهای مختلف ناخوشنودی خود را از مدرسه ابراز میکنند. | | ناکامیهای مستمر دانش آموزان ناتوان در یادگیری و بعضا عکسالعمل ناخوشایند اولیای مدرسه و والدین موجب میشود که رغبت و انگیزه تحصیلی آنان ضعیف شده، احساس خود ارزشمندی و ((اعتماد به نفس)) ایشان کاهش یابد. در چنین شرایطی این دانش آموزان به تدریج نگرش منفی و بازدارنده به مدرسه پیدا میکنند و نه تنها با دقت و تلاش لازم تکالیف مدرسه را انجام نمیدهند، بلکه بعضا به طرق و زبانهای مختلف ناخوشنودی خود را از مدرسه ابراز میکنند. |
| !!فراوانی ناراحتیهای جسمانی و یا بیماریهای روان _ تنی | | !!فراوانی ناراحتیهای جسمانی و یا بیماریهای روان _ تنی |
| بسیاری از دانش آموزان که با مشکلات یادگیری موجه هستند، بیش از دیگر دانش آموزان به ناراحتیها و بیماریهای مختلف مانند عفونتهای گوش ، نارساییهای بینایی ، ((سرگیجه)) ، سر دردهای ممتد ، دل دردهای متناوب و غیره مبتلا میشوند. در بعضی از موارد بیماریهای جسمانی این دانش آموزان به دلایل ((فشار روانی|فشارهای روانی)) است. | | بسیاری از دانش آموزان که با مشکلات یادگیری موجه هستند، بیش از دیگر دانش آموزان به ناراحتیها و بیماریهای مختلف مانند عفونتهای گوش ، نارساییهای بینایی ، ((سرگیجه)) ، سر دردهای ممتد ، دل دردهای متناوب و غیره مبتلا میشوند. در بعضی از موارد بیماریهای جسمانی این دانش آموزان به دلایل ((فشار روانی|فشارهای روانی)) است. |
| !!مشکلات خانوادگی | | !!مشکلات خانوادگی |
| غالبا کودکان ناتوان در یادگیری متعلق به خانوادههایی هستند که در دوران رشد خود پیوندهای عاطفی لازم را با والدین خود نداشتهاند. به عبارت دیگر ، این کودکان ار نظر ارتباطات عاطفی _ روانی با پدر و مادرشان ، خاطرات و تجارب خوشایندی ندارد. اینان در بسیاری موارد و از سوی والدین مورد سرزنش ، تحقیر ، تهدید و احیانا تنبیه بدنی واقع شدهاند. | | غالبا کودکان ناتوان در یادگیری متعلق به خانوادههایی هستند که در دوران رشد خود پیوندهای عاطفی لازم را با والدین خود نداشتهاند. به عبارت دیگر ، این کودکان ار نظر ارتباطات عاطفی _ روانی با پدر و مادرشان ، خاطرات و تجارب خوشایندی ندارد. اینان در بسیاری موارد و از سوی والدین مورد سرزنش ، تحقیر ، تهدید و احیانا تنبیه بدنی واقع شدهاند. |
| !مباحث مرتبط با عنوان | | !مباحث مرتبط با عنوان |
| *((استرس)) | | *((استرس)) |
| *((اختلالات روانی)) | | *((اختلالات روانی)) |
| *((اختلالات گفتار)) | | *((اختلالات گفتار)) |
| *((علائم یادگیری)) | | *((علائم یادگیری)) |
| *((لکنت زبان)) | | *((لکنت زبان)) |
| *((مشکلات ادراکی)) | | *((مشکلات ادراکی)) |
| *((مشکلات حرکتی)) | | *((مشکلات حرکتی)) |
| *((مشکلات در حافظه)) | | *((مشکلات در حافظه)) |
| *((مشکلات رفتاری)) | | *((مشکلات رفتاری)) |
| *((مشکلات گویایی)) | | *((مشکلات گویایی)) |
| *((یادگیری)) | | *((یادگیری)) |