منو
 کاربر Online
376 کاربر online
تاریخچه ی: ابراهیم حاتمی کیا

تفاوت با نگارش: 3

Lines: 1-71Lines: 1-42
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
  ~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%  ~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
 
~|~
 
~|~
 ~~brown:__@#25:ابراهیم حاتمی کیا#@__~~ ~~brown:__@#25:ابراهیم حاتمی کیا#@__~~
-~W:85% ~cs:3 {picture=hatamikia2.gif width=125 height=137 align=LEFT width=50 } >

>__ابراهیم حاتمی کیا__ در سال __1340__ در یک خانواده مذهبی با اصالت آذربایجانی ، در __تهران__ متولد شد. باورها و اعتقادات مذهبی خانواده مانع از تماشای تلویزیون و راهیابی وی به سینما می شد و همین کمبود ، عطش وی را تشدید ساخت. آزادی دوران جوانی و مصادف شدن با انقلاب اسلامی دو عاملی بود که او را به سوی سینما سوق داد.او فعالیت های سینمایی اش را از سال __1359__ با نوشتن فیلم نامه و کارگردانی فیلم های کوتاه در فضای جبهه و جنگ آغاز کرد. او که به خوبی ارزش های بیانی این رسانه تصویری و قابلیت های آن در انتقال صریح و در عین حال عمیق احساسات را دریافته بود در پی آن برآمد که همه آنچه را که از ناجوان مردی این جنگ تحمیلی و قهرمانی ها و تلاش های مردان شجاع ایرانی در میدان جنگ دیده بود با این زبان بیان کند. حاتمی کیا با تجربه ای که در ساخت چند فیلم مستند در جنگ کسب کرده بود و استعدادی و تیز بینی که از آن برخوردار بود شرایط را برای فیلم سازی خود فراهم کرد.
>

>حاتمی کیا در سال __1364 __نخستین فیلم بلند خود را به نام ((هویت)) ساخت. او این فیلم را برای شبکه دوم سیما ساخت. __هویت__ به مسائل اجتماعی روز آن زمان و جریانات پر تب و تاب سیاسی سال های اولیه انقلاب می پرداخت و می کوشید تصویری واقع گرایانه از گرایشات سیاسی آن دوران پر آشوب ارائه دهد. اما برخی این فیلم را یک سو نگر و جانب دارانه تلقی کردند و این فیلم را نپسندیدند. با این وجود هویت فیلمی بود که نشان از ظهور فیلم سازی با افکار نو و دیدگاهی اجتماعی می داد.
>

>حاتمی کیا در دومین تجربه سینمایی خود فیلم ((دیده بان)) __( 1367)__ را ساخت. __دیده بان__ یکی از فیلم های خوب جنگی ایران است. با وجود اینکه به نظر می رسد این فیلم ، فیلم تجربه گرایانه ای بود اما نشان می داد که حاتمی کیا احاطه بیشتری بر عناصر و دست افزار های سینمایی پیدا کرده. تجارب حاتمی کیا در این فیلم ارزشمند بودند و او را برای خلق آثار بعدی اش که همگی بر گرفته از جنگ و تبعات آن بودند یاری دادند.
>

>~W:85% ~cs:3 {picture=mohajer.jpg width=155 height=133 align=RIGHT width=50 } >
>فیلم بعدی حاتمی کیا ، ((مهاجر)) __( 1368) __، یکی از بهترین ، شاخص ترین و مهم ترین دستاورد سینمای جنگی ایران است. __مهاجر__ چه از جهت ساختار تکنیکی و چه از نقطه نظر ارزش های مظمونی بسیار پخته تر است و بیش از آنکه تجربه سوم یک فیلم ساز جوان به نظر بیاید ، اثر یک فیلم ساز کهنه کار را نشان می دهد.
>

>در ((وصل نیکان)) __(1370) __، حاتمی کیا سعی کرد که احساسات حاکم بر فضای جبهه و جنگ را به زندگی روزمره در شهر منتقل کند. فیلم با آنکه برخی از نشانه های سینمای حاتمی کیا را با خود دارد اما چندان موفق نیست.
>

>~W:85% ~cs:3 {picture=karkhe.jpg width=200 height=145 align=LEFT width=50 } >
>اغلب علاقه مندان به سینما و منتقدان ((از کرخه تا راین)) __(1371)__ را بهترین فیلم حاتمی کیا می دانند. فیلمی که به زیبایی به تبعات جنگ از زوایای مختلف می پردازد. فیلمی به شدت احساسی که در عین حال دیدی کاملا واقع بینانه دارد و همین واقع بینی بار دراماتیک آن را بیشتر می کند. __از کرخه تا راین __ تماشاگرش را به تفکر می طلبد تا کمی درباره ارزش ها و سرنوشت این چند نفری که از بی عدالتی جنگ درد می کشند بیندیشد. از کرخه تا راین همچنین از بازی های خوب هنرپیشگان خود به خصوص ((علی دهکردی)) که بی شک بهترین بازی اش را ارائه داده برخوردار است.
>

>فیلم بعدی حاتمی کیا ، ((خاکستر سبز)) __(1372)__ ، نه تنها در میان آثار حاتمی کیا بلکه در آثار سینمای جدید ایران تجربه ای متفاوت است. __خاکستر سبز__ ماجرای عشقی دو ملیتی را در میان فضای جنگ زده کشور ((بوسنی)) بین یک خبرنگار ایرانی و یک دختر بوسنیایی روایت می کرد. این فیلم نیز مانند از کرخه تا راین بار احساسی زیادی داشت. در واقع حاتمی کیا از فیلم از کرخه تا راین به بعد که صرفا به تبعات جنگ و مسائل اجتماعی آن می پردازد این بار احساسی را حفظ می کند.
>

>حاتمی کیا بعد از دو سال دو فیلم ((بوی پیراهن یوسف)) و ((برج مینو)) را ساخت. __بوی پیراهن یوسف__ درباره انتظار خود خواسته یک پدر بود که سرانجام مزد این انتظار را می گیرد و پسرش را زنده می یابد. بوی پیراهن یوسف به دلیل کشدار شدن قصه و تداخل موضوعی ضرباهنگ کندی دارد. __برج مینو__ هم به نوعی فیلمی شخصی درباره ماجرای شخصی سربازی از جنگ برگشته بود که همسرش را نیز با ماجرایش همراه می کند.
>

>~W:85% ~cs:3 {picture=ebrahim2.jpg width=210 height=170 align=LEFT width=50 } >
>در سال __1376 __حاتمی کیا ، فیلم ((آژانس شیشه ای)) را می سازد ، فیلمی که بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.__ آژانس شیشه ای__ فیلمی به شدت انتقادی بود درباره فضای پس از جنگ ، فضایی که بسیاری از حقایق را فراموش کرده. عمده صحنه های فیلم آژانس شیشه ای در یک فضای بسته آژانس هواپیمایی می گذرد ، با این وجود بازی های خوب هنرپیشه ها به ویژه ((پرویز پرستویی)) که این فیلم آغاز همکاری دنباله دار او با حاتمکی کیا بود ، دیالوگ های زیبا و ماندگار ، مضمون فیلم و پرهیز از جانب داری های احساسی نه تنها آن را کسل کننده و کشدار نساخته بلکه تماشایی ، قابل توجه و تفکر برانگیز ساخته.
>

>پروژه بعدی حاتمی کیا ، ((روبان قرمز)) ، با وجود آنکه برخوردار از همان مضامین و مفاهیم فیلم های حاتمی کیاست ولی تجربه ای متفاوت به نظر می رسد. این فیلم واکنش های متفاوتی را چه از سوی تماشاگران و چه از سوی منتقدان برانگیخت. در سال __1379 __، حاتمی کیا ((موج مرده)) را ساخت. __موج مرده __درباره تقابل دو نسل است ، پدری از نسل جنگ و پسرش از نسل کاملا متفاوت بعد از جنگ. موج مرده توقیف شد و پخش آن به تعویق افتاد و هنگامی که به اکران عمومی درآمد چندان استقبال نشد. البته موج مرده نسبت به آثار قبلی حاتمی کیا از ارزش کمتری برخوردار است. همچنین حاتمی کیا در سال __1379__ ساخت سریال ((خاک سرخ)) را برای شبکه اول سیما آغاز کرد که در سال __1381__ به پایان رسید. این سریال به ویژه در فیلم نامه مشکلات زیادی داشت و چند بار بازنویسی هم آنها را برطرف نکرد و حاتمی کیا با مسائلی که در هنگام ساخت خاک سرخ با آنها مواجه شد نتوانست سریال موفقی ارائه دهد.
>

>در سال __1380__ حاتمی کیا فیلم ((ارتفاع پست)) را ساخت. فیلمی که از نظر ماجرا در سینمای ایران کاملا جدید بود. گروگان گیری در اثر مشکلات اقتصادی و اجتماعی تحمیلی از سوی جامعه مضمونی بود که ارتفاع پست را در جشنواره فیلم فجر سال 81 به فیلم برتر تماشاگران جشنواره بدل کرد. ((حمید فرخ نژاد)) استعداد تازه کشف شده بازیگری در این فیلم بازی خوب و به یاد ماندنی از خود ارائه داد. بخش عمده ارتفاع پست در محدوده کوچک و کاملا بسته یک هواپیما می گذرد اما حاتمی کیا به خوبی محدودیت های فیلم سازی در این فضاها را پشت سر گذاشت. ارتفاع پست آخرین فیلم از حاتمی کیاست که به اکران عمومی در آمده.
>

>فیلم بعدی حاتمی کیا ، ((به رنگ ارغوان)) __(1383) __نام دارد که اجازه نمایش نیافت و از جشنواره سال 1383 هم بازماند. آخرین فیلم حاتمی کیا ، به نام پدر (1384) است که در دوره بیست و چهارم جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و واکنش های متفاوتی را در بر داشت.
>

>حاتمی کیا در حال حاضر یکی از مهم ترین فیلم سازان ایران است که وابستگی خاصی به هشت سال دفاع مقدس دارد. او که اکنون در سن چهل و پنج سالگی به سر می برد بی شک در آینده هم یکی از تاثیرگزار ترین فیلم سازان کشورمان خواهد بود.


+~W:85% ~cs:3 {picture=hatamikia2.gif width=100 height=13 align=LEFT width=50 }
__ابراهیم حاتمی کیا__ در سال __1340__ در یک خانواده مذهبی با اصالت آذربایجانی ، در __تهران__ متولد شد. باورها و اعتقادات مذهبی خانواده مانع از تماشای تلویزیون و راهیابی وی به سینما می شد و همین کمبود ، عطش وی را تشدید ساخت. آزادی دوران جوانی و مصادف شدن با انقلاب اسلامی دو عاملی بود که او را به سوی سینما سوق داد.او فعالیت های سینمایی اش را از سال __1359__ با نوشتن فیلم نامه و کارگردانی فیلم های کوتاه در فضای جبهه و جنگ آغاز کرد. او که به خوبی ارزش های بیانی این رسانه تصویری و قابلیت های آن در انتقال صریح و در عین حال عمیق احساسات را دریافته بود در پی آن برآمد که همه آنچه را که از ناجوان مردی این جنگ تحمیلی و قهرمانی ها و تلاش های مردان شجاع ایرانی در میدان جنگ دیده بود با این زبان بیان کند. حاتمی کیا با تجربه ای که در ساخت چند فیلم مستند در جنگ کسب کرده بود و استعدادی و تیز بینی که از آن برخوردار بود شرایط را برای فیلم سازی خود فراهم کرد.

حاتمی کیا در سال __1364 __نخستین فیلم بلند خود را به نام ((هویت)) ساخت. او این فیلم را برای شبکه دوم سیما ساخت. __هویت__ به مسائل اجتماعی روز آن زمان و جریانات پر تب و تاب سیاسی سال های اولیه انقلاب می پرداخت و می کوشید تصویری واقع گرایانه از گرایشات سیاسی آن دوران پر آشوب ارائه دهد. اما برخی این فیلم را یک سو نگر و جانب دارانه تلقی کردند و این فیلم را نپسندیدند. با این وجود هویت فیلمی بود که نشان از ظهور فیلم سازی با افکار نو و دیدگاهی اجتماعی می داد.

حاتمی کیا در دومین تجربه سینمایی خود فیلم ((دیده بان)) __( 1367)__ را ساخت. __دیده بان__ یکی از فیلم های خوب جنگی ایران است. با وجود اینکه به نظر می رسد این فیلم ، فیلم تجربه گرایانه ای بود اما نشان می داد که حاتمی کیا احاطه بیشتری بر عناصر و دست افزار های سینمایی پیدا کرده. تجارب حاتمی کیا در این فیلم ارزشمند بودند و او را برای خلق آثار بعدی اش که همگی بر گرفته از جنگ و تبعات آن بودند یاری دادند.

~W:85% ~cs:3 {picture=mohajer.jpg width=140 height=100 align=RIGHT width=50 }
فیلم بعدی حاتمی کیا ، ((مهاجر)) __( 1368) __، یکی از بهترین ، شاخص ترین و مهم ترین دستاورد سینمای جنگی ایران است. __مهاجر__ چه از جهت ساختار تکنیکی و چه از نقطه نظر ارزش های مظمونی بسیار پخته تر است و بیش از آنکه تجربه سوم یک فیلم ساز جوان به نظر بیاید ، اثر یک فیلم ساز کهنه کار را نشان می دهد.

در ((وصل نیکان)) __(1370) __، حاتمی کیا سعی کرد که احساسات حاکم بر فضای جبهه و جنگ را به زندگی روزمره در شهر منتقل کند. فیلم با آنکه برخی از نشانه های سینمای حاتمی کیا را با خود دارد اما چندان موفق نیست.

~W:85% ~cs:3 {picture=karkhe.jpg width=200 height=145 align=LEFT width=50 }
اغلب علاقه مندان به سینما و منتقدان ((از کرخه تا راین)) __(1371)__ را بهترین فیلم حاتمی کیا می دانند. فیلمی که به زیبایی به تبعات جنگ از زوایای مختلف می پردازد. فیلمی به شدت احساسی که در عین حال دیدی کاملا واقع بینانه دارد و همین واقع بینی بار دراماتیک آن را بیشتر می کند. __از کرخه تا راین __ تماشاگرش را به تفکر می طلبد تا کمی درباره ارزش ها و سرنوشت این چند نفری که از بی عدالتی جنگ درد می کشند بیندیشد. از کرخه تا راین همچنین از بازی های خوب هنرپیشگان خود به خصوص ((علی دهکردی)) که بی شک بهترین بازی اش را ارائه داده برخوردار است.

فیلم بعدی حاتمی کیا ، ((خاکستر سبز)) __(1372)__ ، نه تنها در میان آثار حاتمی کیا بلکه در آثار سینمای جدید ایران تجربه ای متفاوت است. __خاکستر سبز__ ماجرای عشقی دو ملیتی را در میان فضای جنگ زده کشور __بوسنی__ بین یک خبرنگار ایرانی و یک دختر بوسنیایی روایت می کرد. این فیلم نیز مانند از کرخه تا راین بار احساسی زیادی داشت. در واقع حاتمی کیا از فیلم از کرخه تا راین به بعد که صرفا به تبعات جنگ و مسائل اجتماعی آن می پردازد این بار احساسی را حفظ می کند.

حاتمی کیا بعد از دو سال دو فیلم ((بوی پیراهن یوسف)) و ((برج مینو)) را ساخت. __بوی پیراهن یوسف__ درباره انتظار خود خواسته یک پدر بود که سرانجام مزد این انتظار را می گیرد و پسرش را زنده می یابد. بوی پیراهن یوسف به دلیل کشدار شدن قصه و تداخل موضوعی ضرباهنگ کندی دارد. __برج مینو__ هم به نوعی فیلمی شخصی درباره ماجرای شخصی سربازی از جنگ برگشته بود که همسرش را نیز با ماجرایش همراه می کند.

~W:85% ~cs:3 {picture=ebrahim2.jpg width=205 height=150 align=LEFT width=50 }
در سال __1376 __حاتمی کیا ، فیلم ((آژانس شیشه ای)) را می سازد ، فیلمی که بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.__ آژانس شیشه ای__ فیلمی به شدت انتقادی بود درباره فضای پس از جنگ ، فضایی که بسیاری از حقایق را فراموش کرده. عمده صحنه های فیلم آژانس شیشه ای در یک فضای بسته آژانس هواپیمایی می گذرد ، با این وجود بازی های خوب هنرپیشه ها به ویژه ((پرویز پرستویی)) که این فیلم آغاز همکاری دنباله دار او با حاتمکی کیا بود ، دیالوگ های زیبا و ماندگار ، مضمون فیلم و پرهیز از جانب داری های احساسی نه تنها آن را کسل کننده و کشدار نساخته بلکه تماشایی ، قابل توجه و تفکر برانگیز ساخته.

پروژه بعدی حاتمی کیا ، ((روبان قرمز)) ، با وجود آنکه برخوردار از همان مضامین و مفاهیم فیلم های حاتمی کیاست ولی تجربه ای متفاوت به نظر می رسد. این فیلم واکنش های متفاوتی را چه از سوی تماشاگران و چه از سوی منتقدان برانگیخت. در سال __1379 __، حاتمی کیا ((موج مرده)) را ساخت. __موج مرده __درباره تقابل دو نسل است ، پدری از نسل جنگ و پسرش از نسل کاملا متفاوت بعد از جنگ. موج مرده توقیف شد و پخش آن به تعویق افتاد و هنگامی که به اکران عمومی درآمد چندان استقبال نشد. البته موج مرده نسبت به آثار قبلی حاتمی کیا از ارزش کمتری برخوردار است. همچنین حاتمی کیا در سال __1379__ ساخت سریال ((خاک سرخ)) را برای شبکه اول سیما آغاز کرد که در سال __1381__ به پایان رسید. این سریال به ویژه در فیلم نامه مشکلات زیادی داشت و چند بار بازنویسی هم آنها را برطرف نکرد و حاتمی کیا با مسائلی که در هنگام ساخت خاک سرخ با آنها مواجه شد نتوانست سریال موفقی ارائه دهد.

در سال __1380__ حاتمی کیا فیلم ((ارتفاع پست)) را ساخت. فیلمی که از نظر ماجرا در سینمای ایران کاملا جدید بود. گروگان گیری در اثر مشکلات اقتصادی و اجتماعی تحمیلی از سوی جامعه مضمونی بود که ارتفاع پست را در جشنواره فیلم فجر سال 81 به فیلم برتر تماشاگران جشنواره بدل کرد. ((حمید فرخ نژاد)) استعداد تازه کشف شده بازیگری در این فیلم بازی خوب و به یاد ماندنی از خود ارائه داد. بخش عمده ارتفاع پست در محدوده کوچک و کاملا بسته یک هواپیما می گذرد اما حاتمی کیا به خوبی محدودیت های فیلم سازی در این فضاها را پشت سر گذاشت. ارتفاع پست آخرین فیلم از حاتمی کیاست که به اکران عمومی در آمده.

فیلم بعدی حاتمی کیا ، ((به رنگ ارغوان)) __(1383) __نام دارد که اجازه نمایش نیافت و از جشنواره سال 1383 هم بازماند. آخرین فیلم حاتمی کیا ، به نام پدر (1384) است که در دوره بیست و چهارم جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و واکنش های متفاوتی را در بر داشت.

حاتمی کیا در حال حاضر یکی از مهم ترین فیلم سازان ایران است که وابستگی خاصی به هشت سال دفاع مقدس دارد. او که اکنون در سن چهل و پنج سالگی به سر می برد بی شک در آینده هم یکی از تاثیرگزار ترین فیلم سازان کشورمان خواهد بود.


   
 ~~brown:@#20:گزیده فیلم شناسی ابراهیم حاتمی کیا ( در مقام فیلم ساز )#@~~

 ~~brown:@#20:گزیده فیلم شناسی ابراهیم حاتمی کیا ( در مقام فیلم ساز )#@~~

 ~~brown:__•__~~ ((هویت)) __( 1364)__ ~~brown:__•__~~ ((هویت)) __( 1364)__
 ~~brown:__•__~~ ((دیده بان)) __( 1367)__  ~~brown:__•__~~ ((دیده بان)) __( 1367)__
 ~~brown:__•__~~ ((مهاجر)) __( 1368)__  ~~brown:__•__~~ ((مهاجر)) __( 1368)__
 ~~brown:__•__~~ ((وصل نیکان)) __( 1370)__ ~~brown:__•__~~ ((وصل نیکان)) __( 1370)__
 ~~brown:__•__~~ ((از کرخه تا راین)) __(1371) __ ~~brown:__•__~~ ((از کرخه تا راین)) __(1371) __
 ~~brown:__•__~~ ((خاکستر سبز)) __(1372) __  ~~brown:__•__~~ ((خاکستر سبز)) __(1372) __
 ~~brown:__•__~~ ((بوی پیراهن یوسف)) __(1374)__ ~~brown:__•__~~ ((بوی پیراهن یوسف)) __(1374)__
 ~~brown:__•__~~ ((برج مینو)) __(1374) __ ~~brown:__•__~~ ((برج مینو)) __(1374) __
 ~~brown:__•__~~ ((آژانس شیشه ای)) __( 1376)__ ~~brown:__•__~~ ((آژانس شیشه ای)) __( 1376)__
 ~~brown:__•__~~ ((روبان قرمز)) __( 1377)__ ~~brown:__•__~~ ((روبان قرمز)) __( 1377)__
 ~~brown:__•__~~ ((ارتفاع پست)) __(1380)__ ~~brown:__•__~~ ((ارتفاع پست)) __(1380)__
 ~~brown:__•__~~ ((به رنگ ارغوان)) __( 1383)__ ~~brown:__•__~~ ((به رنگ ارغوان)) __( 1383)__
 ~~brown:__•__~~ ((به نام پدر)) __(1384)__


 ~~brown:__•__~~ ((به نام پدر)) __(1384)__


   
 @#20:~~BROWN:__گزیده جوایز__~~#@

 @#20:~~BROWN:__گزیده جوایز__~~#@

 ~~brown:__•__~~ دریافت جایزه ویژه هیئت داوران هفتمین ((جشنواره فیلم فجر)) برای فیلم __دیده بان__.  ~~brown:__•__~~ دریافت جایزه ویژه هیئت داوران هفتمین ((جشنواره فیلم فجر)) برای فیلم __دیده بان__.
 ~~brown:__•__~~ دریافت دیپلم افتخار در هشتمین __جشنواره فیلم فجر__ برای فیلم __مهاجر__. ~~brown:__•__~~ دریافت دیپلم افتخار در هشتمین __جشنواره فیلم فجر__ برای فیلم __مهاجر__.
 ~~brown:__•__~~ ((سیمرغ بلورین)) بهترین فیلم نامه و بهترین کارگردانی برای فیلم __آژانس شیشه ای__ در جشنواره فجر شانزدهم. ~~brown:__•__~~ ((سیمرغ بلورین)) بهترین فیلم نامه و بهترین کارگردانی برای فیلم __آژانس شیشه ای__ در جشنواره فجر شانزدهم.
 ~~brown:__•__~~ برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم __روبان قرمز__ در بخش سینمای بین الملل جشنواره فجر هفدهم. ~~brown:__•__~~ برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم __روبان قرمز__ در بخش سینمای بین الملل جشنواره فجر هفدهم.
 ~~brown:__•__~~ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه برای فیلم __به نام پدر__ در جشنواره فجر بیست و چهارم . برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش سینمای آسیای جشنواره فجر برای فیلم به نام پدر.  ~~brown:__•__~~ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه برای فیلم __به نام پدر__ در جشنواره فجر بیست و چهارم . برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش سینمای آسیای جشنواره فجر برای فیلم به نام پدر.
 ~~brown:__•__~~ تندیس جشن خانه سینما ، دوره دوم ، در رشته بهترین کارگردانی برای فیلم __آژانس شیشیه ای__. ~~brown:__•__~~ تندیس جشن خانه سینما ، دوره دوم ، در رشته بهترین کارگردانی برای فیلم __آژانس شیشیه ای__.
 ~~brown:__•__~~ تندیس جشن خانه سینما ، دوره ششم ، در رشته بهترین کارگردانی برای فیلم __ارتفاع پست__.  ~~brown:__•__~~ تندیس جشن خانه سینما ، دوره ششم ، در رشته بهترین کارگردانی برای فیلم __ارتفاع پست__.
 ~~brown:__•__~~ و...  ~~brown:__•__~~ و...
   
  {FANCYTABLE}  {FANCYTABLE}
   
   

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [06:26 ]   7   مهناز نظری      جاری 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [20:18 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:47 ]   5   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:44 ]   4   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:42 ]   3   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:40 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:37 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..