منو
 کاربر Online
1074 کاربر online
تاریخچه ی: آلفرد هیچکاک

{FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000

~|~
~~brown:__@#25:آلفرد هیچکاک ( Alfred Hitchcock )#@__~~
~W:85% ~cs:3 {picture=hitchcock1.jpg width=140 height=140 align=LEFT width=50 }
__آلفرد هیچکاک__ ، در هنگامه ای که بازیگران سینما بیش از فیلم سازان شهرت و محبوبیت داشتند ، یکی از معدود کارگردان ها - و به جرات می توان گفت تنها کارگردانی بود که شهرت و اعتباری بیش از بازیگران سینما داشت.
هیچکاک در __13 ماه آگوست سال 1899__ در __لندن__ متولد شد. او فعالیت های سینمایی اش را از سال __1920__ و در __انگلستان__ ، به عنوان __نقاش__ و ((طراح صحنه)) آغاز کرد ، سپس نویسنده ، ((دستیار کارگردان)) و سرانجام ((کارگردان)) شد. با وجود آنکه هیچکاک سبکی منحصر به فرد داشت اما از تاثیر پذیری او از سینمای سایر کشورها نمی توان چشم پوشید ، خصوصا: ((مکتب مونتاژ شوروی)) و به ویژه آثار ((سرگئی آیزنشتاین)) ، ((سینمای اکسپرسیونیستی آلمان)) و به ویژه آثار ((مورنائو)) و ((فریتس لانگ)) و نیز فیلم ساز آمریکایی ((دیوید وارک گریفیث)) به ویژه در دو اثر مهمش ، ((تولد یک ملت)) و ((تعصب)). این تاثیر پذیری نه تنها در گفته های خود هیچکاک بلکه در نمونه ای ترین آثارش نیز مشهود است.


~W:85% ~cs:3 {picture=lodger2.jpg width=250 height=180 align=LEFT width=50 }
با شروع به کارگردانی نام هیچکاک به سرعت مترادف با فیلم ساز ماهر ، حرفه ای و نیز هیجان شد ، فیلم سازی که در هر اثرش امضایش را نیز به جا می گذاشت. حتی در فیلم اولیه ای چون ((مستاجر)) که در آن هیچکاک ویژگی های مختلف را با هم ترکیب کرد : آرایش تصویری نور و سایه ، حرکات دوربین پیچیده ای که یاد آور سینمای صامت آلمان بودند ، تدوین استعاری مونتاژ شوروی با برش موازی رایج در سینمای آمریکا. در واقع هیچکاک در __مستاجر__ اولین اثرمشخصا هیچکاکی اش را خلق کرد. فیلمی که مورخین سینما آن را یکی از چند فیلم برجسته و با اهمیت انگلستان در دهه بیست و نیز سینمای صامت انگلستان به شمار می آورند.
کار در سینمای صامت در رشد خلاقه هیچکاک به عنوان یک فیلم ساز بسیار موثر و با اهمیت بود. او ضمن کار با فیلم صامت به اهمیت و ارزش تصاویر پی برد و دریافت که صدا تنها می تواند نقشی فرعی در ساختن فیلم ایفا کند. او خود در این زمینه گفته است:« در اغلب فیلم هایی که این روزها ساخته می شود ، کمتر می توان سینما یافت. اغلب این فیلم ها را من تصاویر مردمی که با یکدیگر صحبت می کنند می خوانم. وقتی که داستانی به وسیله سینما بازگویی می شود ، فقط زمانی باید به گفتگو توسل جست که با تصاویر نتوان آن را بیان کرد. من همیشه ابتدا می کوشم تا داستان را به طریق سینمایی و به وسیله یک سلسله تصاویر بیان کنم...»__

{FANCYTABLE}
{picture=lodger2.jpg}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [08:19 ]   34   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [08:17 ]   33   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 03 فروردین 1385 [21:59 ]   32   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [01:01 ]   31   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:54 ]   30   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:52 ]   29   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:14 ]   28   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:05 ]   27   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [07:35 ]   26   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [07:28 ]   25   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [07:16 ]   24   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [06:59 ]   23   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [06:54 ]   22   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:20 ]   21   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:18 ]   20   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:16 ]   19   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:13 ]   18   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:11 ]   17   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:09 ]   16   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:07 ]   15   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:06 ]   14   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:04 ]   13   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:03 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:56 ]   11   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:52 ]   10   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:49 ]   9   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:47 ]   8   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:46 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:46 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:44 ]   5   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:37 ]   4   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:35 ]   3   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:31 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:29 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..