منو
 صفحه های تصادفی
طراحی وسایل ارتباطی
ترنجبین
طراح درجه 1 قالب
شهادت عمرو بن حمق
نقش فشار روحی بر مغز انسان
انتشار صوت
فرهنگ استان آذربایجان شرقی
معامله تجاری نوع ششم
جنگجوی سیامی
موضوع علوم اجتماعی
 کاربر Online
479 کاربر online
تاریخچه ی: آلفرد هیچکاک

{FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000

~|~
~~brown:__@#25:آلفرد هیچکاک ( Alfred Hitchcock )#@__~~
~W:85% ~cs:3 {picture=hitchcock1.jpg width=140 height=140 align=LEFT width=50 }
__آلفرد هیچکاک__ ، در هنگامه ای که بازیگران سینما بیش از فیلم سازان شهرت و محبوبیت داشتند ، یکی از معدود کارگردان ها - و به جرات می توان گفت تنها کارگردانی بود که شهرت و اعتباری بیش از بازیگران سینما داشت.
هیچکاک در __13 ماه آگوست سال 1899__ در __لندن__ متولد شد. او فعالیت های سینمایی اش را از سال __1920__ و در __انگلستان__ ، به عنوان __نقاش__ و ((طراح صحنه)) آغاز کرد ، سپس نویسنده ، ((دستیار کارگردان)) و سرانجام ((کارگردان)) شد. با وجود آنکه هیچکاک سبکی منحصر به فرد داشت اما از تاثیر پذیری او از سینمای سایر کشورها نمی توان چشم پوشید ، خصوصا: ((مکتب مونتاژ شوروی)) و به ویژه آثار ((سرگئی آیزنشتاین)) ، ((سینمای اکسپرسیونیستی آلمان)) و به ویژه آثار ((مورنائو)) و ((فریتس لانگ)) و نیز فیلم ساز آمریکایی ((دیوید وارک گریفیث)) به ویژه در دو اثر مهمش ، ((تولد یک ملت)) و ((تعصب)). این تاثیر پذیری نه تنها در گفته های خود هیچکاک بلکه در نمونه ای ترین آثارش نیز مشهود است.


~W:85% ~cs:3 {picture=lodger2.jpg width=250 height=180 align=LEFT width=50 }
با شروع به کارگردانی نام هیچکاک به سرعت مترادف با فیلم ساز ماهر ، حرفه ای و نیز هیجان شد ، فیلم سازی که در هر اثرش امضایش را نیز به جا می گذاشت. حتی در فیلم اولیه ای چون ((مستاجر)) که در آن هیچکاک ویژگی های مختلف را با هم ترکیب کرد : آرایش تصویری نور و سایه ، حرکات دوربین پیچیده ای که یاد آور سینمای صامت آلمان بودند ، تدوین استعاری مونتاژ شوروی با برش موازی رایج در سینمای آمریکا. در واقع هیچکاک در __مستاجر__ اولین اثرمشخصا هیچکاکی اش را خلق کرد. فیلمی که مورخین سینما آن را یکی از چند فیلم برجسته و با اهمیت انگلستان در دهه بیست و نیز سینمای صامت انگلستان به شمار می آورند.
کار در سینمای صامت در رشد خلاقه هیچکاک به عنوان یک فیلم ساز بسیار موثر و با اهمیت بود. او ضمن کار با فیلم صامت به اهمیت و ارزش تصاویر پی برد و دریافت که صدا تنها می تواند نقشی فرعی در ساختن فیلم ایفا کند. او خود در این زمینه گفته است:
__« در اغلب فیلم هایی که این روزها ساخته می شود ، کمتر می توان سینما یافت. اغلب این فیلم ها را من تصاویر مردمی که با یکدیگر صحبت می کنند می خوانم. وقتی که داستانی به وسیله سینما بازگویی می شود ، فقط زمانی باید به گفتگو توسل جست که با تصاویر نتوان آن را بیان کرد. من همیشه ابتدا می کوشم تا داستان را به طریق سینمایی و به وسیله یک سلسله تصاویر بیان کنم...»__
اما دلبستگی هیچکاک به سینمای صامت مانع از این نشد که او نتواند با ورود صدا به سینما کنار بیاید( بر خلاف بسیاری ) ، بلکه او به خوبی توانست به کاربرد و اهمیت صدا ، موسیقی و سکوت پی ببرد و اولین فیلم ناطق او یعنی ((حق السکوت)) __( 1929)__ نیز به خوبی نشان داد که هیچکاک قابلیت دراماتیک تکنولوژی جدید را درک می کند.


سرانجام هیچکاک نیز پس از درخشش در سینمای انگلستان راهی ((هالیوود)) شد. هیچکاک در سال __1939__ برای ساخت فیلم __ربکا__ به پیشنهاد ((دیوید.ا. سلزنیک)) __(David O. Selznick )__، تهیه کننده فیلم ، به __آمریکا__ رفت. با وجود این که هیچکاک با کار برای شاخه انگلیسی کمپانی ((پارامونت))__ (Paramont Picture ) __تا حدودی با __نظام استودیویی هالیوود__ آشنا شده بود ولی کار در آمریکا آغازگر رابطه ای بغرنج با نظام استودیویی بود. هیچکاک به سازمان یافتگی استودیوها متکی بود ، ولی در مقابل از مداخله تهیه کننده ها بر می آشفت. در این میان __سلزنیک __از همه بدتر بود زیرا او خود را شخصا مالک تمام محصولاتش می دانست. هیچکاک هم تلاش می کرد به نوعی دست او را از سر فیلم هایش کوتاه کند مثلا در فیلم برداری تنها صحنه های لازم را فیلم برداری می کرد و در نتیجه نمی شد فیلم را به شیوه ای غیر از شیوه مورد نظر او تدوین کرد.

هیچکاک به طور گسترده به ساخت فیلم برای کمپانی های مختلف آمریکایی پرداخت. از جمله مهم ترین فیلم هایی که در این دوران ساخت می توان ((خرابکار)) __( 1942 )__ و ((سایه یک شک)) __( 1943 )__ ، هر دو برای کمپانی ((یونیورسال)) __( Universal Pictures )__ ، ((طلسم شده)) __( 1945 )__ برای کمپانی ((سلزنیک اینترنشنال)) __( Selznick International )__ و ((بدنام)) __( 1946 )__ محصول کمپانی(( آر.ک.او)) __( R.K.O )__ اشاره کرد.
~W:85% ~cs:3 {picture=rope.jpg width=90 height=150 align=LEFT width=50 }
{picture=rope.jpg}
اما در این میان هیچکاک سعی داشت که خودش را از قید و بند های نظام استودیویی خلاص کند و به سینمایی مستقل که باب میلش بود بپردازد ، او می خواست شیوه های مختلف را تجربه کند و به بررسی کارکرد و اهمیت بخش های مختلف تولید در فیلم سازی بپردازد ، به همین خاطر در سال __1948__ دست به تجربه ای نا متعارف و بلند پروازانه زد و فیلم ((طناب)) را با چند برداشت بسیار بلند و بدون تدوین ساخت. او سعی کرد در دو فیلم بعدی اش یعنی ((در برج جدی)) __( 1949 )__ و ((وحشت صحنه)) __( 1950 )__ نیزتجربه های مشابهی را آزمایش کند ، اما شکست این فیلم ها سر انجام به او آموخت که:« فیلم باید تدوین شود. به عنوان یک تجربه طناب را می توان بخشید ، اما بی تردید وقتی که من در به کار بردن چنین تکنیکی در در برج جدی اصرار ورزیدم ، کاری اشتباه بود.»__

{FANCYTABLE}

{picture=rope.jpg}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [08:19 ]   34   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [08:17 ]   33   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 03 فروردین 1385 [21:59 ]   32   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [01:01 ]   31   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:54 ]   30   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:52 ]   29   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:14 ]   28   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 21 اسفند 1384 [00:05 ]   27   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [07:35 ]   26   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [07:28 ]   25   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [07:16 ]   24   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [06:59 ]   23   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 20 اسفند 1384 [06:54 ]   22   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:20 ]   21   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:18 ]   20   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:16 ]   19   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:13 ]   18   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:11 ]   17   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:09 ]   16   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:07 ]   15   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:06 ]   14   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:04 ]   13   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [22:03 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:56 ]   11   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:52 ]   10   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:49 ]   9   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:47 ]   8   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:46 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:46 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:44 ]   5   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:37 ]   4   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:35 ]   3   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:31 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 پنج شنبه 18 اسفند 1384 [21:29 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..