منو
 صفحه های تصادفی
دلیل پس نگرفتن فدک توسط امام علی علیه السلام
رشد زبان
3-دلیل نقلى محض
خط دیدگانی در عکاسی
امام حسین در قرآن - حدید : 28، نور : 36
سودومالاکیت
سبکتکین
محدوديت علم به جهان هستی
برج «ساختمان»
دریاچه و تالاب
 کاربر Online
449 کاربر online

فعال غیرفعال در ذن

تازه کردن چاپ
فرهنگ > ورزش
(cached)

این رشته از هنرهای رزمی به علت سهولت و رویکرد واقع بینانه به مبارزه در اذهان مردم (بخصوص مردم آمریکا) نیز جای باز کرده است . هنرمندان رزمی از لحاظ مهارت طبقه بندی نمی شوند و در آن برای مشخص شدن مبتدیان از تعلیم دهنده مطلقا از کمربندهای رنگی استفاده نمی شود وقتی شاگردی به رتبه ای از مهارت دست می یابد ممکن است استادش یک مدال کوچک و یا نشان لیاقت شخصی به او اهدا کند.
فرض کنید مشغول انجام حرکت قفل شدن دستها هستید . این حرکت طوری است که به نظر می رسد دستهای شما و حریفتان به هم قفل می شود و نام آن هم به این دلیل است در حین انجام این حرکت تعلیم گیرندگان می آموزند که پیامهای نهفته ای را که از دستان حریفشان دریافت می کنند تعبیر کنند و بدین ترتیب از مقصود و عمل و یا عکس العمل احتمالی حریف آگاهی می یابند.
هر حرکت دست می تواند نشانه ای از جا به جایی وزن بدن یعنی تغییر در وضعیت بدنی و یا تعیین مسیر احتمالی ضربه بعدی باشد این امر می تواند حاکی از چگونگی ضربه بعدی باشد که مشخصا می تواند یک ضربه از پایین به بالا ( آپرکات ) یک چرخش جلو و یا یک اعمال فشار به طور مستقیم باشد قطع تماس دست شما با دست حریف زمینه مناسب برای آمدن ضربه از طرف او می شود. وارد آوردن فشار روی دست حریف باعث بالا کشیده شدن شما می شود که در نتیجه به آسانی تعادل خود را از دست می دهید.
در این تمرین هر یک از دو طرف سعی می کند علایمی از طرف مقابل دریافت کند در حالی که در عین حال سعی در پنهان ساختن علائم خود دارد و نمی خواهد که حریف به مقصودش پی برد. این فن به شما می آموزد که چگونه حمله احتمالی حریف را قبل از وقوع دفع نمایید و در عین حال مرکزیت و کنترل خود را هم حفظ کنید البته نه از طریق افراط در عمل یا عکس العمل و نتیجه اغلب مات شدن طرف مقابل شما است.
شما بایستی بیاموزید که برای انجام دادن هر کار شکیبایی و آرامش را جایگزین حرکات ناشی از هیجانات و عصبانیتها نمایید.
بین دو هنرمند عالیرتبه هنرهای رزمی فقط یک اشتباه ممکن است منجر به شکست شود قبل از تبادل ضربات احتمالا چند دقیقه ای صرف ایجاد شکیبایی و طرح نقشه می شود در حالی که هر یک از دو طرف حریف خود را محترمانه زیر نظر می گیرد وضعیت و طرز ایستادن او را بررسی می‌کند ایده می گیرد و تجدید قوا می کند.
وقتی که یک طرف آماده انجام حمله می گردد، ممکن است حریفش سریعا وضعیت خود را عوض کند و اگر عکس العمل اضافه نشان دهد حریفش آن را به خاطر می سپارد. این عکس العمل اضافه ضعفی به حساب می آید که حریف در فرصت مناسب از آن سود خواهد جست.
بازیکن خوب می داند که علت این حرکات چیست فرایند پی بردن به افکار طرف مقابل و چاره جویی یک بازیکن خوب صبور است او هوشیار و مراقب اوضاع است و بر نفس خود مسلط است و در فرصت مناسب دانسته هایش را به کار می بندد.
مثالی را از زبان یک استاد هنرهای رزمی برای یادگیری بهتر مطلب فوق نقل می کنم :
یک روز شاهد مبارزه ای بین دو استاد هنرهای رزمی بودم در حالی که در انتظار دیدن یک نمایش باشکوه بودم دو مرد را دیدم که حالت مبارزه به خود گرفته بودند و در حال مطالعه محتاطانه یکدیگر برای چندین دقیقه متوالی بودند. برخلاف مسابقه بوکس این مبارزه عاری از حملات خدعه آمیز و ضربات نمایشی بود برای مدت زیادی دو حریف مثل دو مجسمه بی حرکت مانده بودند ناگهان یکی از آنها سریعا اقدام به حرکت کرد طوری که من متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد اگر چه نقش بر زمین شدن حریفش را دیدم مسابقه پایان یافت و دو استاد به یکدیگر تعظیم کردند و تشک مسابقه را ترک گفتند.
برای یافتن راه حل برطرف ساختن مشکل صبور باشید و سپس خود را کاملا برای انجام دادن تصمیمی که به نظرتان صحیح است آماده سازید.


تعداد بازدید ها: 7267


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..