منو
 صفحه های تصادفی
مشتق پذیری و پیوستگی
سازمانهای مجازی ایستا و پویا
همراهی صدا با تصویر برای بیان اندیشه در تلویزیون
تشکیل حکومت افشاریه
جایگاه رفیع امام جواد علیه السلام
حلقه while
اسناد تجارتی
عاصم بن ثابت انصاری
نظامیه‏ها در عصر سلجوقی
صبر آن حضرت و شباهتش با حضرت ایوب و موسی و عیسی
 کاربر Online
588 کاربر online

عرضه

چاپ
جامعه و علوم اجتماعی > علوم اجتماعی > اقتصاد > بازرگانی

عرضه عبارتست از جریان یک کالا یا خدمت به بازار برای برآوردن تقاضا. مثلاً عرضه گوشت تعیین کننده مقدار گوشتی است که فروشندگان حاضرند در دوره معینی (مثلاً یک ماهه) در بازار به فروش رسانند. توجه شود که عرضه نشان دهنده مقدار کالایی است که فروشندگان مایل یا در صدد فروش آنند نه مقداری که عملاً در بازار به فروش می رود. در حقیقت این دو مقدار در بازاری که تعادل نباشد ممکن است تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند. قیمت، یکی از عوامل مهم عرضه هر کالا به شمار می رود، و کلاً انتظار می رود در سطوح بالاتر قیمت عرضه کالا نیز رو به افزایش گذارد.

هزینه تولید، مالیات ها و یارانه ها نیز از دیگر عوامل مهم موثر در میزان عرضه هستند. اهمیت مفهوم عرضه در آن است که با دیگر نیروهایی که مبین تقاضا هستند، در مجموع، قیمت و مقدار مبادله شده هر کالا در بازار را معین می کند.

همچنین ببینید








تعداد بازدید ها: 26897


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..