منو
 صفحه های تصادفی
کلوآنتیت
اعتراف عمر بن خطاب به حقانیت علی علیه السلام
شمس الدوله
امپراتوری مالی
ماندگاری پدیده
دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیر کبیر
حلاس بن عمرو و شهادت در کربلا
کاربر:حامد احمدی
لوزونیت
آغاز پادشاهی شاه عباس
 کاربر Online
335 کاربر online

شش گام در پیشگیری از سرطان

تازه کردن چاپ
(cached)

عنوان : شش گام در پیشگیری از سرطان کاربر :سبحانی

!شش گام در پیشگیری از سرطان
احتمالا گزارشات متناقضی پیرامون آنچه که برای پیشگیری ازسرطان از دستتان برمی آید به گوشتان خورده است. ولی یک نکته مسلم است و آن اینکه تغییرات کوچک در شیوه زندگی روزمره تان به شما کمک میکند که شانس ابتلا به سرطان را کاهش دهید. این شش گام را هم امتحان کنید.

گام اول: از مصرف دخانیات خود داری کنید

تمام انواع دخانیات شما را در مسیر ابتلا به سرطان قرار می دهند. ترک یا رد مصرف دخانیات مهمترین تصمیم بهداشتی است که امکانش برای شما وجود دارد. خود داری از مصرف دخانیات از خطر چندین نوع سرطان می کاهد از جمله : ریه، مری ، حنجره، دهان، مثانه ، کلیه ها ، لوز المعده ، گردن رحم ، سرطان خون( لوسمی میلویید حاد) در ایالات متحده سیگار مسئول حدود 90% تمام موارد سرطان ریه که یک علت عمده مرگهای ناشی از سرطان درمردان وزنان است به شمار میرود. هر بار که سیگاری رامیکشید ، بیشتر از 60 ماده بالقوه سرطان زا را وارد ریه های خود مینمایید. به علاوه تار ( ماده قیر مانند) موجود در دود سیگار لایه قهوه ای رنگ چسبنده ای را بر روی پوشش داخل حباب های هوایی و مسیرهای عبور هوا میسازد که خود مقدار زیادی از این مواد سرطان زا در خود نگه میدارد. فرو دادن دود سیگاریا جویدن و تف کردن توتون هیچکدام سالم و بدون خطر نیستند. سیگاریها ، در مقایسه با غیر سیگاریها بیشتر دچار سرطان ریه و نیز سرطا ن حنجره ، مری ودهان می شوند. جویدن توتون همچنین بر خطر ابتلا به سرطانهای دهان ، گونه ها و لثه می افزاید. حتی اگر خودتان سیگار نمیکشید، خود را در معرض دود دیگران قرار ندهید. همه ساله حدود 3000 غیر سیگاری در نتیجه قرار گرفتن در معرض دود از سرطان ریه می میرند.

گامهای بعدی را در تاپیکهای بعدی خواهیم آورد.


عنوان : گام دوم پیشگیری از سرطان کاربر :سبحانی

!گام دوم: از غذای سا لم استفاده کنید

اگر چه انتخاب غذاهای سالم از مغازه سبزی فروشی یا سر سفره غذاتضین کننده آن نیست که دچار سرطان نشوید و لی می تواند به کاستن از خطر ابتلا کمک کند.
پژوهشها نشان میدهند که حدود 30% سرطانها به موضوع تغذیه ، منجمله چاقی مربوط میشوند. انجمن سرطان آمریکا توصیه میکند:

  • بیشتر از منابع گیاهی استفاده کنید. روزانه پنج بار یا بیشتر از میوه جات یا سبزی جات استفاده نماید. سعی کنید سایر غذاهایتان از منابع گیاهی باشد ( مثل غلات تصفیه نشده، لوبیا، نخود و غیره). سبزیجات سبز یا زرد تیره ، حبوبات، فراورده های سویا، سبزیجاتی مانند کلم، کرفس و هویج احتمالا به کاستن از خطر بروز سرطان های روده و معده کمک میکند.
  • مصرف چربی ها را محدود کنید. با انتخاب غذاهای کم چرب، به ویژه آنهایی که منشا حیوانی دارند سبکتر ولاغرتر بمانید. رژیم پر چرب خطر بروز سرطانهای پروستات، روده بزرگ، راست روده و رحم را افزایش می دهد.
  • از مصرف الکل خود داری کنید. خطر ابتلا به سرطان ، منجمله سرطانهای دهان، مری و غیره با میزان و طول مد ت مصرف الکل رابطه مستقیم دارد. حتی مصرف معتدل نوشابه های الکلی مثلا دوبار در روز در مورد آقایان و یک بار در روز در مورد خانم ها، خطر بروز سرطان را افزایش میدهد.

عنوان : گام سوم پیشگیری از سرطان کاربر :سبحانی

!گام سوم: فعال باقی بمانید و وزن مناسلی داشته باشید
حفظ وزن مناسب و ورزش منظم نیز ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد. چاقی یک عامل خطر برای ابتلا به سرطان پروستات، روده بزرگ، راست روده، رحم، تخمدانها و پستانها به شمار می رود. فعالیت فیزیکی میتواند از چاق شدنتان جلوگیری کند. همچنن به خودی خود از خطر برخی سرطانها منجمله سرطان پستان وسرطان روده بزرگ می کاهد.


گامهای بعدی ......



تعداد بازدید ها: 7853


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..