منو
 صفحه های تصادفی
زندگینامه ماکس پلانگ
رنگ زرد از منظر آیات و روایات
پیش گفتار
پلی آرتریت گرهی
هندوانه ابوجهل
تیره سیب زمینی
سرخس
تمدن موچه-مراحل تحولی
روی گردانی امام علی علیه السلام از عقیل در جنگ بدر
نظر فیلسوفان دین راجع به نیاز بشر به دین
 کاربر Online
477 کاربر online

شرکت کورنینگ گلاس

تازه کردن چاپ
(cached)

در بسیاری از شرکت ها بخش طراحی رابطه ای نزدیک با سازمان های بزرگ « تحقیق و توسعه » داشت و نقش آن این بود که به کار توسعه، شکلی مورد قبول و پذیرش عموم ببخشید. شرکت امریکایی کورنینگ گلاس Corning Glass نمونه ای از این الگو را که در تولید انبوه به کار رفت ارائه کرد.
یکی از مشهورترین محصولات این شرکت ظروف نسوز پیرکس است که برای اولین بار در سال 1913 عرضه شد. شکل آنها از الگوهای سنتی که با شیوه های جدید پرس تطبیق یافته بودند، گرفته شده بود و به دلیل ارزانی و مفید بودنشان فروش خوبی داشتند. با این حال پس از جنگ جهانی دوم، هنگامی که اعتبار پروانه ساخت انحصاری آنها رو به پایان بود شرکت کورنینگ بر آن شد برای رقابت در بازار یک بخش طراحی تاسیس کند.
مدیر شرکت آرتور آ. هافتون معتقد بود که هر محصول دو ویژگی دارد: « ارزش کاربردی» که زاییده علم و تکنولوژی است و « ارزش اقناعی » که حاصل هنر و طراحی است . بخشیدن ارزش اقناعی به محصول، وظیفه بخش طراحی بود که با زیباتر کردن محصول و مناسبتر کردن آن فراهم می شد. در بازنگری طراحی مجموعه پیرکس، بخش طراحی با ایجاد خمیدگی در دیواره و لبه ظرفها ، شکل کارکردی آنها را تعدیل کرد و با کشیدن بیشتر لبه خمیده ، دستگیره های یکپارچه ای درست کرد. به این شیوه مجموعه جدیدی با عنوان « ظروف از اجاق به میز» Oven - to- table - ware به وجود آمد که از لحاظ کیفیت فنی مثل مجموعه های قبلی بود. در سال 1953 بخش تحقیقی کورنینگ نوعی ماده شیشه ای شبیه سرامیک با نام پیروسرام Pyroceram اختراع کرد که سفیدی درخشنده و بافتی لطیف داشت و در برابر تغییرات شدید دما مقاوم بودند .ویژگی همه آنها شکل ساده شان بود که به ماده به کار رفته امکان جلوه گیری می داد و فقط با گل ذرت آبی رنگی که نماد هویت شرکت بود تزیین می شد.


تعداد بازدید ها: 8354


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..