منو
 کاربر Online
373 کاربر online

شرکت براون

تازه کردن چاپ
(cached)

img/daneshnameh_up/2/25/gugelot.jpg



شرکت آلمانی براون Braun ، سازنده لوازم برقی نیز هر چند از «آی بی ام» خیلی کوچکتر است، از طراحی به عنوان اساس برنامه هویتی شرکتی استفاده کرده است. در سال 1951 هنگامی که آرتور و اروین براون پس از مرگ پدرشان ریاست شرکت را به عهده گرفتند ، محصولات آن از نظر فنی مناسب اما غیر متمایز بود. برادران به طراحی مدرن علاقه مند شدند و تصمیم گرفتند رویکرد جدیدی را پی ریزی کنند. با وجود فریتس آیشلر Fritz Eichler به عنوان رئیس بخش طراحی ، شرکت براون سیاست نوگرای خدشه ناپذیری را برای کسب مقام اول در بازار آغاز کرد. در سال 1955 دیتر رامس Dieter Rams به شرکت پیوست و همراه با آیشلر و هانس گوگلوت Hans Gugelot ویژگی های صوری طراحی براون را پایه ریزی کرد.

عکس پیدا نشد



این ویژگی ها اولین بار با ارائه یک همزن برقی، با نام « ماشین آشپزخانه کی ام 321» در سال 1957 مورد توجه عموم واقع شد. این ماشین ترکیبی از حجمهای ساده با خطوطی صاف و ظاهری محکم و استوار بود. مجموعه ای از خط های همتراز و موازی، جلوه بسیار منظمی به دستگاه می بخشید، مانند خط لبه کاسه که در امتداد خط اتصال بدنه بود و انحنای بدنه که با انحنای کاسه در یک خط قرار داشت. این تعادل و یکدستی در تمام عوامل طراحی های براون دیده می شد، هر چند این موضوع همیشه به معنی قرینگی ساده نبود. رویکرد آنان ساده سازی و حذف جزئیات غیر ضروری و تاکید بر نظم عناصر اساسی بود که در استفاده مصرانه آنان از سطوح سفید رنگ با جزئیات خاکستری و سیاه انعکاس یافته بود.


تعداد بازدید ها: 40363


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..