منو
 صفحه های تصادفی
تاریخچه اسکار
فریت
عصمت انبیاء
اکزیستانسیالیسم و اصالت وجود
تولید صنعتی آمونیاک
ترکیببات کلسیم
راه حل‏های مساله تنوع ادیان از نظر جان هیک
نظام چند نرخی ارز
تیره پانداناسه
ارز پشتوانه
 کاربر Online
323 کاربر online

تولید انبوه اتومبیل

تازه کردن چاپ
(cached)

تولید انبوه اتومبیل


در دهه 1950 اتومبیل های امریکایی بسیار شبیه به هم بودند و این مورد نیز به کارکرد مربوط نمی شد. همه تولیدکنندگان به سبک ناب Pure Style روی آوردند. سبکی که مشتریان نسبت به آن مشتاقانه واکنش نشان می دادند. در شرکت های اروپایی به کارگیری اشکال ساده و مقرون به صرفه تر مانند طرح های لوی برای اشتودبیکر Studebaker و اتومبیل های کوچکی مانند مدل متروپولیتن ناش با موفقیت چندانی روبه رو نشد، زیرا اتومبیل های امریکایی در نتیجه رقابت، بزرگتر، قدرتمند، با شکوه و پرزرق و برق شده بودند. کادیلاک دو در سال 1948 که گروهی از طراحان جنرال موتورز تحت ریاست هارلی ارل آن را طراحی کرده بودند، اولین اتومبیلی بود که در قسمت عقب تیغه های دمی شکل داشت. این تیغه ها به بحث انگیزترین ویژگی طراحی در این زمان تبدیل شدند و بعد در سال 1955 در کادیلاک مدل «الدورادو» به اوج تکامل خود رسیدند.

img/daneshnameh_up/7/72/edsel1.gif


با این حال تیغه ها فقط بخشی از روند شبیه سازی اتومبیل به جت برای ایجاد تصویری از سرعت بود. کروک بنرمی از سمت کاپوت به عقب می رفت و دم با فشار دودی که از لوله اگزوز خارج می شد، تا آخر باز می شد. بدنه خیلی پایین قرار داشت و لوله اگزوز شبیه لوله اگزوز جت بود. این اتومبیل ها تصویری از ثروت و قدرت امریکاییها در دوران رونق پس از جنگ بود، تمکنی که امکان استفاده از وسایل تفننی وخیال انگیز را برای همه میسر ساخت.
رکود اقتصادی سال 1958 پایان رویاپردازی و شروع بازگشت به واقعیات اجتماعی بود. درست در همین زمان بود که شرکتفوردکه در سال های قبل به موفقیتهای عظیمی دست یافته بود مدل ادسل را تولید کرد و متحمل زیان های وحشتناکی شد.
img/daneshnameh_up/6/6a/cadilac1.jpg


این اتومبیل خلاصه ای از روندهای سبک شناختی اواسط دهه 1950 را دربر گرفته بود و هزینه ساخت آن بالغ بر 250 میلیون دلار شد. شرکت های اتومبیل سازی دیگر نیز شدیداً صدمه دیدند؛ چرا که آنها نیز همگی به تولید همان نوع و همان سبک پرداختند. با رکود اقتصادی و رویگردانی از وسایل نقلیه بزرگ و گرانقیمت، اتومبیل های کوچکتر وارد شده از اروپا و بعدها ژاپن که مفاهیم متفاوتی از شکل و کارکرد را ارائه می دادند بازار را قبضه کردند.
استفاده از طرح های غیر متعارف برای اتومبیل های امریکایی در دهه 1950 مشکلات اساسی جوامع مصرف کننده رانشان داد. طراحی محصولات به همان شماره که نشان دهنده کارکردها و فواید واقعی است، آرزوهای خودآگاه و ناخودآگاه مصرف کنندگان را نیز هدف قرار می دهد.




تعداد بازدید ها: 9366


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..