منو
 کاربر Online
882 کاربر online

تلویزیون

تازه کردن چاپ
فرهنگ > سرگرمی > تلویزیون
(cached)


img/daneshnameh_up/b/b8/cinema.gif

عکس پیدا نشد تلویزیون از دید فنی
امروز تلویزیون مثل خواهر یا برادر ما یکی از اعضای خاواده ما محسوب می‌شود. با این تفاوت که این عضو جدید برای همه خانواده‌ها یک جور است . این حالت تلویزیون ، باعث شده که ما هر روز بیشتر به این عضو جدید عادت می‌کنیم و دوست داریم تا برنامه های متنوع‌تری از آن مشاهده کنیم .
تصورکنید کسانی‌که برنامه ‌های تلویزیون را می‌سازند باید برای آنکه این عضو جعبه مانند خانواده مان خاموش نماند و یک دم چیزی نشان بدهد ،‌ چه تلاشی بکنند .
هم تلاش برای روشن ماندن و هم برای آنکه بدانند این عضو در خانواده‌های‌مان چه بگوید و چه نگوید !
تلویزیون و کسانی که برنامه سازی می‌کردند ،‌ از ابتدای به وجود آمدن تلویزیون به این فکر می کردند تا چگونه حرفی را که می‌خواهند بزنند ،‌ بزنند ؟ و چطور می‌شود حرفهایی را که مردم کمتر ممکن است بپذیرند ،‌ به آنها قبولاند ؟
این تلاشها باعث شد تا برنامه سازان با معجزه این جعبه آشنا شدند و بیشتر و بیشتر سرمایه و هزینه صرف تولید ساختن برنامه‌‌های تلویزیونی و به وجود آوردن شبکه‌های تلویزیونی کردند .
به همین دلیل تلویزیون برای ما عضو جدانشدنی جمع‌های ما شده است .
آنچه امروز برای ساختن برنامه در تلویزیون مهم است :
1- یافتن موضوع طرح برای برنامه تلویزیونی ( چه موضوعی برای ساختن یک برنامه انتخاب کنم؟ )
2- تبدیل آن موضوع به یک برنامه تلویزیونی ( موضوع را به شکل چه برنامه ای دربیاورم ؟)
3- استفاده کردن از تجهیزات فنی جدید برای ساخت برنامه است (باید یاد بگیرم که از هر وسیله فنی چگونه استفاده کنم ؟ باید حواسم باشد چه وسایل جدیدی آمده‌ است و به چه کاری می‌آید؟ )

اینکه چه موضوعی مناسب است بستگی دارد به وسیله‌ای که انتخاب می‌کنیم و بیننده‌ای که می‌بیند.
محدودیت‌های موضوع :
1- بعضی از برنامه ها نیاز دارند تا قبل از تولید مقدمات زیادی آماده شود . مثلا تحقیقات و پیدا کردن تصاویر کافی در این زمینه مانند برنامه‌ای برای تصادف و کشته شدن گربه‌ها به وسیله خودروها .
نوع تولید برنامه :
2- برای بعضی برنامه‌ها باید مراحلی قبل از تولید انجام گیرد مانند تهیه مثالها ، مدلها ، گرافیک رایانه‌ای و غیره .
3- بعضی برنامه‌ها نیاز به فضای وسیعی برای ضبط و تولید خوب دارند .
نکات مورد تاکید برنامه :
1- بیننده را سرگرم می‌کند؟
2- با دادن اطلاعات و ارائه راهنماییهای لازم آنان را آگاه می‌سازد؟
3- آنها را برای خرید یا استفاده از وسیله خاصی تشویق می‌کند؟ ( مانند آگهیهای بازرگانی)
بیننده:
1- آیا بینندگان به برنامه اعتماد دارند یا نیاز دارید با تبلیغ آنان را از برنامه آگاه سازید ؟
2- آیا نام یا موضوع برنامه برایشان آشناست یا جدید و پیچیده است؟
3- زبان برنامه برایشان مشکل نخواهد بود؟
موقعیت بیننده هنگام تماشای برنامه :
1- فاصله آنها هنگام تماشای برنامه از گیرنده دور باید باشد یا نزدیک ؟ آیا جزئیات برنامه قابل شناسایی است؟
2- آیا برنامه به تنهایی در منزل می‌بینند ؟ یا به طور گروهی مانند خوابگاه‌های دانشجویی؟
3- آیا می‌توانند برنامه را چندبار تماشا کنند یا فقط یک بار این امکان برایشان است ؟
زمان برنامه :
1- آیا زمان برنامه برای گفتن مطالبتان کافی است ؟
2- آیا برنامه بخشی از یک مجموعه است؟ یا بصورت مستقل پخش می‌شود؟
نمایش زنده و پخش شده :
1- آیا برنامه پخش زنده است یا زنده ضبط شده یا تدوین شده ؟
2- آیا برای اصلاح آن فرصت کافی دارید؟
شرایط تولید:
1- آیا برنامه در استودیوی حرفه‌ای تلویزیون ضبط خواهد شد یا در محیط بیرون ؟
2- آیا ضبط با یک دوربین است یا با چند دوربین ؟
3- آیا کل برنامه را یک جا ضبط می‌شود یا در چند بخش؟












تعداد بازدید ها: 120361


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..